A teljes lakosság körében meghaladta az egymilliót az RTL Klub sorozatának a nézettsége. A televíziók körében az RTL Klub, a csatornacsoportok szintjén pedig a TV2 Csoport nyerte a hetet.
Január első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatornának javult a közönségaránya. Az RTL Klubé 2,3 százalékpontos emelkedés után 14 százalékra nőtt, a TV2-é pedig kerek 1 százalékpontos erősödéssel 11,7 százalékra.
Múlt héten a 18-49 éveseknél és főműsoridőben hatszor nyert az RTL Klub és egyszer – csütörtökön – a TV2. Ugyanakkor az utóbbi csatorna sem lehet elégedetlen, mert sokszor közel voltak a fő konkurensükhöz. Például kedd este az RTL Klub 12,3 százalékot, a TV2 12 százalékot ért el. Pénteken sem volt nagy a differencia (RTL Klub: 14,2%, TV2 13,5%) és vasárnap is csak 0,5 százalékpontot tett ki az RTL Klub előnye.
Viszont szombat este nagyot nyert az RTL Klub. 18 százalékos share-t hoztak össze, miközben a TV2 8,3 százalékot.
A 18-59 éveseknél és teljes napon szokás szerint kisebb volt a két csatorna közötti különbség, de ebben az összevetésben is az RTL Klub végzett az élen 10 százalékos share-rel, miközben a TV2 8,6 százalékkal zárta a hetet.
Csoportszinten a TV2 Csoport végzett az élen. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben 26,3 százalékos közönségarányt produkáltak a csatornáik, miközben az RTL Magyarország televíziói 25,6 százalékot értek el.
2. hét / 1. hét / 52. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14% / 11,7% / 10,8%
TV2 – 11,7%/ 10,7% / 11,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (2. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 11% (8,7%)
Híradó – 20,5% (17,8%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 17,6% (16,8%)
Drága örökösök – 17,6% (17,1%)
Bátrak földje – 11% (11%)
TV2
Remények földje – 6%
Tények – 14,5% (13,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,6% (13,9%) – keddtől szombatig
Mintaapák – 12% (13,6%)
Exatlon Hungary – 14,4% (14,7%)
Az RTL Klubon nagyon erős hármast alkot hétköznapokon az RTL Híradó, a Fókusz és a Drága örökösök. A Bátrak földje heti 11 százalékos eredménye ugyan elmarad a csatornaátlagtól és veri is a TV2-s Exatlon, viszont láthatóan a múlt héten stabilizálta nézőszámát az új sorozat.
A TV2 átlagát a Tények, a Tények Plusz és az Exatlon is magasan túlteljesítette. A Mintaapák pedig pont hozta a csatornaátlagot.
Abból, hogy az RTL Klub szombat estéje nagyon erősnek bizonyult, talán már sejthető, hogy melyik műsor volt a hét legnézettebbje… Bejött a papírforma és A mi kis falunk legújabb évadának első része végzett a műsoros toplista élén. A sorozat a 18-49 éveseknél 443 ezer, a teljes lakosságnál 1,06 millió nézőt vonzott. Mindkét célcsoportnál a Híradó volt a második, a Drága örökösök pedig az harmadik legnézettebb műsor RTL Klub kínálatából.
A TV2 házi toplistájának élén a 18-49 éveseknél az Exatlon Hungary csütörtöki adása végzett 247 ezer nézővel. A teljes lakosságnál a pénteki Exatlon hozta a legjobb, 632 ezres nézettséget. Ugyanakkor a teljes lakosság körében nem ez, hanem a Tények és a Tények Plusz hétfői adása bizonyult a csatorna legnézettebbjének: 884 ezres és 877 ezres nézőszámmal.
Érdekes módon a többi csatorna közül egy ATV-s produkció járt a legközelebb ahhoz, hogy bekerüljön az RTL Klub és a TV2 műsorai által dominált műsoros toplistára a teljes lakosságnál. Ez pedig a Heti Napló volt, ami múlt vasárnap 366 ezres nézőszámot ért el, amivel a hét 16. legnézettebb műsorának bizonyult.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.