Jövőre világszinten meghaladhatja az 50 százalékot az internetes platformok részesedése a hirdetési piacon – derül ki a WARC Global Advertising Trends jelentéséből. 2020-ban a globális reklámpiac 656 milliárd dolláros lehet, ami 6 százalékos bővülést jelentene az ideihez képest.
Ez jóval gyorsabb bővülési ütem, mint ami 2019-ben várható, idén az előrejelzések szerint ugyanis csak 2,5 százalékkal nőnek a reklámköltések. Ugyanakkor a jelentés készítői arra is felhívták a figyelmet, hogy a hat százalékos bővülés korántsem kiugró, hiszen például 2018 7,3 százalékos növekedést hozott a hirdetési piacon.
Persze annak fényében, hogy a gyengülő makrogazdasági mutatók, a csökkenő üzleti bizalmi indexek és a fokozódó geopolitikai feszültségek miatt megnőtt a recesszió valószínűsége 2020-ban, a hat százalékos bővülés igen optimista előrejelzésnek tűnhet. Ugyanakkor ha a korábbiakhoz képest talán kisebb lesz a hatásuk, a jövő évi tokiói olimpia és az amerikai elnökválasztás mindenképpen pozitívan befolyásolja a piacot és adhat egy lökést a költéseknek.
Az online platformok piaci részesedése jövőre átlépheti az ötven százalékot a prognózis szerint, azonban a felfutással főként két nagy piaci szereplő jár jól. A Google és a Facebook becslések szerint már 2018-ban is az internetes hirdetési költések kétharmadát tudhatták magukénak, és jövőre ez az arány már megközelítheti a 75 százalékot.
Az elemzésben összesen 19 kategória jövő évi reklámkiadásait mérték fel, és az előrejelzés alapján mindegyik szegmensben bővülés várható 2020-ban. Sőt, 8 területen a globális átlagnál is gyorsabb lehet a fejlődés. A prognózis szerint egyébként a pénzügyi szektor szereplői jövőre 11,8 százalékkal növelik majd reklámköltésüket az idei évhez képest, de valamivel tíz százalék feletti bővülést várnak a háztartási és lakásfelszerelési termékek hirdetésére szánt összegben is.