- Hirdetés -

Így fizetünk 2020-ban

|

A közösségi oldalakon történő vásárlás és a hangvezérelt fizetés a következő évben a hétköznapi élet részévé válik – derül ki az Ingenico Group elemzéséből. A jövőben a használati tárgyainkat is másképp fogjuk használni: hűtőszekrényeinket, autóinkat, vagy akár egy olyan hétköznapi dolgot is használhatunk majd fizetésre, mint egy tükör.

Az elmúlt években megjelenő új fizetési módok radikálisan megváltoztatták a fogyasztók fizetéshez való viszonyát. Egészen a közelmúltig nem volt választási lehetőség, akkor fizettünk, amikor erre megkértek minket. Mindez azonban már a múlt, most mindenki szabadon, akkor, ott, és úgy fizet, ahogyan csak szeretne. Ez a változás, amelyet nagyrészt a készpénzmentességre való áttérés hoz magával, minden korábbinál gyorsabban vezetett olyan új pénzhasználati és fizetési módok megjelenéséhez, amelyeket egy-két évvel ezelőtt még el sem tudtunk volna képzelni. Hamarosan talán már autóinkkal fizethetünk! Nézzük, mit jósol a közeljövőre az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások globális piacvezetője.

1. Közösségi kereskedelem és Hangvezérelt kereskedelem

A „Közösségi kereskedelem” és a „Hangvezérelt kereskedelem” 2020-ra elképzelhetően a mindennapi életünk szerves részévé válhat. Hamarosan valósággá válik, hogy chatbot, vagy akár a hangunk segítségével fizetünk közösségi média felületeken. A fizetési folyamat emellett egyre több értéknövelt szolgáltatást is tartalmaz, amelyek kiegészítik a fizetési terminálok tranzakcióit, és extrákat kínálnak a kereskedők és a fogyasztók számára egyaránt. Így például a hűségprogramokkal és kuponokkal kapcsolatos ajánlatok is egyszerűen integrálhatók a fizetési folyamatba. Mindehhez egyetlen érintés elegendő a pénztárnál! Végül, de nem utolsósorban, a „PIN on Mobile” technológiával a mobiltelefonok fizetési terminálokká alakulnak – csupán annyit kell tennünk, hogy beírjuk a PIN-kódot vagy csak odatartjuk a bankkártyánkat az eladó mobiltelefonjához. Ezzel egyidejűleg a különböző elfogadópontok száma tovább fog növekedni.

Az Ingenico már elindította a Közösségi kereskedelem és a Hangvezérelt kereskedelem programjait, és már a biztonságos, érintés nélküli fizetési elfogadást is lehetővé teszi a mobiltelefonokon és a táblagépeken.

2. Fizetés a hűtőszekrényével: az IoT forradalma elindult

A jövőben másképp fogunk tekinteni a használati tárgyainkra, és másképp is fogjuk használni azokat: ennek eredményeképpen a hűtőszekrények, autók, vagy akár egy olyan egyszerű dolog is, mint egy tükör alkalmassá válhat fizetésre. A dolgok internete (IoT) által kínált lehetőségek végtelenek, elegendő, ha tudjuk, hogyan lehet a biztonságos fizetési rendszert integrálni a teljes digitalizációs folyamatba.

3. A fizetési módok változása nem mehet a biztonság rovására

A fogyasztók tisztában vannak az adatbiztonsági kérdések jelentőségével – rendkívül éberek, és ebben a tekintetben továbbra is nagy elvárásokat támasztanak a piacon megjelenő új megoldások irányába. A jövő szabályait a fogyasztók fogják diktálni. A fizetési piac szereplői számára az egyre szigorúbb biztonsági előírások megkövetelik, hogy tökéletes műszaki ismeretekkel rendelkezzenek, ha olyan csúcstechnikai megoldásokat akarnak kínálni, amelyek a legmagasabb szintű biztonság mellett kiváló vásárlóélményt is nyújtanak. Az egyszerű és biztonságos fizetési megoldások szempontjából az új technológiai fejlesztések valószínűleg a biometrikus hitelesítés használatára, a mobil pénztárcák integrálására, a kriptovalutákhoz való alkalmazkodásra, valamint a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás használatára összpontosítanak majd.

4. A fizetés kulcstényezővé válik az ügyfélélményében

A fizetés a kereskedelem és a vásárlóélmény kulcseleme. A fogyasztók azt várják a fizetés folymatától, hogy ne okozzon kényelmetlenséget, és elejétől a végéig teljesen ellenőrizhető legyen. Ez alapból azt jelenti, hogy a tranzakciónak 100%-ban biztonságos kell lennie. Azok a szereplők, akik sikeresen egyesítik a fizikai és az online fizetési megoldásokat, valamint a legjobb többcsatornás fizetési élményt teremtik meg, végül piacvezetők lesznek.

5. Nyílt rendszerű innováció a jövőbeli fizetési megoldások érdekében

Az új fizetési formák tömeges elterjedésében a használat lesz a döntő tényező. A fogyasztók által igényelt megoldások felkínálása és a növekedés új területeinek keresése érdekében a fizetési iparágnak a legjobb partnerek – vállalati és intézményi szervezetek, kockázatitőke-alapú vállalkozások, startupok és fintech vállalkozások – támogatásával kell azonosítani azon kezdeményezéseket, amelyek érdemesek a fejlesztésre és a piaci bevezetésre. Mindezt a fogyasztókért illetve a fogyasztókkal közösen kell kialakítani, hiszen a tömeges bevezetés esetén a legfontosabb tényező, a bizalom elnyerése.

2019. júniusában az Ingenico, a CaixaBank és a Global Payments mellett, elindította a Zone2boost nevű nemzetközi innovációs programot, amely támogatja az induló vállalkozásokat a fintech és a kiskereskedelem területén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A dolgozók többsége szerint segíti a munkájukat a mesterséges intelligencia

Az alkalmazottak és a munkáltatók is pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását - derül ki az Unisys kutatásából. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt...
Házasság első látásra TV2 nézőszám

A Házasság első látásra megverte az Árulókat

A Legyen Ön is Milliomos pedig több nézőt vonzott, mint a Konyhafőnök. A hétvége már kiegyenlítettebb erőviszonyokat hozott, de összességében még így is a TV2 nyerte a mögöttünk álló hetet. A november 18. és 24....

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...