Néhány nap múlva a Volkswagen megkezdi a teljesen elektromos ID.3 sorozatgyártását. Dr. Angela Merkel szövetségi kancellár és Dr. Herbert Diess, a csoport vezérigazgatója 2019. november 4-én személyesen lesznek jelen, amikor az első autó legördül a zwickaui gyár szerelőszalagjáról. Az ID.3 a legújabb generáció első modellje, mely a Volkswagen globális elektromos offenzívájából az utakra gördül. A Volkswagen az első volumengyártó, amely egy nagy autógyárat teljes egészében átalakított a belső égésű motorok gyártásáról az e-mobilitásra. A gyár szakaszos átalakítása már 2018-ban megkezdődött, és 2021-ben teljes mértékben befejeződik.
„Az ID.3 gyártásának kezdete olyan új korszakot jelent a Volkswagen számára, mely az első Bogárhoz vagy az első Golfhoz hasonlítható. Zwickau az autóipar ezen új korszakának vezető üzemévé válik: az üzem szakaszos átalakításon megy keresztül a 100% -ban belső égésű motorok gyártásától a 100%-ban elektromos hajtásokig. Ezzel olyan rendszerváltást kezdeményezünk az autóiparban, amelynek eredményei az elkövetkező egy-két évtizedben bontakozik majd ki. ”- mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka e-mobilitásért felelős igazgatósági tagja.
Átalakítás Európa legnagyobb elektromos autógyárává
A zwickaui üzem átalakítása szakaszokban, és a normál üzemmenet közben zajlik. Alig több mint két évvel ezelőtt kezdődött meg az átalakítás, és azóta a karosszéria üzemet, a festéküzemet és az infrastruktúrát nagymértékben modernizálták és felújították. Többek között a teljes szállítószalag technológiát hozzá kellett igazítani az elektromos járművekhez, így a két összeszerelő sor közül az elsőt már átalakították, és az első ID.3 néhány napon belül elhagyja majd ezt a gyártósort. Megközelítőleg 1.700 robot, vezető nélküli szállítási rendszerek és teljesen automatizált gyártási folyamatok révén Zwickau betekintést nyújt az előremutató, nagy volumenű elektromos autók gyártási rendszerébe.
Ugyanakkor a klasszikus Golf Variant gyártása még 2020 közepéig folytatódik. A második szerelősort ezután, azaz 2020 nyarától állítják át elektromos járművekre, ugyanúgy, mint az elsőt, és még ugyanazon évben üzembe is helyezik. A gyárban az átalakítási munka jól halad, teljes mértéken tartják az ütemtervet. A 2021-től befejeződő bővítési szakasz után a zwickaui csapat évente 330.000 teljesen elektromos járművet gyárt majd. Onnantól kezdve az üzem hatféle MEB alapú modellt fog előállítani a Volkswagen-csoport három márkája, a Volkswagen, az Audi és a SEAT számára, ez teszi majd Zwickaut a legnagyobb és leghatékonyabb elektromos autógyárrá Európában.
Tizenkét új csarnok és épület
A gyártósorok átalakításán kívül összesen tizenkét új csarnokot és épületet építenek a zwickaui üzemben a napi gyártási kapacitás tervezett, 1.350-ről 1.500-ra történő növelése érdekében. A legnagyobb egyedi projekt a présmű kibővítése: 2021-től a Zwickauban gyártott autókhoz szinte minden préselt alkatrészt a helyszínen gyártanak majd. A présüzembe történő beruházás mintegy 74 millió eurót tesz ki, mely költségek nagy részét az új nagy kapacitású prés teszi ki. Újszerű a teljesen automatizált folyamat az acéllemez kész alkatrészekké történő átalakítására is. Összesen 50.000 négyzetméter új csarnok terület épül, és körülbelül 50 partnervállalat támogatja az átalakítást.