- Hirdetés -

Így lehetnek sikeresek a családi vállalatok

|

A fogyasztói szokások olyan gyökeres változása, mint a kisebb kiszerelés vagy a környezettudatos csomagolás iránti egyre erősödő igény új kihívások elé állítják a csomagolóipart. A hosszú távú stratégiával rendelkező cégek azonban igyekeznek felkészülni a várható töréspontokra, így könnyebben tudnak reagálni a hirtelen változásokra is. A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő és K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Sipospack Kft. szerint egy vállalat eredményes, hosszú távú működéséhez három tényezőre van szükség: vállalati szervezettség kialakítása, sikeres generációváltás és nyitottság az ismeretlen területek meghódítására.

A csomagolásnak ma már nemcsak az élelmiszer-biztonságban van kulcsszerepe, de a fogyasztók tájékoztatásában és megnyerésében is. A csomagolástechnika az utóbbi években dinamikusan fejlődött hazánkban, azonban folyamatosan új kihívásokkal kell szembenéznie. Az ágazatnak a fejlesztések során a fogyasztói szokások jelentős változását, mint például az egyszemélyes háztartások növekedése miatt a kisebb méretű kiszerelések, vagy a környezettudatos csomagolás iránti igényt is figyelembe kell vennie, amely egy hosszú távú kidolgozott stratégia híján hosszadalmas és bonyolult folyamat lehet. A stratégiával rendelkező cégeknek ugyanis határozott jövőképük van, és igyekeznek megfogalmazni azokat a várható töréspontokat és változásokat, amikhez alkalmazkodni kell a jövőben.

„A K&H támogatási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amelynek részeként a Bank kiemelt hangsúlyt fektet a hazai családi vállalatok hosszú távú működésének és a családi értékek továbbvitelének támogatására. A K&H családi vállalatok kiválósági díj hosszú távú sikeres stratégia kategóriájában azokat a cégeket díjazzuk, amelyek jól átgondolt és kidolgozott stratégiával tudatosan építik működésüket. Ezen vállalatokat ugyanis megfontolt stratégiai döntések és intézkedések jellemzik a dinamikusan versengő piaci környezetben. Egyértelmű, a belső vállalati erőforrások és képességek elosztásáról és fejlesztéséről szóló irányt, világos jövőképet és küldetést fogalmaznak meg, bizonyos stratégiai szintű teljesítménycélok elérése érdekében. Mindezekkel könnyebben fenntartható és akár tovább is növelhető az addig elért eredmény” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője. „Legutóbb a több mint 20 év csomagolástechnikai múlttal rendelkező Sipospack Kft. eredményét ismertük el, ahol meghatározták, hogy az elkövetkezendő években pontosan mik szükségesek a céljaik eléréséhez és mindezt hogyan fogják megvalósítani a cég mindennapi működése során” – tette hozzá a szakember.

Szervezettség mindenek felett

A magyar piacon meghatározó szerepet betöltő Sipospack Kft. hosszú távú stratégiája három alappilléren alapul. „Működésünk egyik alapfeltétele a vállalaton belüli szervezettség kialakítása. A kezdetekben többnyire megérzéseken alapuló döntéseket hoztunk, illetve bíztunk a körülmények pozitív alakulásában. Mára beláttuk, hogy nehéz bizonytalanságokra alapozva vállalatot vezetni, így a korábbi szemléletmódot felváltotta a managementépítés, a teljesítménymutatók és a rendszeres értékelések bevezetése, valamint a folyamatoptimalizálás” – mondta el Sipos Gyula, a Sipospack Kft. ügyvezető igazgatója.

Készülj fel a generációváltásra

A cég szerint a stratégia elengedhetetlen és egyben kritikus pontja a generációváltás sikeressége. A stafétabot átadása ugyanis nagymértékben meghatározza az üzletfolytonosságot, ezért érdemes előre felkészülni rá – lehetőleg írásban –, és meghatározni az átadni-átvenni kívánt feladatokat és jogköröket. Így nagy eséllyel elkerülhetők a jövőbeni nézeteltérések és félreértések a jelenlegi vezető és az utód között, valamint az üzleti partnerek és megrendelők felé is pozitívum, ha azt látják, hogy stabil a cég működése, mert zökkenőmentesen zajlik a folyamat.

Készüljünk fel az ismeretlenre

A Sipospack stratégiájának harmadik eleme az ismeretlen területek meghódítása. „El kell fogadni azt a tényt, hogy ami 20-30 évvel ezelőtt bevált módszer volt, ma már nem biztos, hogy az, illetve a rohamosan fejlődő és változó világban semmi sem biztos. A felkészültség, a nyitottság és a rátermettség elengedhetetlen, hogy új területek felé nyissunk. Mindezekre igyekszünk a munkavállalók folyamatos képzésével és új vállalatirányitási rendszer modulok bevezetésével felkészülni, amelyek összességében stratégiánk legfontosabb elemét, a vállalati szervezettséget is erősíteni tudják” – tette hozzá Sipos Gyula.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...