Mostantól vizuális keresést is lehetővé tesz a legnagyobb európai divat startup, a GLAMI.
A biztonságos és kényelmes online vásárlás egy új fogyasztói magatartást termelt ki az elmúlt évtizedben, melynek hatására rengeteg divatvállalat jelent meg az e-commerce piacon. Ennek eredményeképpen a szinte végtelen számú webshop gyakran átláthatatlan kínálatában új kihívások elé került a fogyasztó: több ezer termék közül kell kiválasztania azt a néhányat, mely illeszkedik az igényeihez.
Manapság, amikor a felhasználói élmény fokozásával egymást lekörözve igyekeznek előnyhöz jutni az egyes divatvállalatok, élre törtek a különböző innovatív „döntéstámogató” eszközök: a chatbotok, a style guide-ok, a szűrők és a továbbfejlesztett keresők. Ahogyan azt az amerikai Forbes is megírta, a 21. században a kulcsszavas keresés elvesztette erejét a vizuális iparágakban, így a divatban és a lakberendezésben. Helyébe lépett egy olyan mesterséges intelligencia technológia, mely lehetővé teszi a vizuális keresést.
Idén nyáron az Amazon jelentős összeget fektetett a képalapú keresés fejlesztésébe. A „StyleSnap” lényege, hogy a vásárlók feltölthetik a kedvenc ruhadarabjaikat ábrázoló képet, a rendszer pedig a képen látható ruhához leginkább hasonlító termékeket ajánlja fel számukra. Ezzel a fogyasztók igényeit maximálisan kielégítve egyszerűsíti a vásárlási folyamatot.
A vizuális keresés már Európába is betört
Az olyan hatalmas kínálattal rendelkező divatkeresők, mint például a GLAMI, szintén fontosnak tartják a vásárlási folyamatok egyszerűsítését. (A GLAMI összesen 2,5 millió terméket értékesít több mint 23 ezer márkától.) Nyilvánvalóan elképzelhetetlen, hogy mind az 1300 üzlet ajánlatát átnézzük, de erre mostantól nincs is szükség. A GLAMI az első olyan divatkereső a térségben, mely képes keresést végez. Nem kell többé vadászni az egyes kategóriákban és kulcsszavakat sem szükséges használni: a mesterséges intelligenciával fejlesztett rendszer a vizuális keresés segítségével segít megtalálni a stílusunkhoz leginkább illeszkedő ruhadarabokat és kiegészítőket. Csak feltöltjük a korábban a netről lementett képeket, majd izgatottan várjuk, milyen eredményeket kapunk. Ilyen egyszerű.
„A GLAMI által kínált termékkeresésnél folyamatosan törekszünk ennek a szolgáltatásnak az egyszerűsítésére, és a lehető legjobb módszerekkel igyekszünk segíteni a felhasználókat álmaik ruháinak megtalálásában. A vizuális keresés szolgáltatással könnyen rálelhetnek olyan ruhadarabokra is, melyeket egy barátnőjükön vagy a közösségi hálózatokon láttak” – magyarázza Hana Zachová, a GLAMI márkamenedzsere.
A felhasználók mobileszközökön és táblagépeken is használhatják az innovatív képes keresést. Jelenleg a szolgáltatás Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Romániában működik, de hamarosan más országokban is elérhető lesz. A GLAMI vizuális keresés szolgáltatásának legnagyobb előnye, hogy a funkció nem korlátozódik egyetlen üzletre, hanem a divatkeresőn fellelhető mind a 2,5 millió terméket érinti. A szolgáltatás már Magyarországon is nagyon népszerű; érdemes kipróbálni, hiszen exkluzív és gyors megoldást jelent azok számára, akiknek nincs idejük órákig böngészni a rengeteg divattermék közt, illetve kedvelik az egyedi, egyénre szabott megoldásokat.