Új terepen az AVON

Az AVON 2020-ban egy teljesen új piaci szegmensbe, az étrendkiegészítők piacára lépett be. A jelenlegi fogyasztói trendeket szem előtt tartva a Liiv termékcsalád bevezetésével a vállalat célja, hogy széles portfóliójában újabb terméket kínáljon az egészségtudatos vásárlóknak, az AVON Tanácsadóknak pedig újabb lehetőséget üzletük növelésére.

Az egészséges életmódra való törekvés napjaink egyik legmeghatározóbb trendje. A vásárlók fogékonyabbak a holisztikus, wellness orientált megközelítésekre, amely már nem csupán a fizikai egészséget foglalja magába, hanem a szellemi és mentális jólétet, sőt a külső szépséget is. Azt a nézetet, miszerint a megfelelő táplálkozás szorosan összefügg az egészséggel és a külső szépséggel, csak erősíti, hogy a fogyasztók 25%-a rendszeresen vásárol étrendkiegészítőket annak érdekében, hogy javítsa bőrének állapotát. Az előrejelzések szerint az étrendkiegészítők piaca 2020-ra világszerte elérheti a 220 milliárd dollárt (+70% vs. 2016) és nem meglepő, hogy az egészégmegőrző termékek legfőbb felhasználói a nők, akik a WHO (World Health Organisation) jelentése szerint egyre nagyobb szerepet játszanak majd a jövő generációinak egészségmegőrzésében is. Az AVON ezért döntött úgy, hogy 2020 januárjában egy teljesen új piaci szegmensbe lép be, és a modern kor kihívásaira válaszolva, célzottan a hölgyek számára fejlesztette ki a Liiv étrendkiegészítő családot. A Liiv termékek hatékony és innovatív megoldást nyújtanak a hölgyeknek, hogy a rohanó hétköznapokban is megadják maguknak mindazt, amire a szervezetüknek szüksége van.

A termék bevezetése és disztribúciója

A Liiv három taggal debütált a magyar piacon; az Étkezéshelyettesítő shake-kel, a Rest and relax étrendkiegészítővel és a Szépítő kollagénes italporral.

A fejlesztés igazi kihívást jelentett a vállalat számára, hiszen az étrendkiegészítők forgalmazása nagyban eltér az eddig megszokott AVON termékektől. Szükség volt az élelmiszer típusú termékek forgalmazásához előírt Disztribúciós Központ Veszélyelemzés Kritikus Szabályozási Pont (HACCP – Hazard Analysis Critical Control Point) élelmiszerbiztonsági rendszerének kiépítésére. Ez az átfogó, biztonsági rendszer kiterjed a kereskedelmi termékek és csomagolóanyagok beszerzésére, tárolására, a kereskedelmi tevékenység technológiájának minden lépésére, a raktározásra és az értékesítésre, a berendezések karbantartására és tisztítására, valamint a személyi és környezeti higiéniára egyaránt. „A Liiv termékek kapcsán szigorú jogszabályi előírásokat kell betartanunk. Ez többek között azt is jelenti, hogy dolgozóink kizárólag csak akkor érintkezhetnek a termékekkel, ha érvényes egészségügyi lappal és a szükséges személyi higiéniai ismeretekkel rendelkeznek. A termékek a Disztribúciós Központon belül dedikált helyet kaptak, olyan területen, ahol a hőmérséklet és páratartalommal kapcsolatos előírásokat biztosítani tudjuk. A szigorú előírások betartását rendszeresen ellenőrizzük, adminisztráljuk, emellett minden dolgozó rendszeres oktatásban részesül”– nyilatkozta Radeczky Zoltán, az AVON Magyarország ügyvezető igazgatója.

Szerencsére az AVON Magyarország gödöllői Disztribúciós Központja igen fejlett és korszerű, ezért az új termékkategória bevezetése kapcsán nem volt szükség újabb beruházásra – lehetőség volt olyan kizárólagos hely kijelölésére a Liiv termékek számára, ami minden előírásnak megfelel.

A vállalat nagyon bízik az új termékek sikerében. „A Liiv család kapcsán a következő három hónapban üzleti célunk, hogy a lehető legtöbb AVON Tanácsadó megismerje és megszeresse, illetve hogy Tanácsadóink rendszeresen meg is rendeljék azokat. Vállalati szinten egy stabil, az üzleti eredményekhez szignifikánsan hozzájáruló termékkategóriát szeretnénk magunkénak tudni a már meglévő, magában is igen széles portfóliónkon belül” – mondta Radeczky Zoltán. A portfólió tagjai közül eddig a Szépítő kollagénes italpor bizonyult a legnépszerűbbnek, amely értékesítések 46%-át teszi ki, a második helyen pedig az Étkezéshelyettesítő shake áll.

Az új termékcsalád minél szélesebb körben való ismertté tételét az AVON 360 fokos marketing és PR aktivitás mellett egy ismert és nemzetközi arccal is segíti. A Liiv magyarországi nagykövete Kozák Danuta, ötszörös olimpiai-, tizennégyszeres világ- és tizenhatszoros Európa-bajnok kajakozó, aki sportolóként, anyaként és feleségként pontosan tudja, hogy mennyire fontos a kiegyensúlyozott életmód egy nő életében. „Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen sikeres sportolónő áll a Liiv család mellet. Bízunk benne, hogy nem csupán szakmai eredményeivel, hanem a női szerepekben való helytállásával is motiválja majd a magyar hölgyeket arra, hogy foglalkozzanak magukkal, és külső szépségük érdekében tegyenek egészségükért is” – tette hozzá Radeczky Zoltán.