Divat, egészség, társadalmi problémák, klímaváltozás, tudományos eredmények – egyre szélesedik a nők által szívesen olvasott témák köre, ennek megfelelően új területekről is érkeznek hirdetők az online női magazinokhoz. Hatalmas a verseny, az élmezőnyben elengedhetetlen a reszponzivitás és a hangsúlyos közösségi médiás jelenlét.
Egyre népszerűbbek az online női magazinok, ezt támasztja alá a látogatószám folyamatos növekedése, aminek a mértéke két számjegyű volt az elmúlt egy évet vizsgálva. Az nlc. hu megőrizte piacvezető pozícióját, minden második netező olvassa az auditált szájtok között a top ötben szereplő magazint.
„Az online mindig is egy nehéz piac volt, egy olyan terület, ahol az olvasók diktálják a trendeket, az újság pedig dönthet, hogy kiszolgálja azokat vagy nehéz munkával utat tör magának, aminek a sikere gyakran nem garantált. Az nlc-nél mindig fi gyeltünk arra, hogy a szórakoztató és a hosszabb lélegzetvételű, hagyományosan magazinos tartalmak ugyanakkora fi gyelmet kapjanak. Büszkék vagyunk rá, hogy egy olyan versenyben tudunk nyerni hosszabb, munkaigényesebb anyagokkal, ahol sokan valódi tartalom helyett kattintásvadász címekkel indulnak” – emelte ki Pácsonyi Daniella, az nlc.hu főszerkesztője.
Mobilos élmény
Folyamatosan nő a mobilról érkező látogatók aránya, általánosságban nézve az összes olvasó nagyjából kétharmada ilyen eszközön olvassa az online női magazinokat. Erre reagálva a médiumok nagy figyelmet fordítanak az olvasói élményt fokozó fejlesztésekre. Ilyen például az oldalsebesség növelése, amely az nlc. hu-nál ugyanolyan elsőbbséget élvez, mint az, hogy folyamatosan új felületekkel jelenjenek meg a piacon. „A Facebookon nagyon erősek vagyunk, és ez nem kizárólag kattintásokban realizálódik. Számtalan jótékonysági ügyben tudtunk segíteni, a közösségi médiában elért erőnket jó ügyekre kell fordítanunk” – mondta el Pácsonyi Daniella. Véleménye szerint kiemelten fontos a közösségi médiás platformok közötti szelektálás, a márkaértékek közvetítése ugyanis nem mindenhol működik ugyanúgy.
A Femina.hu csapata is tudatosan készült a mobilbarát fejlesztésekre, például rövidebb, tömörebb cikkek jelennek meg az oldalon, egyre inkább állóképeket használnak illusztrációként, emellett olyan új megoldásokat vezettek be, mint például a podcast. Az ajánlók elhelyezésében is változtattak, hirdetői szempontból pedig az Indamedia Sales rengeteg újszerű, látványos megoldást hozott, kifejezetten mobileszközökre. A Femina a célközönségéhez közel álló összes social mediás platformon jelen van. „Tudatosan építettük a közösségi lábunkat, ügyelve arra, hogy ne tegyük az oldalt teljesen kiszolgáltatottá a social media elérésének változásaira. Azaz a forrásmegoszlásban fontos, de nem elsődleges szerepet tölt be az oldal életében” – emelte ki Rácz Brigitta portfólióigazgató, a Femina.hu főszerkesztője.
A WMN.hu a kezdetektől reszponzív, de folyamatosan elemzik az olvasottsági és felhasználói adatokat, hogy újabb ötletek fejlesztésével javítsák az olvasói élményt. „Kulcsfontosságú, hogy
ezek az újdonságok mindig mobilra optimalizáltak legyenek, sőt vannak fejlesztések, amelyeket csak mobilnézetre tervezünk. És persze az olvasói élmény mellett gondolnunk kell a hirdetőinkre is, hogy minél kreatívabban tudjuk őket kiszolgálni mobilon is” – mondta el D. Tóth Kriszta, a WMN.hu alapító ügyvezetője és tartalomigazgatója. Jelenleg a közösségi médiáról érkezik a WMN legtöbb olvasója. „A magyar közönség számára továbbra is úgy működnek a social platformok, mint egy hírcsatorna” – mutatott rá D. Tóth Kriszta. Ennek megfelelően a WMN-nél külön platformként kezelik ezeket, és tudatosan használják forgalomterelésre, valamint közösségépítésre. Rendszeresen gyártanak tartalmakat kifejezetten a social felületeikre.
Változatos tartalom
„Egy cikknek vagy videónak ugyanolyan felhasználói élményt kell nyújtania mobilon és desktopon egyaránt. Elsősorban a tartalom típusa és terjedelme határozza meg, hogy mikor érdemes publikálni” – mutatott rá Pácsonyi Daniella. Nincs előre megírt recept, amely garantálná a kattintást. Az nlc.hu-n a megható igaz történetek, a mélyinterjúk vagy a személyes vallomások ugyanakkora eséllyel indulnak, mint a sztárhírek vagy a horoszkópok. „Az nlc igazi erőssége a csak ránk jellemző finomsággal megírt személyes vagy szociotörténetek, ezeket szeretjük írni és az olvasók is keresik őket” – tette hozzá.
A Femcafe.hu olvasói körében a divat, a szépség, a lifestyle és az egészség témájához kapcsolódó cikkek a legnépszerűbbek, de nagyon szeretik a közismert szereplőkkel készült mélyinterjúkat, valamint a sikeres nők igaz történeteit bemutató anyagokat, olyanokét, akikre felnézhetnek, de kimaradtak a refl ektorfényből. Ezt a témát felkarolva indították el tavaly a Femcafe Gála – Az inspiráló nők estje című rendezvényt. „Az eseményhez kapcsolódóan megjelenő élettörténeteket több százezren olvassák, és az online szavazás is sokakat megmozgat” – mondta el Sajószegi Veronika, a Femcafe.hu főszerkesztője. A Femcafe csapata elindított egy #filternélkül elnevezésű infl uenszerinterjú-sorozatot is, amely kiemelkedő sikert ért el. Sok olvasót vonz a diétával kapcsolatos cikkek mellett a kiemelt divat vagy a közéleti események ruhakollekcióinak képgalériás bemutatása is.
„A zöldtémák, a klímaváltozással, a nők jogaival kapcsolatos tartalmak még inkább hangsúlyosak lettek az oldalon, az ezoterikus témákat felváltották a régészeti érdekességek, pszichológiai kutatások. Egyre több exkluzív tartalommal jövünk, sok fontos ügyet karolunk fel, legutóbb például egy négygyermekes, kilátástalan helyzetben elő, példaértékű, egyedülálló édesanyának segítettünk egy saját otthon árát, 23 millió forintot öszszegyűjteni” – emelte ki Rácz Brigitta.
A WMN.hu olvasóit nagyon megmozgatják a gyerek- és nőjogi témák, az olyan, közügyekhez kapcsolódó írások, mint az oktatás- vagy az egészségügy, valamint a gyerekneveléssel és párkapcsolati pszichológiával foglalkozó cikkek. Az idei év komoly növekedést hozott, a magazin egyedi látogatóinak száma 50 százalékkal nőtt tavalyhoz képest. A WMN YouTube-csatornája is jelentős eredményeket mutat, videóik öszsznézettsége 2019 első 10 hónapjában csaknem kilencmilliós volt, a csatorna feliratkozói számában pedig az idén 31 százalékos volt növekedés.
Kalocsai Magdolna
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.