- Hirdetés -

Imádjuk az akciókat

|

A magyar internethasználók jelentős része vásárolt már akciós időszakban, jó részük online felületen is kihasználja a kedvezményeket – derül ki az Euronics felkérésére készített felmérésből. Sokan ellenőrzik az árakat vásárlás előtt, és saját bevallásuk szerint kerülik az impulzvásárlást is. Azért néha elcsábulnak, és olyanok is akadnak, akik szerint nem létezik olyan kedvezmény, ami túl nagy volna.

Az Euronics a kutatással a kiemelt vásárlási időszakok (például az iskolakezdés, a kuponos napok, karácsony, húsvét stb.) és a Black Friday tapasztalatait külön is vizsgálta. A kutatás rávilágított, hogy a magyarok szeretik az akciókat, de egy bizonyos mérték felett a többségük már azt gondolja, túl nagy a kedvezmény ahhoz, hogy igaz legyen.

Aki internetezik, az tudja, mi fán terem a Black Friday

A kérdőívet kitöltők 90 százaléka vásárolt már kiemelt kedvezményes vásárlási időszakban, 30 százalékuk évente többször is. A válaszadók szinte mindegyike (99 százaléka) ismeri, hallott már a Black Friday jelenségről, kétharmaduk vásárolt is már legalább egyszer a novemberi akció keretében. A vásárlókat leginkább (88 százalékot) az akció mértéke befolyásolja a döntéshozatalban, de a szállítási költségek (74 százalék) és a weboldalak átláthatósága (69 százalék) is kiemelten fontos.

Nem lehet elmenni amellett a tény mellett, hogy a Black Friday-t ismerő lakosság több mint kétharmada (69 százalék) szerint az üzletek november vége felé túlzsúfoltak, hatalmas a tömeg, míg 41 százalékuk meg van győződve róla, hogy az ilyenkor tapasztalható kedvezmények többsége átverés. Az Euronics idén elindította a „Black Friday = Fair Friday” akcióját, melynek keretében a vállalattól eddig megszokott módon, viszont idén már kommunikációjában is hangsúlyosan valódi kedvezményeket biztosít, emellett több időt ad a vásárlóknak a kiszemelt termékek beszerzésére, egyúttal arra biztatja az ebben az időszakban vásárlókat, hogy használjanak ár-összehasonlító oldalakat döntésük megalapozásához.

Jellemzően 15 és 30 ezer forint között költünk akciós időszakokban, 40 ezer felett már felülreprezentáltak a férfiak (62 százalék) a nőkkel szemben (38 százalék). Az ár-összehasonlító oldalakat saját bevallásuk szerint a vevők 59 százaléka rendszeresen használja nagyértékű vásárlás előtt, 7 százalék inkább az egyes boltok ajánlatait hasonlítja össze, míg 5 százalék a korábbi vásárlásai tapasztalata alapján megbízhatónak gondolt boltban vásárol újra.

Mi motiválja a magyarokat vásárlásra?

Tízből legalább hatan (66 százalék) azért vásárolnak kedvezményes terméket, mert jó ajánlatnak tartják azt, nagyjából ennyien vannak azok is (61 százalék), akiknek kifejezetten szüksége van az adott termékre, de megvárják, míg akciós lesz. Érdekes adat, hogy a magyar internetezők 7 százaléka csupán a vásárlás élményéért dönt az adott termék mellett, míg a válaszadók 5 százaléka azt mondta, nem az akció miatt vásárolt kedvezményes időszakban, egyszerűen csak akkor ért rá.

Forrás: Reacty Digital online kutatás, 2019. október

Az Euronics kutatása arra is rákérdezett, hogy online, vagy személyesen vásárolnak inkább a magyarok. Ma a vásárlók 45 százaléka személyesen és interneten egyaránt szívesen vásárol, harmada (31 százalék) csak online felületen szeret akciós termékekre vadászni, ám 24 százalékuk továbbra is kitart amellett, hogy szeretné megnézni, megérinteni az adott portékát, mielőtt pénzt adna érte. Aki online vásárol, az jellemzően futárszolgálattal szállíttatja házhoz a megrendelt árut, 85 százalék így kéri a csomagjai kézbesítését, de a csomagautomaták is egyre népszerűbbek, a válaszadók 34 százaléka döntött már mellettük.

