- Hirdetés -

Így alakul az allergia elleni szerek hirdetési piaca

|

Körülbelül minden ötödik Magyarországon élő szenved az allergia valamilyen formájától. Ugyanakkor az OTC-re fordított médiaköltések mintegy 1 százaléka realizálódik csak ebben a szegmensben, azaz az allergia elleni szerekre fordított összeg nem számít jelentősnek a médiapiacon – derül ki a Kanta Hungary elemzéséből.

 

 

Ha a reklámra fordított kiadások oldaláról vizsgáljuk, zsúfoltnak semmiképpen nem nevezhető az antiallergén szerek piaca: az elmúlt 2 évben leginkább a Rhinospray és a Claritine dominálta a szegmenst, együttesen 90 százalékhoz közeli részesedéssel. 2018-ban még egyáltalán nem aktív Snup tengervizes orrspray, vagy a médiaköltését idénre több, mint kétszeresére növelő Reventil is szinte jelentéktelen szereplőnek számított mellettük. Kiszereléseket tekintve erősen az orrspray dominál a kommunikációban, ezt követi a tabletta és végül a szemcsepp.

 

 

Született az évek során néhány ernyőmárka (pl. az Allegra kezdetben csak filmtabletta formájában létezett, de jelenleg már kapható orrspray és szemcsepp formájában is), továbbá több megfázás elleni orrspray gyártója piacra lépett a termék antiallergén verziójával, ezzel növelve a megfázás időszakán túli eladásaikat. A reklámokban azonban csak az Allergodil és a Reventil szerepeltetett többféle kiszerelést is, mindkét esetben szemcseppet és orrsprayt egyaránt.

Jóllehet van olyan embertársunk, akinél akár a naptári év minden napján jelentkezhetnek az allergia tünetei, mégis elsősorban szezonális betegségként tekintünk az allergiára, köszönhetően leginkább a légúti allergiát a legtöbb embernél kiváltó növények, elsősorban a parlagfű virágzási időszakának. Nos, ezt láthatjuk a hirdetések havi megoszlását vizsgálva is: augusztusban találkozhatunk a leggyakrabban antiallergén készítmények hirdetéseivel. A reklámokban az allergia szezon összesen mintegy hét hónapot ölel fel, márciustól szeptemberig terjedően. Jóllehet a reklámok üzenetében már a por- és állatszőr allergia is megjelenik, ami biztosíthatja a fenti időszakon túli magasabb forgalmat is, ebben a hidegebb időszaban alig találkozunk kommunikációval az allergia elleni szerek szegmensében.

Ahogy más OTC szegmensek esetén is általában, itt is a televízió a legjelentősebb médiatípus. A legjellemzőbb a 25 másodperces tévészpot volt az elmúlt négy évben, emellett néhány kisebb márka próbálkozott még 5 másodperces szponzori megjelenésekkel. (Aqua Maris, Aszpartát: Tv2, Zilola: RTL Klub Időjárásjelentés.) Kombinált megjelenésekkel, mint például két reklámfilm párhuzamos sugárzásával, egyáltalán nem találkoztunk.

Fontos ugyanakkor megemlíteni az online videócsatornák fokozatosan növekvő szerepét: leginkább a Sanofi-Aventis márkái (Allegra, Rhinospray) voltak itt aktívak, és a nézettségi trendeket követve a nemzetközi site-ok (pl. YouTube) mellett fokozatosan megjelentek a magyar stream oldalakon is (Indavideo, RTL Most). Az online kreatív megoldások közül – a weboldal szponzorációt is többen alkalmazták, ahol egy-egy weblap teljes „beöltöztetésével” biztosít magának tartós online jelenlétet egy márka: 2016 és 2018 között számos alkalommal láthattunk ilyet. Hasonló, a médiahordozó szinte teljes felületét kihasználó köztéri megoldással a Rhinospray kampányaiban találkozhattunk tavaly, a tömegközlekedési eszközökön.

Felépítésüket, hatásmechanizmusukat tekintve az allergia ellenes szerek reklámfilmjei az elmúlt néhány évben semmiben sem különböznek a többi OTC reklámtól: jellemzően a tünetek vagy a kiváltó okok felsorolásával kezdődnek, bemutatva egy-egy szenvedő, elsősorban férfi pácienst. Majd jön a megoldás, a termék, annak előnyeivel és az azt követő eredmény, az újra tünetmentes, boldog allergiás ember. Emellett leginkább a vény nélkül kapható antiallegén készítmények használatáról szól még az érintettek a reklámok többsége.

Czibulka Anna, Kantar Hungary, Media divízió

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...