- Hirdetés -

Idén a csokinyuszi sem fogy úgy, mint máskor

|

Több mint tíz százalékkal mérséklődhet a húsvéti üreges csokoládéfigurák forgalma Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének (MÉSZ) elnöke szerint. Tavaly 5 milliárd forintért vásároltak ilyen édességeket a magyarok.

Az elnök hozzátette, hogy ez a szegmens tavaly az azt megelőző évhez képest 10 százalékkal nőtt – írja tudósításában az MTI. A magyar piacon évente mintegy 800 tonna húsvéti üreges csokoládéfigura fogy, egy főre vetítve ez egy 60 grammos csokinyulat és egy 20 grammos csokitojást jelent. A piac körülbelül 90 százalékát a csokinyulak és -tojások teszik ki, nyulakból fogy több. Az árak jelentősen nem változtak idén tavalyhoz képest, ugyanakkor egy hete akcióznak a kereskedők, mivel jelentős mennyiségek ragadtak benn az üzletekben.

Sánta Sándor kiemelte, hogy a koronavírus-járvány miatt visszaesett a szezonális termékek kiskereskedelmi értékesítése, ugyanakkor a snackek, a kekszek, a müzlik és egyéb funkcionális élelmiszerek esetében jelentős fogyasztásnövekedés tapasztalható. Emiatt a teljes édességpiacot tekintve az elnök idén a csökkenés helyett kiegyenlítődést vár.

Sánta Sándor rámutatott, hogy a húsvéti termékeket február elején szállították le, akkor az előrejelzések még kedvezőek voltak. A koronavírus-járvány miatt berobbant pánikvásárlás az elmúlt hetekben valamelyest csillapodott, az utóbbi napokban feltehetőleg a közelgő ünnep miatt növekedés volt jellemző.

Kitért arra is, hogy az édességyártóknak két nagy kihívással kell szembenézniük: az egyik, hogy a járványügyi intézkedéseket, higiéniai előírásokat minden üzemben, a logisztikai láncoknál maximálisan betartsák. A gyártás jövőjét meghatározhatja, hogy a különböző alapanyagok, csomagolóanyagok más-más országokból érkeznek, ezért nagy kérdés, hogy az elsősorban érintett olasz és spanyol cégek mikor kezdenek újra termelni, és milyen átadási idővel lehet számolni. A beszerzést nehezítik az árfolyamingadozások is.

Az elnök üdvözölte a kormány gazdaságélénkítő csomagját és szerinte az a legfontosabb, hogy az intézkedések a gyakorlatban is mielőbb megvalósuljanak, ehhez pedig szükséges a vállalatok együttműködése a döntéshozókkal. Az édességgyártó vállalatok törekszenek arra, hogy eleget tegyenek a járványügyi előírásoknak és a munkahelyeket megtartsák.

A MÉSZ közleménye szerint a szövetség tagjai húsvét kapcsán adományozásba kezdtek. A Mondelez Hungária közel nyolc tonnányi Milka húsvéti édességet ajánl fel a rászorulóknak a Magyar Vöröskereszten keresztül, továbbá közel egymillió forintos készpénzadománnyal is segíti a szervezet munkáját. A Haribo Hungária Kft. a több éves gyakorlatának megfelelően a környékbeli helyi közösségeket és egyészségügyi intézményeket támogatja a húsvéti adományaival. A Chocco Garden Kft. saját dolgozóinak a kitartását az eddigi évektől bőségesebb húsvéti csomaggal jutalmazza, valamint a környékbeli közintézményeken keresztül a rászorulókat is támogatja.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...