- Hirdetés -

Zöld fejlesztések a P&G-nél

|

Jelentős fejlesztéseket jelentett be a Procter & Gamble az európai fenntarthatósági projektjeit illetően az Ambition 2030-ban megfogalmazott céljainak elérése érdekében.

Európában a P&G élen jár a műanyag-újrahasznosítás körforgásos gazdasága terén. Újrahasznosított műgyantát használnak a hajápoló termékeik csomagolásához (polyethylene terephthalate – PET) és az Ariel folyékony mosószerek flakonjaihoz is (újrahasznosított nagy sűrűségű polyethylene – HDPE, melynek beszállítása egy külső partnerrel történő együttműködés keretében valósul meg).

A cég példát mutat az iparágnak a csomagolástechnológia terén, a műanyaghulladék szétválogatásban, és újrahasznosított műgyanta felhasználással a Holy Grail intelligens csomagolási projekt keretében, mely díjat nyert az Év Körforgásos Gazdasági innovációja kategóriában a brit Edie Sustainability Awards-on, valamint elnyerte a Solar Impulse Foundation 1000 Hatékony Megoldás címét is.

A Lenor, az Unstoppables és a Jar/Fairy termékek elsőként viselik majd a Holy Grail projekt által kifejlesztett intelligens csomagolást Európában. Az Ariel Cold Wash szintén elnyerte a Solar Impulse Foundation 1000 Hatékony Megoldás címét, mert lehetővé teszi a kompromisszumok nélküli tisztítást kevesebb energia és vízfogyasztással.

A P&G Ambition 2030 célja, hogy pozitív hatást gyakoroljon a környezetre és a társadalomra a márkákon, ellátási láncon és a munkavállalókon keresztül, értéket teremtve a vállalat és a fogyasztók számára.

“A P&G számára 2020 lesz a megújuló cselekvés éve, újult erővel dolgozunk az Ambition 2030 céljaink eléréséért márkáinkon keresztül, innováció és transzformatív együttműködések által. – mondta Virginie Helias, a P&G Fenntarthatósági Vezetője. – Nemcsak arról van szó, hogy csökkentsük káros hatásunkat a környezetre, hanem arról is, hogy a megújulás erői legyünk a műanyaghulladék, vízhiány és a biodiverzitás elvesztésének kihívásaival szemben. Vezetni kívánjuk ezeket a frontokat, hogy tartós és széleskörű változást segítsünk elő.”

A P&G hajápoló termékei újrahasznosított PET gyantát használnak a flakonokhoz, növelve az újrahasznosított tartalmat a termék csomagolásában.

A P&G újrahasznosított műanyag felhasználásával új csomagolást próbál ki Pantene termékeihez, kezdve a márka átlátszó flakonjaival. Az anyag újrahasznosított polyethylene terephthalate Circular PET-ből készül, amelyet fejlett monomer újrahasznosítási technológiával állítanak elő – ez azt jelenti, hogy a csomagolás újra és újra használható lesz. Az új alapanyagot az Indorama készíti, és felhasználható lesz minden PET flakont alkalmazó márkához. Ennek az anyagnak a tartós használatával a P&G a körkörös ellátási lánc élére tör, létrehozva az újrahasznosított műanyag végállomását, azaz azt, hogy ez a csomagolás többé ne legyen hulladék.

Az Ariel 200 millió flakonnyi tiszta műanyagot tervez megspórolni 5 év alatt köszönhetően a P&G és Viridor közötti új körkörös gazdasági együttműködésnek.

A P&G, és a brit Viridor újrahasznosítási és energia-visszanyerési vállalat egy 5 éves együttműködési megállapodás keretében magas denzitású polyethylene (HDPE) műanyag újrafeldolgozását és újrahasznosítását vezeti be az Ariel flakonok esetében.

