Váratlan fordulat jöhet idén a Google amerikai hirdetési bevételeiben, az eMarketer előrejelzése ugyanis csökkenést jelez erre az évre. A Facebook kis mértékben ugyan, de tovább növeli majd reklámbevételeit, az Amazon pedig várhatóan 2020-ban is hasít majd.
Amióta az eMarketer prognózist ad ki a legnagyobb internetes cégek digitális reklámbevételeiről, még soha nem fordult elő, hogy csökkent volna ez a tétel a Google-nél. A piackutató azza számol, hogy az Egyesült Államokban a cég nettó digitális hirdetési bevétele 39,58 milliárd dollár lehet az idén, ami 5,3 százalékos csökkenést jelentene az egy évvel korábbihoz képest. A cég még így is a tartja piacvezető pozícióját, piaci részesedése az amerikai online reklámpiacon 29,4 százalék lehet ebben az évben.
A Facebook várhatóan jobban viseli majd a járvány és a nyomában járó gazdasági válság hatásait, igaz a reklámbevételek növekedési üteme náluk is jócskán elmarad a korábbi években megszokottól. Míg 2019-ben az előző évhez képest 26,1 százalékkal nőtt a társaság amerikai hirdetési bevétele, addig idén mindössze 4,9 százalékos fejlődésre lehet számítani és 31,43 milliárd dollár lehet a reklámbevétel.
Az eMarketer elemzésében vizsgált harmadik nagy internetes cég, az Amazon viszont idén is meglepően nagy előrelépésre számíthat, igaz jóval kisebb a vállalat reklámbevétele, mint riválisainak. A társaság idén 12,75 milliárd dollárra számíthat ebből a forrásból, ami éves összevetésben 23,5 százalékos bővülést jelentene. Ez egyben azzal is jár, hogy piaci részesedése majdnem két százalékponttal nő majd, és elérheti a 9,5 százalékot.
Az eMarketer előrejelzése szerint a teljes amerikai digitális reklámpiac 134,66 milliárd dolláros lehet idén, ami éves szinten 1,7 százalékos növekedést jelent.