- Hirdetés -

Nagyot nőtt az audiotermékek globális piaca

|

- Hirdetés -

Az idei első félévben az audioeszközök globális piaca (az észak-amerikai régió nélkül) 7,9 milliárd euró forgalmat realizált, ami a 2018. január-júniusi időszakkal összevetve 15 százalékos bővülést jelent – derül ki a GfK adataiból. A növekedés fő hajtómotorjai a fej- és fülhallgatók, a hordozható Bluetooth-hangszórók, valamint a hangprojektorok voltak. A beépített hangasszisztenssel rendelkező okos eszközök és az otthoni szórakoztatóelektronikai eszközök hangminőségét javító hangprojektorok piaca azonban még mindig óriási növekedés előtt áll – állapítja meg a GfK a 2019-es berlini IFA-ra készített globális audiopiaci felmérésében.

A világszerte pozitív eredményeket elkönyvelő globális audiopiac továbbra is növekszik. E növekedéshez mintegy 41 százalékkal – azaz a legnagyobb mértékben – a FÁK országai, 38 százalékkal pedig Kína járul hozzá. A legnagyobb forgalmat hozó szegmenst a fej- és fülhallgatók képezik. Ezeket a Bluetooth hagszórók, otthoni audiorendszerek és hangprojektorok követik.

A fülhallgatók iránti töretlenül növekvő kereslet árcsökkenést hozott

Az idei év első felében a fülbe helyezhető fülhallgatók értékforgalma folyamatosan, és mintegy 55 százalékkal emelkedett; közel 3 milliárd eurós forgalmával a teljes fülhallgató-szegmens forgalmának 70 százalékát adta. A fülhallgatók messze legnagyobb piaca Kína, majd Nyugat-Európa és a fejlett ázsiai országok következnek a sorban. A 2019-ben eladott vezeték nélküli fülbe helyezhető készülékek közel fele a true wireless készülékek körébe tartozik (két különálló fülhallgatóval), mely fülhallgatók globális piaca 2018-ról 2019-re mintegy 300 százalékkal bővült. A fogyasztói kereslet mértéke – egyre több márka számára – olyannyira figyelemreméltó, hogy a gyártók száma 2019 első hat hónapjában megháromszorozódott. Ennek következménye az átlagár 85 euróra történő jelentős esése.

A fülre illeszkedő fejhallgatók darabszámos értékesítése 11 százalékkal nőtt. E szegmens számára Nyugat-Európa, majd Kína és a fejlett ázsiai országok jelentik a legnagyobb piacot. Latin-Amerika piacain – bár alacsonyabb bázison áll -, az utóbbi időben a növekedés szintén jelentősnek bizonyult: a fülre illeszkedő Bluetooth fejhallgatók eladása közel 80 százalékkal megugrott. Ezek, a zeneforrásra vezeték nélkül kapcsolódó készülékek, világszerte elterjedtté váltak – a fülre illeszkedő fejhallgató szegmensében, így közel 80 százalékos részesedéssel bírnak -, s jelentős forgalmi bővülést könyvelhettek el. Csakúgy, mint a true wireless fülbe helyezhető fülhallgatók esetében, a piaci szereplők sokasodása itt is jelentős nyomást gyakorol az árakra. 2019 első felében egy Bluetooth-technológiás fejhallgató átlagosan 90 euróba került. Ami a fülbe helyezhető fülhallgatóknál a true wireless, az a fülre illeszkedő fejhallgatók esetében az aktív zajszűrő technológia, aminek forgalma 40 százalékkal nőtt.

A multiroom készülékek immár a vásárlók széles köre számára elérhetők

A többszobás, azaz multiroom készülékek eladása 2019 első félévében 4 százalékkal nőtt. E készülékek fő jellemzője, hogy különböző szobákban különböző zenéket képes egyidejűleg lejátszani. Azzal, hogy a piacon lévő márkák száma eddig soha nem látott magasságokba szökött, a technológia a vásárlók egyre szélesebb köre számára vált elérhetővé. A wifi-kapcsolattal működő hangszórórendszer forgalma stabil (+/- 0 százalék) maradt. A gyártók készülékeiket egyre nagyobb arányban szerelik fel egy, illetve még inkább több okos asszisztenssel. Ezzel a felhasználóknak lehetősége nyílik a készüléket nem csupán hanggal vezérelni, de az okos asszisztenst az okos berendezések komplett otthoni ökoszisztémájába is integrálni lehet, ami miatt hajlandók is az ilyen készülékekre egyre inkább áldozni. Következésképpen a beépített okos asszisztenssel rendelkező multiroom készülékek forgalma több mint 100 százalékkal, átlagára pedig 67 százalékkal nőtt.

A GfK idén kezdte el az otthoni digitális asszisztensek körében a Smart Displayek jegyzését is.. Ez a gondolat már egy ideje megvolt, így annak gyakorlatba történő átültetése az egyre több gyártó piacra lépésével egyre sürgetőbbé vált. A legelterjedtebb hangvezérlésű mesterséges intelligenciával felszerelt kijelzők, a felhasználók okosotthonának vezérlőközpontjává válhatnak.

A hangminőségre fokozottan figyelő fogyasztók hangprojektorra költenek

Jóllehet a GfK fogyasztói adatai azt sugallják, hogy az átlag nagyon elégedett újonnan vásárolt TV-készülékének képminőségével, a hangminőség egyelőre az elvárások fontossági listáján átlag alatt teljesít. Ez pedig a külső hangszóró-rendszerek számára jelent lehetőséget. Miközben a fogyasztók egyre kevesebbet költenek tévékészülékre – az átlagár ebben a szegmensben csökkenő tendenciát mutat -, addig egyre nagyobb figyelem jut a hangminőségre, így a tévékészüléken megtakarított összegek hangprojektorokra csoportosulnak át. Ennek eredményeképpen a hangprojektorok forgalma évről évre növekszik – 2019-ben további 7 százalékkal. Az egyedülálló hangprojektorokból 13 százalékkal fogyott több, míg a vezeték nélküli mélynyomók forgalma 5 százalékkal bővült.

Az audioberendezések globális értékesítésének 41 százaléka online történik

2019 első hat hónapjában az audioberendezések globális értékesítésének 41 százaléka online történt, míg egy évvel korábban ez csupán 36 százalék volt. Más árucsoportoktól eltérően az online csatorna növekvő fontossága nem befolyásolja a kereslet időbeli kiugrásait az év során. A klasszikusan ajándékul szolgáló audio kategória eladása továbbra is karácsony körül és nem novemberben, vagy más online promóciók (pl. Black Friday) során csúcsosodik ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....