- Hirdetés -

Az országos napilapok és a női magazinok uralják a hazai lappiacot (x)

|

A Matesz által közzétett legfrissebb, 2019 negyedik negyedéves értékesítési adatokból kiderül: továbbra sem kell temetnünk a nyomtatott sajtótermékeket, sőt, a növekedésnek is van tere egyes lapszegmensekben. A Magyar Lapkiadók Egyesülete megbízásából 2019 tavaszán végzett piackutatás(1) eredményei megadják a választ a miértre is: a hagyományos újság-, illetve magazinolvasással járó élmények és értékek erősen tartják magukat egy meghatározó olvasói bázis körében, és a nyomtatott sajtótermékek a hirdetők számára is hordoznak előnyöket a digitális tér zajához képest. (x)

Ütős hármas

A hazai újságárusító pontokon történő lapeladás statisztikája szerint(2) 2019-ben a magyarországi lappiacot három szegmens uralta: az országos napilapoké, a női magazinoké, valamint a program- és műsormagazinoké. Ez a három lapcsoport együttesen hozta a hazai eladások több mint 70%-át, illetve a bruttó forgalom több mint 60%-át. Képletesen: tavaly a kiskereskedelemi egységekben értékesített tíz sajtótermékből négy napilap volt, átlagosan több mint kettő női magazin, egy pedig program- és műsormagazin.

A bulvár híreké a piac

Az auditált országos napilapok közül a dobogón továbbra is a két meghatározó bulvárlap, a Blikk és a Bors osztozik a Nemzeti Sporttal, ezeket követi negyedik helyen a Népszava. A Blikk továbbra is vezeti az eladásokat, sőt, év végén még bele is húzott: a MATESZ 2019 Q4 gyorsjelentése szerint növelni tudta darabonkénti értékesítését a megelőző negyedévhez képest. A Blikken kívül ugyanerre még a Népszava volt képes, a többi országos napilap értékesítése valamelyest visszaesett.

A hölgyek kitartanak, a GLAMOUR rekordot dönt

A női hetilapok és havi magazinok összevont eladási listáját a GLAMOUR, a Kiskegyed és a Nők Lapja vezeti. Egy-egy lapszámának értékesítésével csupán a Ringier Axel Springer két terméke, a GLAMOUR és a Kiskegyed tudta átlépni tavaly a 200.000 példányos álomhatárt, de hónapról-hónapra közelítette ezt az eredményt a Nők Lapja is.

2019 őszének meglepetését a Kiskegyed hozta: a negyedik negyedévben 2,5 százalékkal tudta növelni darabonkénti értékesítését a megelőző év ugyanezen időszakához képest, miközben körülötte minden más női hetilap veszített az értékesítéséből.(3)

Ami a havi megjelenésű női magazinokat illeti, közülük csupán a GLAMOUR és az Instyle értek el bővülést egy év átlagában. A GLAMOUR 2019-ben nem csupán saját rekordját, de a havi megjelenésű női magazinok elmúlt 15 éves értékesítési csúcsát is megdöntötte októberben: a GLAMOUR-napok kuponfüzetét is tartalmazó, 10. havi lapszámot ugyanis 226.550 példányban értékesítették, ami új mércét állít fel a glossy piacon.

 

 

Hitelesebb és tartalmasabb a nyomtatott sajtó az olvasók szemében

2019 tavaszán a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) országos reprezentatív kutatást végzett, hogy felmérje a nyomtatott sajtótermékeket olvasók motivációit és insight-jait(4). 19 meghatározó hazai lap, illetve magazin olvasóitól kapott visszajelzések alapján az körvonalazódott, hogy a digitális tájékozódási forrásokhoz képest a nyomtatott hírforrások és szórakoztató termékek tartalma hitelesebb, tartalmasabb és szakmaibb a fogyasztók megítélése szerint, a nyomtatott kiadványok olvasásának élménye többet ad és jobban segíti a kikapcsolódást, továbbá a hirdetések elfogadottsága is magasabb, mint az online média esetében. (x)

 

1. Az MLE megbízásából az Inspira piackutató cég által 2019 márciusában 19 hazai lapra elvégzett kvalitatív felmérés eredményei alapján

2. LAPKER Zrt. 2019 éves adatszolgáltatása alapján

3. MATESZ 2019 Q4 gyorsjelentés, átlagos darabonkénti értékesítés alapján

4. Az Inspira piackutató cég által 2019 márciusában 19 hazai lapra elvégzett kvalitatív felmérés

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...