Bár a világ legnagyobb mobilos rendezvénye elmaradt, a fejlődés nem áll meg, jönnek az új technológiák, hódítanak a hajlítható kijelzős készülékek és érkezik az 5G. A BrandMania stábja utánajárt, hogy milyen változásokat hozhat az életünkbe az újgenerációs mobiltechnológia, míg a műsor második részében az automatizált vásárlás kerül a középpontba.
Évente nagyjából 1,4 milliárd okostelefont adnak el világszerte, vagyis hatalmas üzlet ez gyártóknak, szolgáltatóknak egyaránt. Azt még nem lehet kiszámítani, hogy a koronavírus-járvány hogyan hat majd a mobiliparra, de az látszik, hogy a fejlesztés nem áll le és persze az 5G bevezetése is folytatódik.
Kenyeres Tamás, a Samsung Electronics Magyar Zrt. online marketing és sales vezetője a BrandMania stábjának nyilatkozva többek között kiemelte hogy a kamerarendszerekben és az ezekhez kapcsolódó mesterséges intelligenciában,valamint a térbeli érzékelésben óriási fejlődésre lehet számítani. Egyre több készülékben van térérzékelő kamera, amivel különböző dolgokat meg tudunk jeleníteni virtuálisan úgy, hogy azok fizikailag nincsenek ott. Ez lehetővé teszi például azt, hogy megnézzük, hogy a kiszemelt hűtőszekrény hogyan nézne ki a konyhánkban, vagy a tévé a nappalinkban.
A Samsung munkatársa szerint a hajlítható kijelző technológia most vált igazán éretté a piaci megjelenésre és a kagyló mellett a tablet formátumú eszközök is fontosak lesznek.
Gecse Mariann, a Huawei Technologies kommunikációért felelős igazgatója a cég terveiről szólva jelezte, hogy több 5G-s mobiltelefon jön, újabb hordható okoseszközöket dobnak piacra és természetesen gőzerővel fejlesztik az App Galary-t. Ez a Huawei saját applikáció portfóliója, amit az amerikai szankciók miatt kénytelenek felfuttatni, mivel nem használhatják a Google megoldásait.
Mohamed ElSayad, a Telenor Magyarország kereskedelmi vezérigazgató-helyettese szerint a jövőben azt fogjuk látni, hogy egyre inkább elkezdenek terjedni azok az eszközök, amik egyetlen érintéssel adatokat küldenek majd.
Dalos Ottó, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója pedig arról beszélt a BrandMania stábjának, hogy folyamatosan nő a bekapcsolt végpontok száma és a forgalom, és 2023-ra 49 milliárd eszköz kapcsolódik az internetre. Ezek több mint fele M2M kapcsolatot valósít meg, vagyis valamilyen gép kommunikál egy másikkal.
Jakab Roland, az Ericsson Magyarország igazgatója szerint komoly érvágás a piac meghatározó szereplői számára, hogy elmaradt a barcelonai Mobile World Congress. Az idén egyértelműen az 5G lett volna a középpontban az eseményen, és az újgenerációs mobiltechnológia a következő öt évben 600 milliárd dollárnyi új bevételt hozhat a mobilszolgáltatók számára, de még nagyobb lehet a hatása más iparágakra. Az igazi előnye nem is az egyéni felhasználóknál lesz érzékelhető, hanem a szenzorok és gépek egymás közötti kommunikációjában.
A BrandMania második részében az automatizált vásárlás került terítékre, ami a világ 600 milliárd dolláros reklámpiacából már most mintegy 100 milliárd dolláros szeletet hasít ki. A fejlődés pedig nagyon gyors, Gulyás János, a Wavemaker vezérigazgatója beszámolt arról, hogy egyes becslések szerint 2020-ban már 127 milliárd dollár körül lesz. A programmatic lényege, hogy automatikus rendszereken keresztül jelenik meg a hirdetés egy adott felhasználó szemei előtt és automatikus módon történik utána a fizetés.
A BrandMania stábjának nyilatkozott többek között Osipovich Marianna, a Dentsu Aegis Network Hungary programmatic vásárlási igazgatója is, aki a hazai és nemzetközi helyzetet is összehasonlította, illetve Mező László, a Mediacom ügyvezető igazgatója, aki arról számolt be, hogy az ügyfelek hogyan viszonyulnak a megoldáshoz.
A BrandMania legújabb adását megnézheti az RTLMost.hu-n, ide kattintva.