Bár továbbra is rendkívül magas az átlagos tévénézési idő a magyarok körében az egy évvel korábbi adatokhoz képest, a múlt héten valamelyest csökkent a képernyő előtt töltött idő – derül ki a Nielsen legújabb elemzéséből. A tematikus adók közül továbbra is a hírcsatornákra kíváncsiak a legtöbben, ugyanakkor visszaesett az előnyük az elmúlt hetekhez képest.
A koronavírus-járvány miatt rengetegen szorultak otthonaikba és ez érződik a tévézési szokásokon is. A Nielsen a korona-karantén idején hetente adja ki a legfontosabb nézettségi adatokat, ezúttal a 14. hét, vagyis a március 30. és április 5. közötti számokat publikálták.
Az egy főre jutó átlagos tévézési idő naponta 5 óra 29 perc volt ebben az időszakban a 4 évesnél idősebbek körében, ami ugyan majdnem 20 perces visszaesést jelent az egy héttel korábbihoz képest, viszont éves összevetésben még így is egy órával több. Az egy nézőre jutó átlagos tévézési idő pedig ismét meghaladta a 7 órát, és ebben is több mint egy órányi növekedést mértek 2019 hasonló időszakához képest. A 4-17 évesek körében még ennél is jóval nagyobb mértékben nőtt meg a tévézésre szánt idő, esetükben a 14. hét éves összevetésben másfél óra körüli növekedést hozott.
A hírcsatornák a március 9-15-i héten vették át a vezetést a tematikus adók között és azóta folyamatosan az élen vannak, azonban a 14. hét hozott egy kis változást. Míg a 12. héten, vagyis az iskolák bezárásának idején 11 százalékos share-t értek el, addig a következő hét napban már 10,6, a múlt héten pedig 9,7 százalékos volt a részesedésük. A DVD, videó, videójáték kategória viszont folyamatos növekedést mutat, a 14. héten már a harmadik helyen állt a tematikus csatornák között, a gyerekcsatornákat megelőzve.
A Nielsen a tévés reklámpiacra vonatkozó adatokat is nyilvánosságra hozott. Ezek alapján az látszik, hogy folyamatosan csökken az egy csatornára jutó átlagos reklámszpot szám, miközben a múlt évben ebben az időszakban ez az érték hétről-hétre nőtt. A hirdetők számában nem volt jelentős változás, ugyanakkor érdekes adat, hogy a 14. héten ismét növekedésnek indult az új reklámszpotok száma.
Az élelmiszerek, élvezeti cikkek hirdetései a leggyakoribbak, de a kereskedelmi cégek is rendkívül intenzívek, ez a két kategória adta a 14. héten a vizsgált adókon megjelent reklámszpotok közel felét.