Jelentős növekedés várható a következő években az OTT videószolgáltatások bevételeiben, az ABI Research prognózisa szerint az új belépők által felforgatott versenynek köszönhetően 2024-ben már 200 milliárd dollárt költenek világszerte ezekre a megoldásokra a fogyasztók.
A tanulmány szerint a Disney+ és az Apple TV+ tavalyi indulása, illetve az idén érkező új megoldások arra késztetik a régi piaci szereplőket, mint a Netflix és az Amazon Prime Video, hogy még több saját tartalommal tartsák meg, illetve csábítsák magukhoz a felhasználókat. Ez a folyamat azt eredményezi, hogy az ilyen szolgáltatások a jövőben is nagymértékben támaszkodhatnak majd az előfizetésekre, a tanulmány szerint ugyanis ezek és a hirdetések adják majd a bevételeik 90 százalékát.
Az elemzés rámutat arra is, hogy jelenleg főként az Ázsia/Óceánia térségben tapasztalható látványos felfutás az OTT videószolgáltatásokban, és ebben is élenjár Kína, ahol helyi vállalkozások, mint a Baiduhoz tartozó iQIYI, vagy a Tencent váltak a meghatározó szereplőkké. Viszont az ázsiai piac dinamizmusa miatt ez a térség kiemelten fontos lehet a nagy globális szereplők számára is.
Az ABI Research tanulmánya szerint a következő években a különböző streaming szolgáltatások térhódításának az 5G széleskörű elterjedése is kedvezhet, ami új piaci lehetőségeket nyit a szolgáltatók számára.
Bár az OTT fogyasztás növekedésével összefüggésben sokszor emlegetik, hogy az a fizetős tévézés rovására történik, az ABI Research elemzése szerint sokkal összetettebb a helyzet, és sok háztartásban inkább kiegészíti egymást a két megoldás. A kutatócég tanulmány arra is felhívta a figyelmet, hogy bár 2019 végén a különböző OTT streaming videómegoldások már mintegy 700 millió felhasználóval rendelkeztek, a fizetős tévéelőfizetők száma még mindig jóval nagyobb, egymilliárd fölött van.