- Hirdetés -

Zöld kötvények és kevesebb műanyag az irodákban

|

- Hirdetés -

A Morgan Stanley nem csak aktív szereplője a globális zöldkötvény-piacnak, de a pénzintézet budapesti technológiai központjában mobilalkalmazással is csökkentik a műanyagpazarlást a dolgozók.

A Morgan Stanley elhatározta, hogy felveszi a küzdelmet a műanyagszennyezés növekvő globális problémájával. A pénzintézet vállalást tett, hogy a tőkepiacokon való tevékenységével, az ügyfeleivel és munkatársaival való együttműködéssel 2030-ig 50 millió tonnával csökkenti a folyókba, óceánokba, a tájba és a szemétlerakókba kerülő műanyagszennyezés mennyiségét.

E célok eléréséhez a zöld kötvények piaca jelenti az egyik eszközt. A zöld kötvények hasonlók a hagyományos kötvényekhez, de a kibocsátó szervezet vállalja, hogy környezet érdekét szolgáló beruházásokat finanszíroz belőle az energiahatékonyság javításától a fenntartható erdő- és mezőgazdaságon át a tiszta vízhez jutást elősegítő projektekig. A Morgan Stanley aktív szereplő a zöld kötvények folyamatosan bővülő piacán, melynek nagysága 2015 óta a négyszeresére, 200 milliárd dollár fölé nőtt. A világ egyik vezető élelmiszeripari és üdítőital-gyártó vállalata a közelmúltban jelentette be első zöldkötvény-kibocsátását a Morgan Stanley-n keresztül. Az 1 milliárd dollár értékű jegyzésből fenntarthatósági programokat finanszíroz a vállalat, például 2025-ig 35%-kal csökkenti ellátási láncában az új műanyagok használatát.

Noha egy 1 milliárd dolláros zöldkötvény-kibocsátáshoz képest a tartós ivópalackok használata kis gesztusnak tűnik, fontos jele, hogy egy vállalat komolyan veszi a műanyagszennyezést. Ezért fontos, hogy a Morgan Stanley budapesti technológiai központjának munkatársai támogatják a pénzintézet fenntarthatósági célkitűzéseit. A vállalat korszerű irodaházában az egyszer használatos műanyag poharakat újrahasznosítható papírtölcsérekre cserélték a vízadagolókban. A munkatársakat arra is ösztönzik, hogy tartós ivópalackot hozzanak magukkal a munkahelyükre, és tegyenek rá egy QR kóddal ellátott matricát. Minden alkalommal, amikor megtöltik, egy Fill it Forward nevű alkalmazással leolvashatják a QR kódot. A munkatársak 2019-ben kezdték használni az appot, és globálisan már több mint 100 ezer leolvasásnál tartanak. Ezzel 250 ezer szatyornak megfelelő szemét lerakását, 13 ezer fogkefének megfelelő műanyaghulladék óceánba jutását és 75 ezer autóval megtett kilométer üvegházhatású emisszióját váltották ki. Ezen túl minden leolvasással a cég 2 centtel finanszíroz vízprojekteket olyan régiókban, ahol a tiszta vízhez jutás nehézségekbe ütközik.

„A fenntarthatósági kérdések, mint a klímaváltozás, a műanyagpazarlás és a tiszta vízhez való hozzáférés jelentős kockázatot képviselnek, ugyanakkor lehetőséget adnak egy pénzintézet számára, hogy a megoldásnak is része legyen. Kulcsfontosságú, hogy az alkalmazottak elkötelezettek legyenek ezek iránt a célok iránt, és büszkék vagyunk rá, hogy budapesti munkatársaink is ezzel az innovatív megoldással csökkentik az eldobható műanyagok felhasználását. A kezdeményezés olyan sikeres, hogy 2020-ban is folytatjuk, sőt versenyekkel is ösztönözzük kollégáinkat az app használatára” – mondta el Fremda Balázs, a Morgan Stanley budapesti irodájának HR igazgatója és fenntarthatósági munkacsoportjának vezetője.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...

Vasárnap rajtol a VV12, számos meglepetést ígérnek

Vasárnap 21:00-kor nagyszabású beköltöző show keretében nyitja meg a Villa kapuját a ValóVilág12 két műsorvezetője, Megyeri Csilla és Puskás Peti. A tét 36 millió forint, de számos csavarra számíthatnak a nézők és a játékosok...

A Jazzy összehozta Pachmann Pétert és Gundel Takács Gábort

Először fordul elő, hogy a két ismert műsorvezető ugyanabban a műsorban köszönti reggel - ezúttal - a hallgatókat. Pachmann Péter ugyanis hat év után visszatér a Jazzy-re és csatlakozik a Business Class műsorvezetői gárdájához:...

Sokallja a fűtésszámlát? – Így tehet ellene

A magyarországi ingatlanok nagy része energiahatékonysági szempontból még mindig elavult. A háztartásokban felhasznált energiának akár 80 százalékát is felemésztheti az elavult fűtésrendszer. A teljes fűtéskorszerűsítés azonban akár 20-30 százalékkal is csökkentheti a családi házak...

Összefog a Deloitte és az AWS, erre készülnek

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját,...

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...