A múlt évben eladott tévékészülékek közel 60 százaléka UHD felbontású volt, és bár még nagyon gyerekcipőben jár a 8K, de az ilyen típusú TV-kből is már több mint százezret vásároltak.
Visszafogott év volt a tavalyi a tévékészülékek forgalma szempontjából, az Informa Tech csoporthoz tartozó Omdia adatai szerint mindössze 0,7 százalékkal nőtt az értékesítés 2018-hoz képest. Ehhez az is kellett, hogy az utolsó negyedév a vártnál jobb eredményeket hozzon, az október-decemberi időszakban ugyanis 68,6 millió televíziót értékesítettek világszerte, ami éves összevetésben másfél százalékos bővülést jelentett.
A legnagyobb piacok közül Kínában 1,4 millióval esett vissza a forgalom, az Omdia elemzése szerint a távol-keleti országban 2019-ben 53,1 millió TV-t tudtak eladni. A kutatócég elemzéséről kiadott közleményben utaltak arra is, hogy Észak-Amerikában is visszaesett a forgalom, azonban pontos értéket nem hoztak nyilvánosságra.
Az viszont egyértelmű, hogy tarolnak az egyre jobb felbontást kínáló eszközök. A kutatás szerint a múlt évben eladott televíziókészülékek közel 60 százaléka volt UHD felbontású – vagyis legalább 3840×2160 pixeles – volt. Sőt, Észak-Amerikában és Nyugat-Európában ez az arány még magasabb, 70 százalékos volt.
Érdekesség, hogy bár csak mostanában jelentek meg a 8K-s felbontásra képes TV-k, már ezekből is sikerült egész komoly mennyiséget eladni. Az Omdia adatai alapján a tavalyi utolsó negyedévben 43600 8K-s tévét vásároltak világszerte, míg az egész évben 120 ezret.