- Hirdetés -

Terítékre került az adatvédelem

|

- Hirdetés -

Az adatvédelmi jog, illetve az új adatvédelmi technológiák hirdetési piacra gyakorolt hatása – különös tekintettel a programmatic iparágra – volt a téma a Bird & Bird, az Omnicom Media Group és az IAB Hungary üzleti AdTech reggelijén. A közel háromórás rendezvényen több előadásra és egy kerekasztal beszélgetésre került sor, végül az eseményt networking lehetőség zárta.

Pergel Tamás (Omnicom Media Group – CFO) nyitóbeszéde után dr. Simon Ádám a Bird & Bird ügyvédi iroda részéről az adtech iparág legújabb adatvédelmi jogi fejleményeit ismertette, különös tekintettel a közelmúltbeli vizsgálati ügyekre az egyes EU tagállamokban. Elmondta: kevés területen jelent akkora problémát a jogszabályok értelmezése üzletileg kritikus kérdések tekintetében, mint az adtech és programmatic iparágakban.

Az elmúlt évben azonban az adatvédelmi hatóságok és a bíróságok egyre több olyan döntést és iránymutatást tettek közzé, amelyek segítik a piaci szereplőknek a jogszabályok értelmezését. Miközben még hosszú az út a teljesen átlátható és alkalmazható szabályozói környezetig, egyre jobban kirajzolódnak a jogi megfelelés legfontosabb sarokpontjai.

Yasar Umut, az Omnicom Media Group digitális igazgatója, az IAB Hungary elnökségi tagja az adatvezérelt marketing legújabb kihívásairól, a kampány optimalizálási és követési korlátokról beszélt. Kiemelte: egyfajta technológiai átalakulást kell átvészelni, amíg a süti alapú adatgyűjtést kiváltják más megoldások. Minden változás fájdalommal jár, de a törekvések egyértelműen minőségibb média környezetet és fogyasztóbarát célzási lehetőségeket fognak biztosítani. Addig is bőven van lehetőség a hazai piacon 62%-os piaci részesedéssel rendelkező Google Chrome-on 3rd party célzásokat használni, vagy pedig ügyfelek és saleshouse partnerek 1st party adataival célozni a fogyasztókat.

Beluscsák Márk (Omnicom Media Group valamint az IAB Programmatic Munkacsoportjának vezetője) az IAB Transparency and Consent Framework (TCF) jelenlegi helyzetét vázolta fel. A TCF a GDPR gyakorlati alkalmazását támogató keretrendszer a digitális hirdetési piacon. Az IAB által kidolgozott megoldással a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. Szutor Ferenc, az IAB Hungary elnökségi tagja pedig bemutatta az IAB Adat Munkacsoportja által készített, a magyar adatpiaci jó gyakorlatokat összegző Adat Position Papert.

Az előadások után több ismert szakember kerekasztal beszélgetés keretében elemezte az adtech jelenlegi helyzetét. Résztvevők voltak: dr. Bényi Orsolya (Telenor Mo. Zrt. – jogi osztályvezető, DPO), Nagy Barnabás (Barion Payment Zrt. – Chief Data Monetization Officer), Sólyom Balázs (Vodafone Mo. Zrt. – Digital Chapter Lead), Szutor Ferenc (Adverticum Zrt. – Deputy CEO) és Sopov István, az IAB Hungary elnöke, az Adaptive Media Sales House vezetője. A moderátori feladatokat dr. Halász Bálint (Siegler Bird & Bird Ügyvédi Iroda – partner, IP/IT és adatvédelem csoport vezetője) látta el.

A beszélgetés során szó volt többek között arról, hogy milyen belülről és kívülről jövő adathasznosítási igényekkel találkoznak a jelentős ügyfél-adatbázisokkal rendelkező szolgáltatók, a hirdetői oldalon melyek azok a szempontok, amelyek alapján adatvezérelt megoldások mellett döntenek a cégek, milyen egyedi vonásokkal rendelkezik a közép-kelet európai programmatic iparág, valamint, hogy melyek azok a trendek, amelyek már körvonalazódnak a legfejlettebb piacokon és amelyek az elkövetkező egy-két évben a régiós piacon is meg fognak jelenni. A résztvevők továbbá elmondták véleményüket arról is, hogy milyen hatása van a böngészőkben bekapcsolt do-not-track funkciónak, a hirdetésblokkolóknak, valamint milyen hatása lesz annak, amikor a legelterjedtebb böngészők elkezdik letiltani a harmadik fél cookie-k elhelyezését. Ami utóbbit illeti, szó volt arról is, hogy ez megfelelő eszköz-e a felhasználók adatainak védelmének növelésére, vagy pedig inkább kontraproduktív lesz, mert a cookie-k helyett más, adott esetben kevésbé transzparens eszközöket fognak majd alkalmazni a személyre szabott hirdetések célba juttatása érdekében.

Az IAB Hungary rendszeresen szervez találkozókat tagjai számára, hogy bemutassa a piaci folyamatokat, és a tagok az adott terület szakembereivel együtt megvitathassák az iparági tapasztalatokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Az 5G a leggyorsabban terjedő mobilgeneráció

A világ számos részén jellemző gazdasági nehézségek ellenére valószínű, hogy az év végére eléri az egymilliárdot az 5G előfizetések száma a világban, vagyis jóval gyorsabban jut ehhez a mérföldkőhöz, mint a 4G – derül...

