- Hirdetés -

Terítékre került az adatvédelem

|

- Hirdetés -

Az adatvédelmi jog, illetve az új adatvédelmi technológiák hirdetési piacra gyakorolt hatása – különös tekintettel a programmatic iparágra – volt a téma a Bird & Bird, az Omnicom Media Group és az IAB Hungary üzleti AdTech reggelijén. A közel háromórás rendezvényen több előadásra és egy kerekasztal beszélgetésre került sor, végül az eseményt networking lehetőség zárta.

Pergel Tamás (Omnicom Media Group – CFO) nyitóbeszéde után dr. Simon Ádám a Bird & Bird ügyvédi iroda részéről az adtech iparág legújabb adatvédelmi jogi fejleményeit ismertette, különös tekintettel a közelmúltbeli vizsgálati ügyekre az egyes EU tagállamokban. Elmondta: kevés területen jelent akkora problémát a jogszabályok értelmezése üzletileg kritikus kérdések tekintetében, mint az adtech és programmatic iparágakban.

Az elmúlt évben azonban az adatvédelmi hatóságok és a bíróságok egyre több olyan döntést és iránymutatást tettek közzé, amelyek segítik a piaci szereplőknek a jogszabályok értelmezését. Miközben még hosszú az út a teljesen átlátható és alkalmazható szabályozói környezetig, egyre jobban kirajzolódnak a jogi megfelelés legfontosabb sarokpontjai.

Yasar Umut, az Omnicom Media Group digitális igazgatója, az IAB Hungary elnökségi tagja az adatvezérelt marketing legújabb kihívásairól, a kampány optimalizálási és követési korlátokról beszélt. Kiemelte: egyfajta technológiai átalakulást kell átvészelni, amíg a süti alapú adatgyűjtést kiváltják más megoldások. Minden változás fájdalommal jár, de a törekvések egyértelműen minőségibb média környezetet és fogyasztóbarát célzási lehetőségeket fognak biztosítani. Addig is bőven van lehetőség a hazai piacon 62%-os piaci részesedéssel rendelkező Google Chrome-on 3rd party célzásokat használni, vagy pedig ügyfelek és saleshouse partnerek 1st party adataival célozni a fogyasztókat.

Beluscsák Márk (Omnicom Media Group valamint az IAB Programmatic Munkacsoportjának vezetője) az IAB Transparency and Consent Framework (TCF) jelenlegi helyzetét vázolta fel. A TCF a GDPR gyakorlati alkalmazását támogató keretrendszer a digitális hirdetési piacon. Az IAB által kidolgozott megoldással a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. Szutor Ferenc, az IAB Hungary elnökségi tagja pedig bemutatta az IAB Adat Munkacsoportja által készített, a magyar adatpiaci jó gyakorlatokat összegző Adat Position Papert.

Az előadások után több ismert szakember kerekasztal beszélgetés keretében elemezte az adtech jelenlegi helyzetét. Résztvevők voltak: dr. Bényi Orsolya (Telenor Mo. Zrt. – jogi osztályvezető, DPO), Nagy Barnabás (Barion Payment Zrt. – Chief Data Monetization Officer), Sólyom Balázs (Vodafone Mo. Zrt. – Digital Chapter Lead), Szutor Ferenc (Adverticum Zrt. – Deputy CEO) és Sopov István, az IAB Hungary elnöke, az Adaptive Media Sales House vezetője. A moderátori feladatokat dr. Halász Bálint (Siegler Bird & Bird Ügyvédi Iroda – partner, IP/IT és adatvédelem csoport vezetője) látta el.

A beszélgetés során szó volt többek között arról, hogy milyen belülről és kívülről jövő adathasznosítási igényekkel találkoznak a jelentős ügyfél-adatbázisokkal rendelkező szolgáltatók, a hirdetői oldalon melyek azok a szempontok, amelyek alapján adatvezérelt megoldások mellett döntenek a cégek, milyen egyedi vonásokkal rendelkezik a közép-kelet európai programmatic iparág, valamint, hogy melyek azok a trendek, amelyek már körvonalazódnak a legfejlettebb piacokon és amelyek az elkövetkező egy-két évben a régiós piacon is meg fognak jelenni. A résztvevők továbbá elmondták véleményüket arról is, hogy milyen hatása van a böngészőkben bekapcsolt do-not-track funkciónak, a hirdetésblokkolóknak, valamint milyen hatása lesz annak, amikor a legelterjedtebb böngészők elkezdik letiltani a harmadik fél cookie-k elhelyezését. Ami utóbbit illeti, szó volt arról is, hogy ez megfelelő eszköz-e a felhasználók adatainak védelmének növelésére, vagy pedig inkább kontraproduktív lesz, mert a cookie-k helyett más, adott esetben kevésbé transzparens eszközöket fognak majd alkalmazni a személyre szabott hirdetések célba juttatása érdekében.

Az IAB Hungary rendszeresen szervez találkozókat tagjai számára, hogy bemutassa a piaci folyamatokat, és a tagok az adott terület szakembereivel együtt megvitathassák az iparági tapasztalatokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA