Idén már 20. alkalommal tette közzé az Interbrand a világ száz legértékesebb márkáját bemutató listáját, amit ezúttal is az Apple vezet. A rangsorban szereplő brandek összértéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több a tavalyinál.
Ahogyan azt az elmúlt években megszokhattuk, ezúttal is a technológiai márkák uralják a rangsort, igaz vannak azért kisebb meglepetések. Az Apple első helye, illetve a Google második pozíciója szinte már papírformának számít, ahogyan az utóbbi időszak teljesítményre alapján az sem meglepő, hogy az Amazon lett a harmadik. A TOP10-ben egyébként 5, míg az első 20-ban 11, a technológiai szektort képviselő brand található. Érdekesség, hogy a tavaly még 9. Facebook ezúttal már csak a 14. pozíciót szerezte meg, 12 százalékkal esett a márka értéke egy év alatt.
A TOP10-ben a technológiai szektor mellett egyedül az autóipar tud felmutatni két képviselőt, a Toyota és a Mercedes került be a szűk elitbe. A legértékesebb médiamárka nem meglepő módon a Disney, 44,35 milliárd dolláros értékkel, viszont még ennél is érdekesebb, hogy a brand értéke egy év alatt 11 százalékkal erősödött.
Az Interbrand összesítése alapján egyébként úgy tűnik, kedvező időszakot tudhatnak maguk mögött a legismertebb márkák, a listán szereplő brandek negyedénél 10 százaléknál is nagyobb volt a márkaérték növekedés. A legjobban ebből a szempontból a Mastercard teljesített 25 százalékos fejlődést értek el, ezzel a tavalyi 70. pozícióból idén a 62. helyre ugrottak előre.
A rangsor új szereplői között olyan ismert brandek találhatók, mint az Uber, ami a 87. helyen debütált és a LinkedIn, ami a 98. pozíciót szerezte meg. Visszatért a százas listára a Dell is, ráadásul egyből a 63. helyen.
A világ legértékesebb márkái
Forrás: Interbrand
(milliárd dollár)
1. Apple 234,24
2. Google 167,13
3. Amazon 125,26
4. Microsoft 108,85
5. Coca-Cola 63,37
6. Samsung 61,09
7. Toyota 56,25
8. Mercedes 50,83
9. McDonald’s 45,36
10. Disney 44,35