Akciósan akár havi 690 forintért utalhatnak félmilliós összeghatár alatt korlátlanul az Erste Bank ügyfelei március közepétől. A pénzintézetnél a jogszabályi előírásoknak megfelelően, március 2-án rendben elindult az azonnali fizetési rendszer. A pénzintézet ügyfelei az év minden napján, a nap 24 órájában folyamatosan, másodpercek alatt teljesülő elektronikus átutalások mellett több új, rendkívül korszerű fizetési szolgáltatással is megismerkedhetnek. A rendszer célja a készpénzhasználat csökkentése, amit az Erste egy olyan egyszeri havidíjas csomaggal segít, amelyben minden utalás díjmentes.
Problémák nélkül indult el az Erste Banknál az azonnali fizetési rendszer. A NetBankban vagy a MobilBankban leadott, 10 millió forintot meg nem haladó összegű megbízások mostantól az év minden napján, vagyis hétvégén és ünnepnapokon is, a nap 24 órájában azonnal, másodperceken belül teljesülnek. A pénzintézet a piacon elsőként bevezette a fizetési kérelem szolgáltatást is. Első lépésként Erste Bankos számlák között tudnak egymástól pénzt kérni az ügyfelek – ezzel egy közös ebédnél a társaság tagjai úgy oszthatják meg egymás között a számlát, hogy az, aki kifizette az összeget egy kérést küld a többieknek arról (akár csak a telefonszámukat megadva), mennyit utaljanak át.
Az Erste Bank a készpénzhasználat csökkentését új csomagdíjas termékkel is segít március közepétől. Az Erste Szabadon Díjcsomagban a havi díj megfizetése után minden további költség nélkül indítható az Erste NetBank és Erste MobilBank szolgáltatáson keresztül bankon belüli és bankon kívüli eseti és állandó belföldi forint átutalás, továbbá csoportos beszedési megbízás havi 500.000 Ft összeghatárig. A csomag akár 690 forintért is elérhető – ám ennek feltétele, hogy az ügyfél az akciós időszakban, vagyis az indítás utáni két hónapon belül igényelje azt (és ez egy évig lesz érvényes). Az időszakon kívül igényelt, nem akciós, de mégis kedvezményes csomagdíj egyébként sem sok, 990 forint. Mindkettőhöz szükség van arra, hogy az ügyfél vállalja: kivonatot elektronikusan kap és legalább havi százezer forint érkezik a számlára. Ezek nélkül a számlavezetési díjat, és a félmillió forintos határig eseti és rendszeres átutalás, illetve csoportos beszedési megbízás díját tartalmazó csomag díja 1990 forint lesz.
„Azt reméljük, hogy egyetlen cappuccino, vagy két órányi parkolás áráért az ügyfeleknek is megéri majd a félmilliós összeghatárig korlátlan utalás, és így gyakrabban használják majd az elektronikus csatornákat a fizetésre, mint a készpénzt” – mondta az új csomagról Jelasity Radován, az Erste Bank elnök-vezérigazgatója. Az azonnali fizetési rendszer bevezetését az Erste Banknál is sok hónap fejlesztési és tesztelési időszak előzte meg. A folyamat előkészítése még 2017-ben indult, az implementáció és a banki tesztek pedig 2018-ban és 2019-ben jelentettek feladatot a pénzintézet szakemberei számára. Az informatikai rendszerek szükséges átalakítása, fejlesztése összességében több milliárd forintba került, az elvégzett munkának köszönhetően azonban az indulás zökkenőmentes volt.
További újdonságot jelent a másodlagos azonosítók bevezetése. Az ügyfelek NetBankjukban vagy MobilBankjukban mostantól hozzárendelhetnek a számlaszámukhoz egy e-mail címet, mobiltelefonszámot vagy adóazonosítót (vállalkozások adószámot), ezután pedig már akkor is megkapják a pénzt, ha csak ezt a másodlagos azonosítót adják meg a partnernek. A másodlagos azonosítót az ügyfeleknek maguknak kell beregisztrálniuk, a bankban korábban egyéb okból megadott elérhetőségeket (e-mail cím, telefonszám), a pénzintézetek nem állítják be automatikusan másodlagos azonosítóként. Egy azonosítót csak egy számlaszámhoz lehet hozzárendelni, a másodlagos azonosítók használatát pedig évente meg kell erősíteni – erről az ügyfelek évente felhívást, emlékeztetőt kapnak a banktól. Az Erste Bank ügyfelei számára ingyenes MobilBank applikációban így akár a mobiltelefon címjegyzékéből is be lehet emelni annak a számát, akinek utalni szeretnénk.
Az Erste Bank tervezi ezen kívül a fizetési kérelem szolgáltatást kibővíteni, és Erstés valamint más bankok ügyfelei közötti lehetőségként nyújtani. Ehhez azonban a többi banknak is készen kell állnia fogadó / indító oldalon. A fizetési kérelmeket akkor majd használhatják majd például a közműszolgáltatók is miközben egy korábbi befizetés elmaradásáról figyelmeztetik ügyfeleiket. Hosszabb távon elérhetővé válik majd a QR kódos fizetés is a banknál: a megfelelő kódot a MobilBank alkalmazással leolvasva azonnal indítható lesz az utalás, akár úgy is, hogy már az összeget sem kell beírni. Ráadásul a másik oldalon a megfelelő QR kódot az ügyfelek maguk is megalkothatják majd az alkalmazás segítségével.