A koronavírus megérkezése óta jelentős növekedésnek indult az online vásárlás és a házhozszállítás. De vajon mennyire veszélyes az, ha a címzettnek a futár eszközén kell aláírni, és ezzel igazolni a csomag átvételét? A tudatos szolgáltató egy ilyen nehéz időszakban reagál a változásokra, és megóvja ügyfeleit. Így tett a ViddL futárszolgálat is.
A COVID-19 új koronavírus járványra a ViddL futárszolgálat meglehetősen kreatív módon reagált. „Az elmúlt egy hétben jó pár kézbesítésünk volt, amikor futárunktól nem akarta átvenni a címzett a csomagot a fertőzéses veszélytől tartva. Erre a problémára kellett minél előbb reagálnunk” – mondta Tüske Tamás, a ViddL ügyvezetője. „Futárjaink minden kézbesítés után kézfertőtlenítőt használnak, de mi még nagyobb figyelmet szerettünk volna fordítani ügyfeleink biztonságára. A legutóbbi fejlesztésünknek köszönhetően a címzettnek már nem kell a futárunk okostelefonján elektronikus aláírást adni. A reggeli e-mail értesítést követően, a címzettet egy gombnyomás választja el attól, hogy a futár érkezéséig a saját mobilján vagy laptopján aláírásával igazolja a csomag átvételét. Az aláírás beküldése után a címzett kap egy 6-számjegyű kódot, melyet a futárnak kell megadni, és ezzel megtörténik a csomagátadás” – folytatta Tamás.
„Fontos megemlíteni, hogy az aláírást bármikor megteheti az ügyfél, akár órákkal a futár érkezése előtt is. A csomag átvételekor a címzett még elállhat a kézbesítéstől, hiszen csak a kód megadása után tároljuk véglegesen az elektronikus aláírást.” – tette hozzá Domán Dániel, a ViddL technológiai vezetője. „Ezen a héten teszt jelleggel több száz címzettünknek ment „no contact delivery” e-mail, és a címzettek közel fele élt is a lehetőséggel. Célunk, hogy jövő héttől már az összes címzettünknek legyen lehetősége az érintésmentes aláírásra” – zárta Dani.
A ViddL az utolsó kilométeres kiszállításra specializálódott delivery startup. Digitális megoldásának köszönhetően, a ViddL futárok applikációjuk segítségével tudnak kézbesíteni Budapest egész területén. A startup kézbesítési hatékonyságát a jól kidolgozott értesítési rendszer adja: a címzettek bármikor módosíthatják a kézbesítés címét és időpontját, mely információ azonnal meg is jelenik a futár applikációjában. A csomagok útvonalát a ViddL megoldása optimalizálja, így órára pontosan kiszámítható a futár érkezésének időpontja. A ViddL e-mailes és SMS-es értesítés mellett Magyarországon egyedüliként Facebook Messengeren is értesíti a címzetteket a futár érkezéséről. A startup cégnél gyakorlatilag bárki lehet futár egy regisztrációt és egy személyes találkozást követően. A ViddL futárok applikációjuk segítségével 3 órás idősávokban foglalhatnak maguknak munkaidőt, kiszállított csomagok után kapják fizetésüket, és megválaszthatják szállítási eszközüket, így akár gyalogosan is szállíthatnak a főváros területén.