Az idén várhatóan 112 milliárd dollárt költenek el a közösségi médiában a hirdetők, azonban sok marketingvezetőnek irreális elvárásai vannak a csatornával szemben – derül ki a Forrester felméréséből. A kutatócég szerint a marketingigazgatók majdnem harmada (31 százalé) nem tudja pontosan megmutatni, hogy milyen hatásuk van a közösségi médiás reklámoknak a vállalkozásukra.
A Forrester elemzése szerint az egyik legnagyobb gondot az irreális elvárások jelentik, ugyanis sok esetben a marketingvezetők úgy vélik, hogy a digitális korszakban a közösségi médiában történő hirdetés önmagában megnyitja a „pénzcsapokat”. A kutatócég szakértői szerint az igaz, hogy az olyan felületek, mint például a Facebook elsődleges üzleti haszna a reklámozási lehetőségben rejlik, azonban hiba csak erre használni a közösségi médiát.
A kizárólag a közösségi médiára épülő hirdetési stratégia helyett az ezeken a platformokon alkalmazott taktitákat és technológiákat más csatornákkal összehangoltan kellene használni a tágabban értelmezett marketing célok elérése érdekében – mutattak rá a tanulmány készítői.
A Forrester konkrét példákon át is rámutat, hogyan lehetne még jobban kihasználni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket. Az egyik terület, ahol a kutatócég szerint komoly lehetőségek vannak még, a felhasználók által létrehozott tartalmak, amelyek a közösségi oldalakon kívül is jól hasznosíthatók. Erre kiváló példa az Apple „Shot on iPhone” kampánya, melynek keretében a felhasználók által a telefonokkal készített fotókat és videókat újrahasznosítottákk tévéreklámok, óriásplakátok és nyomtatott hirdetések formájában.