A megállapodás 3 éves együttműködés és fejlesztés következménye, melynek során a fogyasztóktól származó műanyaghulladékból létrehozott fenntarthatóbb csomagolás gyártásán dolgoztak. A Viridor magas sűrűségű, újrahasznosított polyethylene (rHDPE) műgyantája lehetővé teszi az Ariel számára, hogy elérje azt az előzetesen bejelentett vállalását, miszerint 2020-ra eléri az 50%-os újrahasznosított tartalmat a folyékony mosószeres flakonjainak csomagolásában. Az Ariel vállalása azt is magában foglalja, hogy 2022-re minden csomagolás újrahasznosítható lesz, és 2025-re 30%-kal csökken a műanyagfelhasználás. A P&G és a Viridor közös alapítótagjai a brit Plastics Pact-nek, mely együttes kezdeményezés a brit műanyag-kereskedelem átalakításának érdekében.

Ariel Cold Wash innovatív techológiája fantasztikus tisztaságot garantál már alacsonyabb hőmérsékeleten, és elnyerte az 1000 Hatékony Megoldás (1000 Efficient Solutions Label) címkét a Solar Impulse Foundation-től. Az innovatív címke azokat a besorolható technológiákat jelzi, amelyek óvják a környezetet és támogatják a tiszta gazdasági növekedést. A címkét a Solar Impluse Foundation hozta létre arra építve, hogy a vásárlók is nyitottak olyan új technológiákra, melyek kevésbé függenek a fosszilis tüzelőanyagoktól, és pozitív érzelmeket váltanak ki a megújuló megoldásokkal kapcsolatban.

A megoldásokat független szakértők értékelték a technológiai megvalósításuk, környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági előnyük tekintetében. Az Ariel Cold Wash technológia azért is elismert, mert hatékonyan működik hideg víz használata esetén is, amely jelentős energiát takarít meg a háztartásokban.

A Holy Grail 2.0 intelligens csomagolás-technológiai projekt átalakítja a csomagolás hulladékként való rendszerezését. A projekt szintén megkapta az 1000 Hatékony Megoldás címkét a Solar Impulse Foundation-től, de elnyerte az Év Körkörös Gazdasági Innovációja díját is az Edie Sustainable Leaders versenyen 2020-ban Nagy-Britanniában.

Az utóbbi brit díj azokat a projekteket, kezdeményezéseket, vezetőket díjazza, amelyek felgyorsítják az másodlagos nyersanyag-kereskedelem átalakítást. A Holy Grail intelligens csomagolástechnológiai projekt azért nyert az Év Körkörös Gazdasági Innovációja kategóriában, mert jelentős változásokat hoz a csomagolás, rendszerezés, válogatás, a műanyag hulladékból kinyert újrafelhasználható műgyanta használatának területén. A Holy Grail 2.0, a projekt második fázisa tesztpiac kialakítását tűzte ki célul 2021-ben, amelybe több mint 115 partnert kíván bevonni.

A Lenor, az Unstoppables és a Jar/Fairy márkák elsőként alkalmazzák az HolyGrail intelligens csomagolást. Ezek a márkák csomagolásai már magukon viselik a digitális vízjeleket, amelyek első alkalmazása új tapasztalatokat hoz a hulladék rendszerezésében és az újrahasznosító telepeken történő újrafelhasználásával kapcsolatban. A P&G 2016 óta vezeti az úttörőnek számító Holy Grail projektet az Ellen MacArthur Foundation égisze alatt. A projekt közös erőfeszítés annak érdekében, hogy megoldást keressen a műanyag-újrafeldolgozással kapcsolatos problémákra, amellyel az újrafeldolgozók szembenéznek, és amely a nem hatékony szétválogatást eredményezi az újrafeldolgozókban.

Az új Unstoppables illatgyöngyök és a Lenor illatfokozó csomagolások 2020 októberétől lesznek elérhetőek a német piacon, melyet a többi európai ország piaca követ. Második márkaként a Jar/Fairy csomagolásán alkalmazzák majd a Holy Grail digitális vízjelet az európai csomagolásokon. A digitális vízjelek az emberi szem számára észrevehetetlenek, de optikai szkennerekkel letapogathatók, és mivel okostelefonokkal is láthatók, elősegíthetik a fogyasztói részvételt és a vásárlók szelektív hulladékgyűjtésének hatékonyságát is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...