- Hirdetés -

Platformos forradalom a televíziózásban

|

Az idén új műsorszórási technológiát indít el előfizetéses szolgáltatásánál az Antenna Hungária, és vadonatúj tévés platformot vezet be a Telekom és a Vodafone is – derül ki a Marketing&Media magazin összeállításából. Mindezzel párhuzamosan csak lassan csökken az analóg kábelszolgáltatást használók köre.

Míg az elmúlt évek a hazai műsorterjesztési piac tulajdonosi szerkezetében hoztak komoly változásokat, a 2020-as esztendő inkább technológiai fronton hoz majd több újdonságot. Ezek közé tartozik a földfelszíni digitális sugárzás előfi zetéses szolgáltatása. Az állami tulajdonú Antenna Hungária a műsorszórótender egyedüli indulójaként 2019 szeptemberében szerződést köthetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózat üzemeltetésére. A korábbi szerződésük 2020 szeptemberében jár le, és újabb 12 évre hosszabbítottak.

Mindez az ingyenesen fogható MinDig TV nevű szolgáltatást technológiai szempontból nem érinti. Az előfizetéses MinDig TV Extra esetében viszont az úgynevezett DVB-T2-es rendszerre állnak át. Ehhez új beltéri egység szükséges, amelynek a költségét az Antenna Hungária gálánsan magára vállalta, és már meg is kezdték az új médiaboxok postázását az előfi zetőiknek. Ez egyébként 85–90 ezer háztartást, illetve készüléket jelent.

„A változások, így a frekvenciasávok átrendezése, ezáltal pedig maga az átállás jelentősen javítják a jövőbeni szolgáltatásokat. Ősztől például tovább nő a hálózati lefedettség, új funkciók és internetes tartalmak lesznek elérhetők, a MinDig TV Extra esetében HD minőségű adásokkal is bővülhet a televíziós kínálat” – tudta meg a lap az Antenna Hungáriától. Az elérhető csatornaszám növekedését illetően annyit válaszoltak, hogy a terveik között szerepel, de ezzel kapcsolatban még folynak a tárgyalások.

Újító szolgáltatók

A Telekom és a Vodafone is egészen jelentős fejlesztéssel készül 2020-ra. A Magyar Telekom az IPTV-s szolgáltatását még 2006-ban vezette be az emlékezetes „Apa kezdődik” kampánnyal. Akkoriban a technológia egyik fő újdonságának a megállítható és visszatekerhető adás számított. Lassan már egy kissé koros megoldásról van szó, ezért a Telekom elő is fog állni egy teljesen új tévés platformmal, s a hírek szerint ez a Deutsche Telekomon belül elsőként a magyar piacon debütál.

„Az ügyfeleink olyan szolgáltatásokat várnak el, amelyek biztosítják számukra, hogy az adott tartalomhoz hozzáférjenek, függetlenül attól, hogy az lineáris tévécsatornán vagy bármilyen on-demand szolgáltatásban érhető el” – mondta ennek kapcsán lapunknak Rajki Annamária, a Magyar Telekom TV- és entertainment igazgatója. A szakember szerint ennek keretében kiemelt figyelmet szenteltek a MoziKlub tartalmának bővítésére, amelyben immár több mint 6000 szinkronizált film és sorozat érhető el. Tavaly a TVGO nevű online szolgáltatásuk ráncfelvarráson esett át, és az idén valóban jön az új tévés platformjuk. „Ennek a folyamatnak a része egy felhőalapú platformra való fokozatos áttérés. Ez egységes platformot biztosít majd az ügyfeleinknek, bárhol is veszik igénybe a szolgáltatásainkat. Emellett lehetőséget nyújt új típusú szolgáltatások bevezetésére” – mondta Rajki Annamária.

A Telekom igyekezete nem véletlen, ugyanis a Vodafone is előállt egy új, IP-alapú televíziós platformmal. A Vodafone TV nevű szolgáltatás elvileg már február eleje óta elérhető, viszont ezt nem verték különösebben nagy dobra, kampányát csak március elején indították el. A felhőalapú szolgáltatáshoz egy wifi modemnél is kisebb beltéri egységet adnak, amely összehangolható a hozzákapcsolódó mobilalkalmazással. S ha minden igaz, gördülékenyebb és jobb minőséget nyújt, mint a Horizon beltéri egységek.

Analóg kemény mag

Az NMHH legutóbb a tavaly novemberi adatgyűjtése alapján közölt információkat a műsorterjesztési piacról. Ebből kiderül, hogy a 30,1 százalékos részesedésű Telekom számít a piacvezetőnek, utánuk a Digi-csoport következik – amelybe már beleszámolják az Invitelt – 29,6, majd a Vodafone 18,9 százalékkal.

Az NMHH becslése szerint egyébként 3,56 millió háztartásnak van valamilyen televíziós előfizetése. Ennek a döntő része már digitális technológiát használ, viszont még mindig van egy igen számottevő analóg kábeles kemény mag. A hatóság a hét legnagyobb piaci szereplő adatszolgáltatása alapján 656 ezer analóg kábeles háztartásról tud. Ebben azonban nincsenek benne a digitalizációban jellemzően kevésbé erős kis szolgáltatók. Az analóg módon tévéző háztartások száma így valójában valahol 800 ezer körül lehet.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami megvásárolható a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...