Egyelőre nem látszik a rendkívül kiélezett piaci verseny a Netflix üzleti eredményein, a világ vezető streaming videószolgáltatója jelentősen növelte bevételét és nyereségét is tavaly. Az előfizetők összetételén viszont már látszik a rivális megoldások rajtja, főként az Egyesült Államokon kívül sikerült újabb ügyfeleket megnyerniük.
A múlt évben 20,16 milliárd dolláros bevételt ért el a Netflix, ez több mint 27 százalékos bővülést jelent 2018-hoz képest. A társaság most nyilvánosságra hozott üzleti adatai alapján igencsak eredményes évet tudhatnak maguk mögött, a nyereségük például több mint felével, 1,87 milliárd dollárra nőtt.
Akadnak ugyanakkor figyelmeztető jelek is, amik arra utalnak, hogy hosszabb távon a nagy riválisok megjelenése gondot okozhat. A múlt évben 27,8 millióval nőtt a fizető felhasználóik száma, ami 800 ezerrel kevesebb, mint 2018-ban. További érdekes adat, hogy a növekedés egyre inkább a nemzetközi piacokról jön. A múlt évben az Egyesült Államokban például csak 2,5 millióval nőtt az ügyfeleik száma, szemben a 2018-as 5,7 milliós értékkel.
A Netflix jelentéséből kiderül az is, hogy a múlt év végén debütált Vaják című sorozat a szolgáltató történetének legnézettebb első évada lett, négy hét alatt 76 millió háztartásban nézték meg a szériát. A társaság a részvényesekhez írt levélben külön kitér a piaci versenyre is, a Disney+ és az Apple TV+ múlt év végi rajtja kapcsán azt hangsúlyozzák, hogy hatalmas előnyük van a vetélytársakkal szemben és a jövőben is sikeresek lesznek.