Drasztikusan visszaesett a tévében vetített reklámszpotok száma, és idén májusban harmadával kevesebb új reklámfilm jelent meg a tavalyi adatokhoz viszonyítva.
A koronavírus-járvány miatt a televíziós hirdetési piac átalakulását 2020 májusában vizsgáló, a Médiatanács által elfogadott NMHH-tanulmány szerint a tavalyi évvel összevetve továbbra is csökkenő tendencia mutatható ki, a márciust és áprilist, az előző időszakokat elemző tanulmányokhoz hasonlóan. 2020 májusában 23 és 25 ezer, míg 2019 ugyanezen időszakában 38 és 41 ezer közötti volt a napi reklámszpotok gyakorisága.
Idén májusban új reklámfilmekből is kevesebb jelent meg: harmadával csökkent a számuk, mint 2019 ugyanezen hónapjában (332 vs. 546 darab). A vizsgálat 76 magyar nyelvű televíziós csatornát fed le.