Már 180 fölött van azoknak a cégeknek a száma, amelyek csatlakoztak a #StopHateForProfit kampányhoz és felfüggesztették hirdetéseiket a Facebookon és a hozzá tartozó egyéb felületeken. Az akció célja, hogy elérjék, a társaság határozottabban lépjen fel a rasszizmus és a gyűlöletbeszéd ellen.
Vasárnap újabb ismert márkákkal bővült azoknak a sora, amelyek csatlakoztak a Facebook bojkottjához. A Levi’s és a Diageo is feltűnt a #StopHateForProfit nevű kezdeményezés oldalán az akció támogatói között, a Starbucks pedig közleményben jelentette be, hogy nem csak a Facebookon, de minden közösségi média felületen beszünteti átmenetileg a reklámtevékenységet – derül ki a The Hollywood Reporter összeállításából. Az akció tiltakozás amiatt, hogy a világ legnépszerűbb közösségi oldalait működtető cég nem lép fel elég határozottan a felületein megjelenő rasszizmus, gyűlöletbeszéd, erőszak és dezinformáció ellen.
A CNBC beszámolója szerint a Starbucks teljesen nem hagy fel a közösségi médiás kommunikációval, de pénzzel nem segíti majd, hogy minél több felhasználóhoz jussanak el a bejegyzései. Közleményük szerint „hiszünk a közösségek összehozásában, személyesen és online egyaránt és kiállunk a gyűlöletbeszéd ellen”.
A Levi’s Twitteren jelentette be, hogy a „Facebooknak lépéseket kell tennie, hogy gátat szabjon a félrevezetésnek és a gyűlöletbeszédnek a platformjain”.
A #StopHateForProfit kezdeményezést június 17-én hozta létre több szervezet, arra kérve a cégeket, hogy függesszék fel a hirdetéseiket a Facebookon és a hozzá tartozó Instagramon. Az akcióhoz korábban már csatlakozott többek között a Firefox böngészőt fejlesztő Mozilla, az Unilever, a Honda, a Verizon amerikai távközlési szolgáltató és a Coca-Cola is.
Múlt pénteken, amikor már látszott, hogy a bojkotthoz egyre többen csatlakoznak, a Facebook bejelentette, hogy internetes közösségi hálózatán a jövőben megjelöli a szabályzatát sértő hírértékű tartalmakat, továbbá szükség esetén az amerikai elnökválasztással kapcsolatos bejegyzéseket és politikai reklámokat is ellátja olyan linkekkel, amelyek hiteles információkat tartalmazó oldalakra mutatnak.
Ezen a felületen lehet megnézni, hogy mely cégek csatlakoztak eddig a #StopHateForProfit kezdeményezéshez.