Hat év alatt duplájára nő a globális OTT piac a Digital TV Research előrejelzése szerint. Az SVOD megoldások hozzák majd a legtöbb pénzt, a legaktívabban pedig az amerikai felhasználók élnek majd ezzel a lehetőséggel.
A Digital TV Research elemzése az előfizetésekből és hirdetésekből finanszírozott video-on-demand (SVOD és AVOD) szolgáltatások mellett az online videós tartalmak kölcsönzését és megvásárlását is beszámította a teljes piacba. A szervezet tanulmánya szerint a múlt évben összesen 83 milliárd dollárt költöttek világszerte OTT megoldásokra és 2025-re ez az összeg megduplázódhat és elérheti a 167 milliárd dollárt. Csak az idén 16 milliárd dolláros plusszal lehet számolni, amiben nyilván meghatározó szerepe lesz annak is, hogy a koronavírus-járvány miatt otthonukba kényszerült emberek Európában és az Egyesült Államokban fokozottan vették igénybe ezeket a szolgáltatásokat.
A legtöbb pénzt az SVOD megoldások hozzák majd, azonban részesedésük stabilan 58 százalék körül alakul. Tavaly a Digital TV Research becslése szerint 50 milliárd dollárnyi bevételük volt ebből a szolgáltatóknak, 2025-re ez az érték elérheti a 98 milliárd dollárt.
A második legnagyobb szegmens az AVOD lesz, ami több mint dupla annyit hoz majd a vizsgált időszak végére, mint tavaly. A 2019-es 24-ről 2025-re 54 milliárd dollárra bővülhet ez a kategória.
A legtöbbet az amerikaiak költik majd OTT szolgáltatásra, 2025-ben várhatóan 68 milliárd dollárt. A második legnagyobb piac Kína lesz, ahol hat év alatt több mint háromszorosára nő az OTT költés és 2025-re 19 milliárd dollár lehet. Érdekesség, hogy az öt legnagyobb piac a teljes költés kétharmadát adja majd a vizsgált időszak végére, igaz dominanciájuk így is csökken, hiszen tavaly még 72 százalékos volt a részesedésük.