Mit veszünk kedvezményesen?

A 25-59 éves internetezőkre reprezentatív minta is igazolta, hogy saját célra és ajándékba egyaránt szívesen vásárlunk akciós termékeket, de leginkább ruházati (50 százalék) és szépségápolási (45 százalék) cikkeket. A dobogó harmadik fokát a játék/ajándék kategória nyerte 39 százalékkal, ezt követik a háztartási gépek és konyhafelszerelés, majd a számítástechnikai eszközök és a szórakoztató elektronika. Mindez azt is jelenti, hogy az összességében műszaki cikkeknek nevezett kategória továbbra is kiemelt helyen szerepel az akciós időszakokban történő vásárlás során.

Forrás: Reacty Digital online kutatás, 2019. október

Még mindig tartják magukat a könyvek, a lista 8. helyén 26 százalékkal a könyv, újság, magazin végzett. Talán nem meglepő, hogy a lista legvégén kullog az autó-motort és alkatrészeiket tartalmazó kategória (5 százalékkal), mely csak a használt cikk, antik és régiség (3 százalék) csoportját tudta megelőzni.

Tízből négyen csalódtak már akciós vásárlás során, leginkább a rossz minőségű termékek okoztak problémát (62 százalék), 40 százalékuk pedig a vásárlást követően máshol is látta hasonló vagy alacsonyabb áron a terméket, emiatt becsapva érezte magát. A vásárlók 22 százaléka panaszkodott késve érkezett termékekre, 17 százalék a csomagoláson belüli sérülések miatt bosszankodott, 11 százalék pedig a kiszolgálással, vagy az ügyfélszolgálattal nem volt elégedett a csalódottak közül.

Túl szép, hogy igaz legyen?

A megkérdezettek háromnegyede egyetért abban, hogy az 50 százalék feletti akciók hihetetlenek, ám a válaszadók 15 százaléka úgy véli, nincs olyan, hogy valami túl szép, bármekkora mértékű akciót elfogadnak. A férfiak kétkedőbbek, ők már az alacsonyabb kedvezményeket is szúrós szemmel vizsgálják, a nők körében a 70-80 százalék feletti akciók válnak inkább gyanússá. „Az mindenképp jó hír, hogy a magyar internetezők kritikus szemmel követik az extrém magas kedvezményeket, és hajlandók utána is járni azok valóságtartalmának. Ilyenkor egyébként azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy-egy mesésnek tűnő ár mögött van-e egyáltalán raktárkészlet, mert sajnos világszerte, így Magyarországon is előfordul, hogy egy-egy kereskedő kirívóan magas akciókkal próbálja becsalogatni a vevőt a webáruházba, ahol aztán mégsem elérhető a termék. Emögött nyilván az a pszichológia áll, hogy a vásárlást tervező – ha már úgyis ott van – majd talál magának valami mást” – mondta Hunyady László, az Euronics marketing és értékesítési igazgatója. Hozzátette: „Ez a gyakorlat meglehetősen visszás, éppen ezért az Euronics-nál az akciós termékekből megfelelő készlet áll rendelkezésre, a kedvezmények pedig valósak. Nekünk ezt jelenti a Fair Friday.”

Összességében tehát elmondható, hogy – legalábbis saját bevallásuk alapján – a magyar internetezők kerülik az impulzusvásárlást, tudatosan ellenőrzik az árakat, de néha azért elcsábulnak. Az Euronics a Black Friday Hetére teljes létszámmal, feltöltött raktárral és megerősített webáruházzal készült, a vásárlókat ennek ellenére a szokásosnál is nagyobb türelemre kéri, illetve minden kétkedőnek azt javasolja, ellenőrizze az árakat valamelyik ár-összehasonlító oldalon, vagy a különböző bolthálózatokban, hogy valódi kedvezményekhez jusson.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...