Jó hete volt a TV2-nek, szólóban és csatornaportfólió terén is hatalmas fölénnyel nyertek. A hét legnézettebb műsorát is a TV2 sugározta mind a 18-49 éveseknél, mind a teljes lakosságnál.
Múlt héten sem szakadt meg a TV2 jó szériája, lazán nyerték a hetet a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A korábbi héthez képest ugyan egy kicsit (0,4 százalékpontot) csökkent a TV2 közönségaránya, de az RTL Klubnál is volt némi csökkenés (0,2 százalékpont) így összességében nem sokat változtak az erőviszonyok. A TV2 7,3 százalékponttal előzte az RTL Klubot.
A TV2 múlt héten minden estét megnyert. A legnagyobb fölényük pénteken volt, amikor 20,3 százalékos főműsoridős share-t produkáltak az RTL Klub 8,6 százalékpontjával szemben. A legkisebb differenciát pedig szombaton mérték, amikor a TV2 9,2 százalékos, az RTL Klub 8,9 százalékos eredménnyel zárta az estét.
Mindezek révén csoportszinten is nagyon elhúzott a TV2. Konkrétan a TV2 Csoport 30,2 százalékos, az RTL Magyarország 21,3 százalékos közönségarányt ért el. S továbbra is a 18-49 évesekről és a főműsoridőről beszélünk, tehát arról a célcsoportról, ami amúgy az RTL-nek fekszik jobban.
A nemzetközi csatornaportfóliók közül a ViacomCBS zárta a legjobb eredménnyel az elmúlt hetet, miután 6,6 százalékos share-t értek el, megelőzve az 5,3 százalékos Sonyt és az 5,2 százalékos AMC-t.
22. hét / 21. hét / 20. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 8,4% / 8,6% / 9%
TV2 – 15,7% / 16,1% / 14,5%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (22. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 18,3% (17,9%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13% (13,3%)
Barátok közt – 9,2% (9,7)
TV2
Tények – 14,2% (15%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,3% (14%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 20,1% (19,6%)
A fenti műsorokon túl még mindenképpen említést érdemel, hogy a TV2-n a Tények előtti sávban futó Remények földje 11,1 százalékos share-t produkált a 18-49 éveseknél. Ebben a műsorsávban és ennél a célcsoportnál ez egész jó eredménynek számít. A teljes lakosságnál még jobban pörgött a sorozat, jól mutatja ezt, hogy a Top 10-es műsoros toplistára is bekerültek.
Az Exatlon múlt héten hajrázott 20,1 százalékos átlagos közönségaránnyal és 287 ezres átlagos nézőszámmal a 18-49 éveseknél (utóbbi a korábbi héten 261 ezer volt).
Az RTL Klubon a Barátok közt utáni sávban látható saját gyártású műsorok közül a korábbi hetekben mindig a hétfői Cápák között szállította a legjobb eredményt. Most viszont más volt a helyzet. Az Isten veled, Magyarország szerepelt a legjobban 7,8 százalékos share-rel, majd Toplista (6,7%), Bűnös lelkek (6,6%), Cápák között (6,4%) volt a sorrend. Nemcsak közönségarány terén, hanem nézőszámban is ugyanígy követték egymást a műsorok.
Az RTL-es saját gyártásnál maradva, szombat este a Mellékhatás című sorozat 10,3 százalékos közönségarányt ért el. Vasárnap a Maradj haza magadnak 9 százalékot, a Segítség! Itthon vagyok! 7,1 százalékot ért el. (Utóbbi alkotóival egy hosszabb interjút olvashat a hazai sorozatgyártásról ide kattintva).
A műsoros toplistát is a TV2 uralta a múlt héten. A 18-49 éveseknél az Exatlon pénteki adása volt a legnézettebb (313 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a hétfő esti Tények bizonyult a listavezetőnek (733 ezer).
Az RTL Klub legnézettebb műsora a Híradó volt mindkét célcsoportnál. A 18-49 éveseknél a hétfői RTL Híradó (193 ezer néző), a teljes lakosságnál pedig a vasárnapi RTL Híradó (727 ezer néző) érte el a legmagasabb nézettséget a csatorna műsorai közül.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.