Ma van a televíziózás világnapja, az ENSZ által kezdeményezett, évente ismétlődő világnap idei alkalmából a műsorszolgáltatók és internetes tartalomszolgáltatók világszerte egy 30 másodperces reklámfilmet tesznek közzé. A MEME tagjai közül is többen adaptálták szinkronizálva az eredeti klippet és a mai napon többször adásba kerül Magyarországon is.
E nemzetközi ünnep 23. alkalmának témája a sokszínűség. A tévé elsőrangú filmek és sorozatok, megbízható hírek, ismeretterjesztő dokumentumfilmek, szórakozató show-műsorok és egyéb tartalmak páratlanul változatos kínálatát nyújtja a nézőknek a világ minden táján – milliónyi történet, amelyek felfedezésre várnak, és megváltoztatják a nézők világról alkotott képét. E prémium tartalmak, amelyek mindenkor márkabiztonságot nyújtó környezetben számos televíziós platformon keresztül bárhol, bármikor elérhetőek, kíváncsiságot, érdeklődést és lojalitást ébresztenek a nézőkben.
A sokszínűség témája tágabb társadalmi szintű kérdés, amely egyre gyakrabban jelenik meg tévéműsorokban és reklámkampányokban. A kínált tartalmak széles választékán keresztül a tévé fontos szerepet játszik a közjó megteremtésében és a demokratikus társadalmi párbeszéd formálásában. A sokszínű minőségi tartalmak nyitottságra ösztönzik a nézőket, inspiráló erejű show-műsorok révén kiemelik őket a mindennapi élet korlátai közül.
„A sokszínűség minden pozitív és életteli társadalom alapvető jellemzője, amelyre sokkal inkább gazdagságként, mint fenyegetésként kell tekintenünk. Minden arra irányuló erőfeszítés, hogy senki sem maradjon magára, csak jobbá teszi világunkat“ – állítja Caroline Petit, az ENSZ Regionális Információs Központjának igazgatóhelyettese.
„A televízió a világ számtalan sokszínű nemzetének életében játszik központi szerepet. Egy gombnyomásra több millió történet tárul fel előttünk, amelyek a nézőket végtelen felfedezőútra csábítják. Ez az a megbízható reklámkörnyezet, amelyre a hirdetőknek ma nagyobb szükségük van, mint valaha. Mindenkit szeretettel invitálunk, hogy együtt ünnepelje velünk ezt a médiumot – nem csak idén, hanem még sok-sok éven át” – mondja Katty Roberfroid, az Európai Televíziós Reklámszövetség (egta) főigazgatója.