- Hirdetés -

Karanténos médiafogyasztás

|

A koronavírus-járvány hatására megugrott a tévé nézési idő és a hírportálok látogatószáma is. Az adatok alapján az iskolabezárás, illetve a tömeges home office első hete hozott igazi tévézési és netes hírfogyasztási csúcsot.

Amiben az elmúlt években nagyon szemléletesen megmutatkozott a televíziós nézettség elaprózódása, azok a heti műsoros nézettségi toplisták voltak. Tíz évvel ezelőtt, ugyanígy április táján a hét legnézettebb műsorait összegyűjtő listán az első 50 helyezettnek egymillió feletti nézőszáma volt a teljes lakosság körében. Akkoriban a heti nézettségi toplista élén még kétmilliós nézettségű műsorok trónoltak. Az elmúlt években viszont már eseményszámba ment az egymilliós szám megugrása is. Jellemzően ezt az év elején – amikor csúcson van a tévézési idő – érték el az egyes műsorok, illetve még némelyik sikeresebb produkció volt rá képes, mint például az X-Faktor, A mi kis falunk vagy a Sztárban sztár.

A koronavírusos helyzet viszont látványosan megdobta a tévézési időt a Marketing&Media magazin összeállítása szerint. Jól mutatják ezt az említett heti műsoros toplisták is, hiszen például a 13. héten öt adás is egymillió feletti nézőszámot produkált, amire jó öt éve nem volt példa. Ahogy arra sem, hogy egy műsor nézőszáma megközelítse a másfél milliós szintet, márpedig az RTL Klubon futó Álarcos énekes utolsó két adása 1,45 és 1,48 milliót ért el.

Március első hetében a teljes lakosságnál az egy főre jutó átlagos tévénézési idő 4 óra 56 percet tett ki. Ez 15 perccel magasabb az előző év hasonló időszakában mértnél. Az ezt követő hetekben folyamatosan emelkedett ez az érték, és most úgy tűnik, hogy a csúcs a 13., azaz a március 23-án kezdődő héten volt, amikor az átlagos tévénézési idő 5 óra 48 percet tett ki. Márpedig ez több mint egy órával több, mint a tavalyi év 13. hetében mért érték. Az ezt követő hetekben ugyan kicsit csökkent ez a szám, de még mindig egy órával a tavalyi felett járunk.

A Digitális Közönségmérési Tanács adatai szerint ez az időszak a belföldi internetezők teljes számában nem hozott nagy kilengést. Március eleje és húsvét között heti szinten 6,2 és 6,25 millió közötti netezőt mértek. Azaz önmagában a járványhelyzet vagy az otthon maradás miatt nem kezdtek el többen internetezni. Viszont ezen belül összességében március eleje és közepe között 20 százalékkal megugrott az oldalletöltések száma. Magyarán a kialakult helyzetben az emberek több ideig lógtak a neten. Emellett az egyes weboldal-tematikáknál is voltak változások az elérésben, ezen belül is elsősorban a nagy híroldalaknál. Március első hetében a 24.hu heti elérése 2,7 milliót tett ki, ez két héttel később már 3,57 milliónál járt.

Ugyanebben az összevetésben az Origo 2,3 millióról hárommillióra, az Index 2,5 millióról 3,43 millióra, a 444.hu 1,16 millióról közel a duplájára, kétmillióra ugrott. Ez azt mutatja, hogy az iskolabezárások hetében drasztikusan megugrott az online hírfogyasztási igény. Ami pedig érdekes párhuzam a tévés adatokkal, hogy ezek után lassú csökkenésbe kezdtek a heti elérések. Április második hetére jellemzően a március eleji szintre kúszott vissza a hírportálok elérése. Sokakat foglalkoztat a koronavírus-járvány gazdasági vonatkozása, ami kitűnően látszik a gazdasági tematikájú oldalak szárnyalásából. Szinte mindegyik szereplő jelentős extra látogatottságra tett szert, ezen belül is külön említést érdemel a Portfolio.hu. Az üzleti szájt a márciust heti 1,3 milliós eléréssel indította, amit két hét alatt 2,5 millióra, majd egy héttel később 2,6 millióra tornázott fel, ezzel pedig egy ligába került az általános hírportálokkal.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...