Megváltoztak a vásárlási szokások a koronavírus-járvány hatására, az online rendelt élelmiszerek kiszállítási határideje ugyanakkor egyre hosszabb a hirtelen megugrott igények miatt.
Az élelmiszerláncok az online értékesítés átlagos forgalmát figyelembe véve alakították ki szállítóflottájukat, amit nem lehet egyik napról a másikra bővíteni. Az áruszállításhoz speciális járművek szükségesek, munkaerőt pedig nehéz találni a logisztikai területen – nyilatkozta az MTI-nek Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Hozzátette, az online forgalom rendkívüli megugrására nem tudnak azonnal reagálni a kiszállítást végző üzletláncok.
Az OKSZ főtitkára kiemelte: a kiszállítási idők hosszabbak, de ennek nem az áruhiány az oka, hanem a szállítókapacitás mérete. Áruházanként és területenként ugyan lehetnek eltérések, de van elegendő áru, az élelmiszeripar és a kereskedelem biztosítani tudja a folyamatos ellátást – hangsúlyozta Vámos György.
A Reacty Digital március 12. és 15. között készült online kérdőíves felmérése szerint az internetezők több mint harmada rendelne interneten élelmiszert a koronavírus miatt, ezzel akár a duplájára is nőhet azok aránya, akik online vásárolnak be. Elsősorban a nők, illetve a 30-39 éves korosztály érzi úgy, hogy a vírus a korábbi elképzeléseiknél is jobban fogja befolyásolni vásárlási szokásaikat.
Az online élelmiszervásárlást korábban a 30-39 éves korosztály háromnegyede nem vette számításba, míg a hétvégére közel felük már lehetségesnek tartotta, hogy ezt a megoldást válassza. A válaszokból az is kiderült, hogy az 50 év felettiek is egyre nyitottabbak erre a lehetőségre.