Jelentős változások a Jazzy rádiónál

Új névvel és arculattal folytatja a 90.9 Jazzy Rádió, a jövőben Jazzy-ként működik az adó. A station voice Peller Anna színművész lett, az új szignálpark zenéit pedig az ország egyik legkreatívabb, többszörös díjnyertes DJ-producer-zeneszerzője,...

Ügynökséget választott a Provident

Új vállalati kommunikációs stratégiájának kidolgozására és a márka építésére írt ki tendert a Provident Pénzügyi Zrt. A pályázati anyagok közül a NEST Communications koncepciója bizonyult legerősebbnek, így ősztől az ügynökség segíti a Providentet a...

Németországban terjeszkedik a Gloster

Új lendületet ad a hazai gazdaságban köztudottan óriási szerepet játszó német autóipari együttműködésnek a Gloster: a magyar IT cég többségi tulajdonrészt szerzett a németországi székhelyű G-plus Consulting GmbH-ban, aminek köszönhetően közvetlen informatikai beszállítója lett...

Nyitottak a lakóhelyváltásra a magyar munkavállalók

A munkavállalók 53 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni: kétharmaduk belföldi, egyharmaduk külföldi célpontban gondolkodik - derül ki a Trenkwalder Mobilitási Indexéből. Az alkalmazottak a jelenlegi helyzetükkel mérsékelten elégedettek: munka- és megélhetési körülményeiket bemutató Elégedettségi...

Magyar cégek a régió legjobbjai között

A Deloitte Central Europe 2022-es Technology Fast 50 programjára 16 közép-európai országból közel 400 pályázat érkezett. A kiemelkedő érdeklődés mellett idén a rangsorra felkerült cégek növekedésének mértéke is rekordot döntött.A Deloitte CE Technology Fast...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Hatalmas problémát okoz az árfolyamingadozás

Árfolyamingadozás, szakemberhiány, költségnövekedés, infláció és anyaghiány – mindezek a tényezők együttesen a kkv-k 53 százaléka szerint jobban sújtják a hazai vállalkozások működését, mint a koronavírus járvány – derül ki a K&H kkv-k körében végzett...

Az exportra gyúrnak a kisüzemi sörfőzdék

Januári leállással, a fejlesztésekre szánt tartalékok mozgósításával készülnek a magyar kisüzemi sörfőzdék a téli hónapokra, miközben, aki teheti, igyekszik bővíteni az exportot, hogy eurós bevételekre tegyen szert. Utóbbihoz komoly segítséget kapott a Kisüzemi Sörfőzdék...

Legendás autócsodák versenyeznek

A BMW Group Classic és a Grand Hotel Villa d’Este a 2023. május 19-21. közötti hétvégén gurítja ismét reflektorfénybe a legendás autócsodákat. A Villa Erba területén ismét megrendezik a Concorso d’Eleganza Villa d’Este tradicionális...

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...
Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Lementettem magamnak egy utolsó képet

A pandémia alatt lemenedzselni az Extreme Digital és az eMAG fúzióját, majd egy gazdasági válsághelyzethez igazítani a lehetőségeinket alaposan próbára tette a vezetői képességeimet – mondta el Várkonyi Balázs. Az eMAG Magyarország igazgatótanácsának elnöke...

Különleges időszakban járunk

A médiaipar különleges időszakában járunk, amelyben a válság az új normális – mutatott rá Pető Péter. A 24.hu főszerkesztője elmondta azt is, hogy a tematikus prémiumterméküknél továbbra is erősen hisznek a fizetőfalban. Fotó credit: Ivándi-Szabó...

Kiszámíthatóbb működés

Jelenleg is új műsorokon dolgozik a Partizán csapata, amitől jövőre letisztultabb és kiszámíthatóbb működést várnak – mondta el Gulyás Márton. A Partizán alapító-főszerkesztője elárulta azt is, hogy zajlik a gasztroműsoruk forgatása, amit jövő év...

A technológiai modernizáció elengedhetetlen

Magyarország jövőbeni sikerei nagyon nagy mértékben a digitális gazdaság pályára állításán, a modernizáció felgyorsításán múlnak – hangsúlyozta Vinnai Balázs. Az IVSZ - Szövetség a digitális gazdaságért elnöke beszélt arról is, hogyan hatott a cégek...

Előre aláírtam volna

Nem csak az újságnak kell felkészülnie mindenre, a Telex üzleti modelljét is a gazdasági helyzethez kell alakítani – mondta el Dull Szabolcs. A lap főszerkesztője beszélt arról is, hogy milyen kihívásokat tartogatott a szerkesztőség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Tovább zöldült Budapest

Idén, a Föld napján nyitotta meg kapuit a Westend használtruha-gyűjtő helyisége, a ReStore, ahol amellett, hogy gyűjtik a feleslegessé vált textíliákat, különféle fenntarthatósággal kapcsolatos aktivitásoknak is helyet adnak. A leadott használt ruhák után hűségpontok...

Magyar techcég famentő megoldásait díjazták Szingapúrban

Szingapúr környezetvédelmi és fenntarthatósági miniszterétől vett át rangos környezetvédelmi elismerést a magyar hátterű greehill vezetése a városi növényzet digitális eszközökkel történő tervezésében használt úttörő megoldásaiért. A magyar gyökerű, az intelligens városi megoldások globális piacán...

Zöldebbek lehetnek a médiakampányok

A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....