- Hirdetés -

Megosztja online oktatási módszertanát a METU

|

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) már hetekkel az online oktatásra való átállás előtt felkészült az új koronavírus-járvány terjedésével járó különböző szcenáriókra. Így a METU-n – a hazai felsőoktatási intézmények között elsőként – már az elrendelt egyetemlátogatási tilalom másnapján online formában zajlottak az órák. A többi oktatási intézményt segítendő a METU március 16-án, hétfőn saját holnapján nyilvánosan elérhetővé teszi online oktatási módszertanát és az oktatóinak készített útmutatókat.

A koronavírus-járvány miatt hozott kormányzati intézkedések értelmében a hazai egyetemek csütörtöktől kizárólag távoktatásban folytathatják tevékenységüket. Az oktatás rövid időn belüli teljes átszervezése a legtöbb hazai intézményt nagy kihívás elé állította. Az egyetemek többségén rendkívüli szünetet rendeltek el, és csak március 23-án hétfőn kezdik meg a távoktatást. A Budapesti Metropolitan Egyetemen az előkészületeknek köszönhetően már tíz nappal korábban, pénteken sikeresen elkezdték azt.

A METU vezetése azt fogalmazta meg célként, hogy hallgatói a megkezdett félévüket eredményesen be tudják fejezni, valamint gyakorlati jegyeket és vizsgaosztályzatokat szerezhessenek úgy, hogy a teljesítéshez szükséges ismereteket online sajátítják el.

A távoktatás első napján a kurzusok legtöbbjét, több mint kétszáz órát tartottak meg a hallgatók nagyszámú online részvételével. A távoktatási formátumban továbbra is a jelenlegi tanrend érvényes, a tanórák az eredetileg meghirdetett időpontokban zajlanak. Az interaktivitás biztosításához az oktatók többféle megoldás közül (például a Zoom élő közvetítés, webinárium, Skype, Microsoft Teams, Google Hangouts, Facebook Messenger) választhatnak, az online oktatás és a hallgatókkal való kapcsolattartás alapplatformját pedig az egyetem által eddig is használt CooSpace nevű e-learning keretrendszer adja.

Az online oktatás pár napos intenzív felkészülést követően indult el a METU Módszertani Intézet vezetője, Kis Márta által kidolgozott módszertan alapján. Az online eszközök használatáról összeállított videós segédanyagokat az IT munkatársai, valamint Hinek Mátyás, a Turizmus és Marketing Intézet vezetője készítették el. A METU oktatói azonnal elkezdték az anyagaik átalakítását (például hangalámondásos, videós tutoriálok készítését), illetve a webinárium tartásához szükséges eszközök megismerését.

„Az első megtartott órák tapasztalata, hogy a diákok nagyon nyitottan állnak a távoktatáshoz, türelmesek, segítik egymást, együttműködők és igyekvők. Sok diák kifejezetten élvezi az új helyzetet, hiszen a digitális világban mozognak nap, mint nap; ez a számokon is meglátszik, mert az első napon nagyon magas volt a hallgatói részvételi arány, sőt, külföldön rekedt hallgatóink is be tudtak kapcsolódni a képzésbe – mondta el Kis Márta, a METU Módszertani Intézetének vezetője, az online oktatási módszertan kidolgozója. – Az oktatók is gyorsan alkalmazkodtak az új helyzethez. Újszerű megoldásokat használnak az oktatásban, és javaslataikkal, ötleteikkel egymást segítik a minél zökkenőmentesebb megvalósításban.”

Az első pár nap pozitív tapasztalatait látva a METU vezetősége úgy döntött, hogy a járványügyi helyzetre való tekintettel március 16-án, hétfőn saját weboldalán nyilvánosan elérhetővé teszi a távoktatásra való átálláshoz saját oktatói számára készített módszertani segédanyagokat. Ezzel nemcsak a hazai felsőoktatási, hanem az alap- és középfokú oktatási intézmények tanárait is segíteni kívánja.

A METU Módszertani Intézete az elmúlt héten mindegyik, az intézmény oktatói számára javasolt online platformot tesztelte, ezekhez szöveges és videós útmutatókat készített, hogy az eddig ismeretlen eszközök használata is gördülékeny lehessen. A Budapesti Metropolitan Egyetem tapasztalatai szerint azonban nem a tananyagok digitális megosztása, hanem a módszertan kialakítása a siker kulcsa: ennek fókuszában a heti célkitűzés, feladat megfogalmazása áll, amihez számtalan segédanyagot kell a diákok rendelkezésére bocsátani, kommunikációs csatornákat nyitni, biztosítani a kérdezés lehetőségét, illetve rendszeresen értékelni az elvégzett munkájukat.

A Budapesti Metropolitan Egyetemen az elmúlt években kidolgozott és az idei tanévben intézményi szinten bevezetett myBRAND oktatási módszertan által megszerzett gyakorlati tapasztalatok és attitűdváltás nagyban segítették a METU oktatóit és hallgatóit abban, hogy ilyen rövid időn belül reagálni tudjanak, új megoldásokat találva, a felsőoktatást érintő rendkívüli változásokra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...