- Hirdetés -

Terítékre került az adatvédelem

|

- Hirdetés -

Az adatvédelmi jog, illetve az új adatvédelmi technológiák hirdetési piacra gyakorolt hatása – különös tekintettel a programmatic iparágra – volt a téma a Bird & Bird, az Omnicom Media Group és az IAB Hungary üzleti AdTech reggelijén. A közel háromórás rendezvényen több előadásra és egy kerekasztal beszélgetésre került sor, végül az eseményt networking lehetőség zárta.

Pergel Tamás (Omnicom Media Group – CFO) nyitóbeszéde után dr. Simon Ádám a Bird & Bird ügyvédi iroda részéről az adtech iparág legújabb adatvédelmi jogi fejleményeit ismertette, különös tekintettel a közelmúltbeli vizsgálati ügyekre az egyes EU tagállamokban. Elmondta: kevés területen jelent akkora problémát a jogszabályok értelmezése üzletileg kritikus kérdések tekintetében, mint az adtech és programmatic iparágakban.

Az elmúlt évben azonban az adatvédelmi hatóságok és a bíróságok egyre több olyan döntést és iránymutatást tettek közzé, amelyek segítik a piaci szereplőknek a jogszabályok értelmezését. Miközben még hosszú az út a teljesen átlátható és alkalmazható szabályozói környezetig, egyre jobban kirajzolódnak a jogi megfelelés legfontosabb sarokpontjai.

Yasar Umut, az Omnicom Media Group digitális igazgatója, az IAB Hungary elnökségi tagja az adatvezérelt marketing legújabb kihívásairól, a kampány optimalizálási és követési korlátokról beszélt. Kiemelte: egyfajta technológiai átalakulást kell átvészelni, amíg a süti alapú adatgyűjtést kiváltják más megoldások. Minden változás fájdalommal jár, de a törekvések egyértelműen minőségibb média környezetet és fogyasztóbarát célzási lehetőségeket fognak biztosítani. Addig is bőven van lehetőség a hazai piacon 62%-os piaci részesedéssel rendelkező Google Chrome-on 3rd party célzásokat használni, vagy pedig ügyfelek és saleshouse partnerek 1st party adataival célozni a fogyasztókat.

Beluscsák Márk (Omnicom Media Group valamint az IAB Programmatic Munkacsoportjának vezetője) az IAB Transparency and Consent Framework (TCF) jelenlegi helyzetét vázolta fel. A TCF a GDPR gyakorlati alkalmazását támogató keretrendszer a digitális hirdetési piacon. Az IAB által kidolgozott megoldással a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. Szutor Ferenc, az IAB Hungary elnökségi tagja pedig bemutatta az IAB Adat Munkacsoportja által készített, a magyar adatpiaci jó gyakorlatokat összegző Adat Position Papert.

Az előadások után több ismert szakember kerekasztal beszélgetés keretében elemezte az adtech jelenlegi helyzetét. Résztvevők voltak: dr. Bényi Orsolya (Telenor Mo. Zrt. – jogi osztályvezető, DPO), Nagy Barnabás (Barion Payment Zrt. – Chief Data Monetization Officer), Sólyom Balázs (Vodafone Mo. Zrt. – Digital Chapter Lead), Szutor Ferenc (Adverticum Zrt. – Deputy CEO) és Sopov István, az IAB Hungary elnöke, az Adaptive Media Sales House vezetője. A moderátori feladatokat dr. Halász Bálint (Siegler Bird & Bird Ügyvédi Iroda – partner, IP/IT és adatvédelem csoport vezetője) látta el.

A beszélgetés során szó volt többek között arról, hogy milyen belülről és kívülről jövő adathasznosítási igényekkel találkoznak a jelentős ügyfél-adatbázisokkal rendelkező szolgáltatók, a hirdetői oldalon melyek azok a szempontok, amelyek alapján adatvezérelt megoldások mellett döntenek a cégek, milyen egyedi vonásokkal rendelkezik a közép-kelet európai programmatic iparág, valamint, hogy melyek azok a trendek, amelyek már körvonalazódnak a legfejlettebb piacokon és amelyek az elkövetkező egy-két évben a régiós piacon is meg fognak jelenni. A résztvevők továbbá elmondták véleményüket arról is, hogy milyen hatása van a böngészőkben bekapcsolt do-not-track funkciónak, a hirdetésblokkolóknak, valamint milyen hatása lesz annak, amikor a legelterjedtebb böngészők elkezdik letiltani a harmadik fél cookie-k elhelyezését. Ami utóbbit illeti, szó volt arról is, hogy ez megfelelő eszköz-e a felhasználók adatainak védelmének növelésére, vagy pedig inkább kontraproduktív lesz, mert a cookie-k helyett más, adott esetben kevésbé transzparens eszközöket fognak majd alkalmazni a személyre szabott hirdetések célba juttatása érdekében.

Az IAB Hungary rendszeresen szervez találkozókat tagjai számára, hogy bemutassa a piaci folyamatokat, és a tagok az adott terület szakembereivel együtt megvitathassák az iparági tapasztalatokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....