- Hirdetés -

Terítékre került az adatvédelem

|

Az adatvédelmi jog, illetve az új adatvédelmi technológiák hirdetési piacra gyakorolt hatása – különös tekintettel a programmatic iparágra – volt a téma a Bird & Bird, az Omnicom Media Group és az IAB Hungary üzleti AdTech reggelijén. A közel háromórás rendezvényen több előadásra és egy kerekasztal beszélgetésre került sor, végül az eseményt networking lehetőség zárta.

Pergel Tamás (Omnicom Media Group – CFO) nyitóbeszéde után dr. Simon Ádám a Bird & Bird ügyvédi iroda részéről az adtech iparág legújabb adatvédelmi jogi fejleményeit ismertette, különös tekintettel a közelmúltbeli vizsgálati ügyekre az egyes EU tagállamokban. Elmondta: kevés területen jelent akkora problémát a jogszabályok értelmezése üzletileg kritikus kérdések tekintetében, mint az adtech és programmatic iparágakban.

Az elmúlt évben azonban az adatvédelmi hatóságok és a bíróságok egyre több olyan döntést és iránymutatást tettek közzé, amelyek segítik a piaci szereplőknek a jogszabályok értelmezését. Miközben még hosszú az út a teljesen átlátható és alkalmazható szabályozói környezetig, egyre jobban kirajzolódnak a jogi megfelelés legfontosabb sarokpontjai.

Yasar Umut, az Omnicom Media Group digitális igazgatója, az IAB Hungary elnökségi tagja az adatvezérelt marketing legújabb kihívásairól, a kampány optimalizálási és követési korlátokról beszélt. Kiemelte: egyfajta technológiai átalakulást kell átvészelni, amíg a süti alapú adatgyűjtést kiváltják más megoldások. Minden változás fájdalommal jár, de a törekvések egyértelműen minőségibb média környezetet és fogyasztóbarát célzási lehetőségeket fognak biztosítani. Addig is bőven van lehetőség a hazai piacon 62%-os piaci részesedéssel rendelkező Google Chrome-on 3rd party célzásokat használni, vagy pedig ügyfelek és saleshouse partnerek 1st party adataival célozni a fogyasztókat.

Beluscsák Márk (Omnicom Media Group valamint az IAB Programmatic Munkacsoportjának vezetője) az IAB Transparency and Consent Framework (TCF) jelenlegi helyzetét vázolta fel. A TCF a GDPR gyakorlati alkalmazását támogató keretrendszer a digitális hirdetési piacon. Az IAB által kidolgozott megoldással a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. Szutor Ferenc, az IAB Hungary elnökségi tagja pedig bemutatta az IAB Adat Munkacsoportja által készített, a magyar adatpiaci jó gyakorlatokat összegző Adat Position Papert.

Az előadások után több ismert szakember kerekasztal beszélgetés keretében elemezte az adtech jelenlegi helyzetét. Résztvevők voltak: dr. Bényi Orsolya (Telenor Mo. Zrt. – jogi osztályvezető, DPO), Nagy Barnabás (Barion Payment Zrt. – Chief Data Monetization Officer), Sólyom Balázs (Vodafone Mo. Zrt. – Digital Chapter Lead), Szutor Ferenc (Adverticum Zrt. – Deputy CEO) és Sopov István, az IAB Hungary elnöke, az Adaptive Media Sales House vezetője. A moderátori feladatokat dr. Halász Bálint (Siegler Bird & Bird Ügyvédi Iroda – partner, IP/IT és adatvédelem csoport vezetője) látta el.

A beszélgetés során szó volt többek között arról, hogy milyen belülről és kívülről jövő adathasznosítási igényekkel találkoznak a jelentős ügyfél-adatbázisokkal rendelkező szolgáltatók, a hirdetői oldalon melyek azok a szempontok, amelyek alapján adatvezérelt megoldások mellett döntenek a cégek, milyen egyedi vonásokkal rendelkezik a közép-kelet európai programmatic iparág, valamint, hogy melyek azok a trendek, amelyek már körvonalazódnak a legfejlettebb piacokon és amelyek az elkövetkező egy-két évben a régiós piacon is meg fognak jelenni. A résztvevők továbbá elmondták véleményüket arról is, hogy milyen hatása van a böngészőkben bekapcsolt do-not-track funkciónak, a hirdetésblokkolóknak, valamint milyen hatása lesz annak, amikor a legelterjedtebb böngészők elkezdik letiltani a harmadik fél cookie-k elhelyezését. Ami utóbbit illeti, szó volt arról is, hogy ez megfelelő eszköz-e a felhasználók adatainak védelmének növelésére, vagy pedig inkább kontraproduktív lesz, mert a cookie-k helyett más, adott esetben kevésbé transzparens eszközöket fognak majd alkalmazni a személyre szabott hirdetések célba juttatása érdekében.

