Mi az a zombigép? Mi történik, ha egy appban a próbaidőszak után egyszer csak aktiválódik egy előfizetés? Mi a teendő, ha zsarolóvírust kaptunk? Ezekre a kérdésekre ad választ a K&H e-dukáció névre keresztelt információbiztonsági programja, amely egyedi lépéssel hozza közelebb mindenkihez az online biztonság témáját. A game.e-dukacio.kh.hu oldalon elérhető izgalmas online edukációs játék segítségével négy különböző szobában kell a játékosoknak a kihívásokat teljesíteniük, közben pedig hétköznapi példákon keresztül tudhatnak meg többet a virtuális térben leselkedő veszélyektől. A játék a K&H e-dukáció program második állomása.
Folytatja a K&H a hamar népszerűvé vált, K&H e-dukáció néven futó információbiztonsági programját 2020. április 9-étől. A program új eleme egy tudásalapú online játék, amelynek keretében bárki tesztelheti a tudását négy nagyobb, online bankolást, virtuális fizetést bemutató témakörben. A kampánynak további relevanciát ad a jelenlegi járványhelyzet, hiszen egyre többen fordulnak az interneten is elérhető szolgáltatások felé.
„Az online térben elérhető banki szolgáltatássok komoly információbiztonsági háttérrel működnek, a digitalizáció – így az online bankolás és fizetés – térnyerése miatt azonban egyre több kiberbűnöző is felbukkan az interneten, így a felhasználók oldalán is fokozott óvatosságra van szükség. Ráadásul a koronavírus-járvány miatt most még többen igyekeznek otthonról, az internet segítségével intézni a pénzügyeiket vagy éppen a vásárlásokat. Ezért még inkább figyelni kell az alapvető biztonsági szabályok betartására, ebben szeretnénk ezzel a kampánnyal segítséget nyújtani” – emelte ki Patonai István, a K&H informatikai vezetője.
A játék számos olyan, a hétköznapokban is felbukkanó témát jár körül, mint az SSL tanúsítványok, az azonnali átutalás, a csaló webáruházak, a veszélyes mobil appok, a kártyás vásárlások vagy éppen az adathalász kísérletek.
Zombigépek, csaló appok, megújuló előfizetések
A játék négy témakörbe csoportosítja a tudnivalókat, ezeket pedig négy virtuális szoba jeleníti meg: a kiválasztott szereplőkkel a mobil, a digitális bizalom, a kártyás vásárlások, illetve az adathalászat és a zsarolóvírusok szobákat barangolhatják végig a játékosok. A játék segítségével a felhasználók számára is világossá válik, hogy hol vannak hiányosságaik, mennyire ismerik az online világ veszélyeit. Az oldalhoz egy tudástár is tartozik, itt a játékban megjelenő témákról lehet bővebben olvasni.
A játékot a Games for Business nevű, digitális tanulási megoldásokat kínáló magyarországi cég készítette. A játékon belüli egyes kihívásokat időlimiten belül kell elvégezni, ami kérdésenként 20 másodperc. A játékban a felhasználók pajzsokat gyűjtenek a teljesítményükkel, és így válnak egyre felkészültebbé a különböző témákban. A legsikeresebb játékosok tudásuk fejlesztésén túl olyan ajándékokhoz is hozzájuthatnak többek között, mint egy Lenovo Legion vagy Ideapad laptop, LG okostelefonok, Samsung okosórák, vagy egy Bang&Olufsen fülhallgató.