2019-ben véget ért a használtautós import többéves növekedése, továbbra is nagyrészt öreg és korszerűtlen járművek érkeztek Magyarországra. 38 százalékuk 11-15 év közötti, 22 százalékuk pedig 16 évnél idősebbnek bizonyult, ráadásul csökkent a környezetbarát hibridek behozatala is.
156 475 darab külföldről használtan behozott személyautóval 2019-ben megállt a használtautós import elmúlt évekre jellemző, látványos növekedése – derül ki a Vezess friss összeállításából. Az ország legolvasottabb online autós magazinja több érdekes toplistát állított össze a Datahouse-tól kikért számokból, ezekből többek között kiderül, hogy az Opel Astra, a Ford Focus és a Volkswagen Golf a legnépszerűbb importautó. Megállapítható az is, hogy meglehetősen egyoldalú a magyar vásárlók szimpátiája, az első nyolc márkából hat német. Változatlanul felülreprezentáltak a behozott személyautók között a prémiumok, de már nem a BMW a kedvenc, emellett kiemelkedően növekedett két dél-koreai modell, a Hyundai i30 és a Kia Ceed behozatala.
Állandósulni látszik a behozott járművek magas életkora, a tavaly Magyarországra érkezett 156 ezer személyautó átlagosan 11 éves volt. Sajnos az importautók 38 százaléka 11-15 év közötti, 22 százaléka pedig 16 évnél idősebb. A top 20-as listáján mindössze két modell behozott példányai bizonyultak átlagosan 10 év alattinak. Nem teszi zöldebbé a hazai 3,6 millió gépkocsit az sem, hogy a környezetbarát hibridek importja csökkent tavaly. Továbbra is magasan első közöttük a Toyota Prius, de az öt legnépszerűbb modellből négynek esett a behozott darabszáma.
A tisztán elektromos használtautók importja változatlanul igen alacsony számokat mutat, de százalékosan szépen emelkedik, itt i3-as BMW húz kiemelkedően. Második helyezett a Nissan Leaf lett, a harmadik pedig a használtan is tizenmilliós árú Tesla Model S.