- Hirdetés -

Nagyot nőtt az audiotermékek globális piaca

|

Az idei első félévben az audioeszközök globális piaca (az észak-amerikai régió nélkül) 7,9 milliárd euró forgalmat realizált, ami a 2018. január-júniusi időszakkal összevetve 15 százalékos bővülést jelent – derül ki a GfK adataiból. A növekedés fő hajtómotorjai a fej- és fülhallgatók, a hordozható Bluetooth-hangszórók, valamint a hangprojektorok voltak. A beépített hangasszisztenssel rendelkező okos eszközök és az otthoni szórakoztatóelektronikai eszközök hangminőségét javító hangprojektorok piaca azonban még mindig óriási növekedés előtt áll – állapítja meg a GfK a 2019-es berlini IFA-ra készített globális audiopiaci felmérésében.

A világszerte pozitív eredményeket elkönyvelő globális audiopiac továbbra is növekszik. E növekedéshez mintegy 41 százalékkal – azaz a legnagyobb mértékben – a FÁK országai, 38 százalékkal pedig Kína járul hozzá. A legnagyobb forgalmat hozó szegmenst a fej- és fülhallgatók képezik. Ezeket a Bluetooth hagszórók, otthoni audiorendszerek és hangprojektorok követik.

A fülhallgatók iránti töretlenül növekvő kereslet árcsökkenést hozott

Az idei év első felében a fülbe helyezhető fülhallgatók értékforgalma folyamatosan, és mintegy 55 százalékkal emelkedett; közel 3 milliárd eurós forgalmával a teljes fülhallgató-szegmens forgalmának 70 százalékát adta. A fülhallgatók messze legnagyobb piaca Kína, majd Nyugat-Európa és a fejlett ázsiai országok következnek a sorban. A 2019-ben eladott vezeték nélküli fülbe helyezhető készülékek közel fele a true wireless készülékek körébe tartozik (két különálló fülhallgatóval), mely fülhallgatók globális piaca 2018-ról 2019-re mintegy 300 százalékkal bővült. A fogyasztói kereslet mértéke – egyre több márka számára – olyannyira figyelemreméltó, hogy a gyártók száma 2019 első hat hónapjában megháromszorozódott. Ennek következménye az átlagár 85 euróra történő jelentős esése.

A fülre illeszkedő fejhallgatók darabszámos értékesítése 11 százalékkal nőtt. E szegmens számára Nyugat-Európa, majd Kína és a fejlett ázsiai országok jelentik a legnagyobb piacot. Latin-Amerika piacain – bár alacsonyabb bázison áll -, az utóbbi időben a növekedés szintén jelentősnek bizonyult: a fülre illeszkedő Bluetooth fejhallgatók eladása közel 80 százalékkal megugrott. Ezek, a zeneforrásra vezeték nélkül kapcsolódó készülékek, világszerte elterjedtté váltak – a fülre illeszkedő fejhallgató szegmensében, így közel 80 százalékos részesedéssel bírnak -, s jelentős forgalmi bővülést könyvelhettek el. Csakúgy, mint a true wireless fülbe helyezhető fülhallgatók esetében, a piaci szereplők sokasodása itt is jelentős nyomást gyakorol az árakra. 2019 első felében egy Bluetooth-technológiás fejhallgató átlagosan 90 euróba került. Ami a fülbe helyezhető fülhallgatóknál a true wireless, az a fülre illeszkedő fejhallgatók esetében az aktív zajszűrő technológia, aminek forgalma 40 százalékkal nőtt.

A multiroom készülékek immár a vásárlók széles köre számára elérhetők

A többszobás, azaz multiroom készülékek eladása 2019 első félévében 4 százalékkal nőtt. E készülékek fő jellemzője, hogy különböző szobákban különböző zenéket képes egyidejűleg lejátszani. Azzal, hogy a piacon lévő márkák száma eddig soha nem látott magasságokba szökött, a technológia a vásárlók egyre szélesebb köre számára vált elérhetővé. A wifi-kapcsolattal működő hangszórórendszer forgalma stabil (+/- 0 százalék) maradt. A gyártók készülékeiket egyre nagyobb arányban szerelik fel egy, illetve még inkább több okos asszisztenssel. Ezzel a felhasználóknak lehetősége nyílik a készüléket nem csupán hanggal vezérelni, de az okos asszisztenst az okos berendezések komplett otthoni ökoszisztémájába is integrálni lehet, ami miatt hajlandók is az ilyen készülékekre egyre inkább áldozni. Következésképpen a beépített okos asszisztenssel rendelkező multiroom készülékek forgalma több mint 100 százalékkal, átlagára pedig 67 százalékkal nőtt.

A GfK idén kezdte el az otthoni digitális asszisztensek körében a Smart Displayek jegyzését is.. Ez a gondolat már egy ideje megvolt, így annak gyakorlatba történő átültetése az egyre több gyártó piacra lépésével egyre sürgetőbbé vált. A legelterjedtebb hangvezérlésű mesterséges intelligenciával felszerelt kijelzők, a felhasználók okosotthonának vezérlőközpontjává válhatnak.

A hangminőségre fokozottan figyelő fogyasztók hangprojektorra költenek

Jóllehet a GfK fogyasztói adatai azt sugallják, hogy az átlag nagyon elégedett újonnan vásárolt TV-készülékének képminőségével, a hangminőség egyelőre az elvárások fontossági listáján átlag alatt teljesít. Ez pedig a külső hangszóró-rendszerek számára jelent lehetőséget. Miközben a fogyasztók egyre kevesebbet költenek tévékészülékre – az átlagár ebben a szegmensben csökkenő tendenciát mutat -, addig egyre nagyobb figyelem jut a hangminőségre, így a tévékészüléken megtakarított összegek hangprojektorokra csoportosulnak át. Ennek eredményeképpen a hangprojektorok forgalma évről évre növekszik – 2019-ben további 7 százalékkal. Az egyedülálló hangprojektorokból 13 százalékkal fogyott több, míg a vezeték nélküli mélynyomók forgalma 5 százalékkal bővült.

Az audioberendezések globális értékesítésének 41 százaléka online történik

2019 első hat hónapjában az audioberendezések globális értékesítésének 41 százaléka online történt, míg egy évvel korábban ez csupán 36 százalék volt. Más árucsoportoktól eltérően az online csatorna növekvő fontossága nem befolyásolja a kereslet időbeli kiugrásait az év során. A klasszikusan ajándékul szolgáló audio kategória eladása továbbra is karácsony körül és nem novemberben, vagy más online promóciók (pl. Black Friday) során csúcsosodik ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...