Az IAB Hungary rendszeresen szervez találkozókat tagjai számára, hogy bemutassa a piaci folyamatokat, és a tagok az adott terület szakembereivel együtt megvitathassák az iparági tapasztalatokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Keveset tesznek a cégek a globális felmelegedés lassításáért

A vállalatok még mindig nem fordítanak elegendő figyelmet a Párizsi Megállapodás kulcsfontosságú céljainak teljesítésére, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke – derül ki az EY nemzetközi klímaaktivitási barométeréből. Tízből csupán négy...

Változás az IKEA-nál

Az IKEA új fejezetet nyit a régióban: 2024. december 1-jétől Rostislav Čítek veszi át a marketing vezetői pozíciót Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, hogy tovább erősítse a márka jelenlétét és irányvonalát.Rostislav Čítek 2020 óta tagja...

Új vezetőkkel erősít a Telekom

Szerződése lejártával távozik a Magyar Telekomtól Daria Dodonova gazdasági vezérigazgató-helyettes és Igazgatósági tag. Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes pedig a Deutsche Telekom Csoporton belül más pozícióban folytatja karrierjét. A gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozícióra a Deutsche Telekomtól...

A mozikat is meghódítja az OMODA

Közösen indul el egy mágikus utazásra Óz csodálatos birodalmába a Universal Pictures látványos új filmje, a Wicked és az OMODA&JAECOO. A két márka közötti együttműködés nem csupán az OMODA&JAECOO innovatív, személyre szabott élmények és...

Keveset költenek digitalizációra a hazai kkv-k

Visszafogottság jellemzi a magyar kkv szektort, ha a digitalizációról van szó. A jelenlegi turbulens gazdasági környezetben sokan inkább a kivárásra játszanak, hátha javulnak a gazdasági mutatók. Noha a K&H kkv bizalmi index harmadik negyedéves...

Már a mozikban a magyar Eufória

Két fiatal szerhasználó felépülésének első 1,5 évét követi nyomon a hazai mozikban december 5-től látható új magyar dokumentumfilm, a Nemzeti Filmintézet támogatásával elkészült Mélypont érzés. Miklós Ádám rendező és Száki Adrián producer úgy nyúltak...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a Marsra magyar! karácsonyi különkiadása

December 22-én karácsonyi különkiadással jelentkezik a Magyar Telekom és a KMH Film koprodukciójában készült Marsra magyar! sorozat. A speciális epizód kiemelt nézettségű műsorsávba került az RTL-en, és az RTL+-on is elérhető lesz. A Marsra...

A digitális piac nagyágyúi trendekről és feladatokról – 1. rész

Izgalmas változásokat hozott az elmúlt egy év a hazai digitális piacon. A jelen és a jövő trendjeiről, a legfontosabb feladatokról kérdeztük a digitális piac legmeghatározóbb személyeiségeit bemutató Top 50-es listánk élmezőnyében végzett vezetőket.   Az...

Elindult a Budapest Airport munkáltatói márka kampánya

A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először...

Megvannak a legjobb mobilfotók

Több mint 650 ezer nevezés közül választotta ki a zsűri a legjobb műveket a HUAWEI XMAGE Awards nemzetközi mobilfotós pályázatán. Az idei nyertes alkotások között olyan képek szerepelnek, amelyek a hétköznapi élet szépségét új,...

Ügynökséget választott a KÖKI Bevásárlóközpont

A hazai gyakorlatban nem túl gyakori, hogy egy ügyfél visszatér a korábbi ügynökségéhez. Márpedig a KÖKI Bevásárlóközpont esetében pontosan ez történt: 2020 és 2022 között az Insomnia egyszer már ellátta a KÖKI full service...

Don't Miss

Nemzetközi ügynökségi hálózat tagja lett a Positive Adamsky

A Positive Adamsky csatlakozott a MISSION HUBS független nemzetközi ügynökségi hálózathoz. Ez az együttműködés a cégcsoport régóta tervezett külpiaci stratégiájának kiemelt lépése, amely a nemzetközi jelenlét erősítését és a globális partnerkapcsolatok bővítését célozza.A londoni...

Fontos európai díjat nyert a magyar HR vezető

Komáromi Zsófiának, a Publicis Groupe Hungary Chief Talent Officerének és a Publicis Groupe CEE Talent Transformation Partnerének ítélték oda a 2024-es HR Diversity Champion of the Year kategóriadíját a European Diversity Awards-on. Az egyik...

Lengyel vezető a dentsu új régiójánál

A dentsu globális kreatív-, marketing- és médiaügynökségi hálózatának EMEA régiós vezetése bejelentette a DACH (Németország, Ausztria, Svájc) és a CEE (Közép-Kelet-Európa) piaci területek összevonását egy új, egységes Közép-Európa régió formájában. Az új Közép-Európa klaszter...

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...