- Hirdetés -

Tovább zöldít a Ford

|

A Ford Motor Company célja, hogy 2050-re globális szinten elérje a karbonsemlegességet, addig pedig köztes szénsemlegességi célokat tűz ki annak érdekében, hogy – többek közt Európában is – még hatékonyabb és gyorsabb megoldások születhessenek az éghajlatváltozás kihívásaira.

A vállalat mindezt a 21. éves Fenntarthatósági Jelentésében tette közzé. A Ford az egyetlen, teljes modellpalettával bíró amerikai autógyártó, amely elkötelezte magát amellett, hogy a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény előírásai szerint hozzájárul a CO₂-kibocsátás csökkentéséhez, emellett pedig Kalifornia állammal is együttműködik a járművek üvegházhatású gázkibocsátására vonatkozó szigorúbb szabványok kidolgozásában.

Európában a Ford már jelenleg is teljes egészében zöld villamos energiát használ összes Egyesült Királyságbeli üzemében, a romániai Krajova üzemben, illetve minden gyáregységében a németországi Kölnben, beleértve a járműösszeszerelő és motorgyártó üzemeket is. A Ford arra számít, hogy Európa is az első globális régiók között lesz, amelyek szénsemlegessé válnak.

Tavaly novemberben a Ford Európa is csatlakozott ahhoz a felhíváshoz, mely az üzleti szereplők, kormányok és civil szervezetek együttműködését kéri a Fenntartható Európa 2030 stratégia kidolgozásában

A vállalat már korábban bejelentette, hogy azt tervezi: 2035-re minden gyáregységében 100 százalékban helyben előállított megújuló energiát használ majd. Ez a gyakorlatban olyan energiát jelent, ami természetes úton által újra meg újra feltöltődő forrásokból származik – például vízerőművekből, geotermikus erőművekből, illetve szél- vagy naperőművekből.

A szénsemlegesség a nulla széndioxid-kibocsátás elérését jelenti, az ilyen jellegű emissziók kiegyensúlyozásával. Ennek érdekében a Ford kezdetben arra a három területre összpontosít, amelyek CO₂-kibocsátásának mintegy 95 százalékát jelentik: a járművek használatára, beszállítói hálózatának működésére, illetve a vállalat üzemeire és egyéb létesítményeire.

2050-es célkitűzéseit illetően a Ford igyekezett minden lehetséges tényezővel számolni, beleértve a vásárlók reakcióit, a kormányzati szintű szabályozásokat, a gazdasági körülményeket, valamint a megújuló, szénsemleges villamos energia és a megújuló üzemanyagok rendelkezésre állását.

“Képesek vagyunk remek járműveket fejleszteni és készíteni, erős üzletmenetet fenntartani és gyarapítani, és ezzel egyidejűleg megvédhetjük bolygónkat is. Ezek a dolgok valójában kiegészítik egymást,” mondta Bob Holycross, a Ford fenntarthatóságért, környezetvédelemért biztonságért felelős alelnöke. „Még nem kaptunk választ mindenkitől, de eltökélt szándékunk együttműködni az összes globális és helyi partnerünkkel és a többi érintett féllel, hogy sikeresen elérhessük ezt a célt.”

Mindemellett a Ford jelenleg is dolgozik a Tudományosan Megalapozott Célkitűzések nevű kezdeményezés által jóváhagyott és meghatározott, 1, 2. és 3. számú emissziós előírások teljesítésén. Az 1. számú alkalmazási kör a vállalati tulajdonú vagy általa felügyelt forrásokból eredő közvetlen károsanyag-kibocsátásokra vonatkozik, míg a 2. alkalmazási kör célkitűzései a Ford által vásárolt villamos energia, gőz, fűtés és hűtés előállításából származó közvetett kibocsátásokat ölelik fel. A 3. körbe tartozó emisszió egyebek mellett a Ford által forgalmazott járművek használatával járó károsanyag-kibocsátást, illetve a beszállító lánc által termelt emissziót jelenti.

A 2050-re vonatkozó kötelességvállalás jegyében a Ford továbbra is arra törekszik, hogy termékei és tevékenységei egyre kevésbé terheljék a környezetet. 2019-ben a vállalat továbbfejlesztette klíma-stratégiáját, hogy az emberközpontú tervezés segítségével hatékonyabb módszereket találjon az emberek akaratának és igényeinek, illetve az üzleti tevékenységek és a technológiai lehetőségek összehangolására.

A vállalat szénsemlegességi stratégiáját egy olyan Ford-csapat dolgozta ki, amelynek tagjai a világ minden tájáról (többek közt az Egyesült Államokból, Európából és Kínából) érkeztek, alaposan megvizsgálva és kielemezve a környezetre, a fogyasztókra, a technológiára, a jogszabályokra, az energiára, a versenyképességre, az életciklus-felmérésekre és egyéb trendekre vonatkozó információkat.

A klímaváltozással járó kihívások kezelése kulcsfontosságú feladat és stratégiai prioritás a Ford számára. Ennek az is fontos része, hogy a vállalat a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezménynek megfelelően elősegítse a globális felmelegedés megállítását.

Mindy Lubber, a Ceres fenntarthatósági nonprofit szervezet elnök-vezérigazgatója külön kiemelte a Ford hosszú távú célkitűzéseit, példaként állítva azokat más vállalatok elé.

2022-ig a Ford több mint 11,5 milliárd dollárt invesztál az elektromos járművekbe, vállalva, hogy minden, Európában forgalmazott személyautójához kínál majd elektromos hajtáslánc-változatot, és hogy a kontinens piacain 2021 végéig 18 elektromos hajtásláncú modellt kínál majd, köztük mild hibrid, full hibrid, plug-in hibrid és akkumulátoros elektromos változatokat.

A jelentés további lényeges témakörei

A vállalat szénsemlegességi célkitűzései és lépései mellett a Fenntarthatósági Jelentés számos más, a fenntartható működéssel kapcsolatos témát is ismertet:

COVID-19: biztonságos környezetet teremteni az emberek számára

Dolgozóinak egészsége és biztonsága továbbra is az egyik legfontosabb prioritás a Ford számára, és a COVID-19 járvány számos és sokféle kihívást jelentett. A Ford gyorsan döntött a termelő üzemek bezárásáról, olyan technológiákat alkalmazott, amelyekkel sok munkatársa otthonról is dolgozhatott, és olyan programokat vezetett be, amelyek segítettek, hogy a dolgozók megőrizzék fizikai, szellemi és érzelmi egészségüket.

A vállalat emellett rendelkezésre bocsátotta tervezési tapasztalatait, gyártási kapacitásait és járműalkatrészeit, hogy ezzel is segítse a lélegeztető gépek, a légzőkészülékek és a személyi védőfelszerelések előállítását. A kínai, európai és amerikai üzemek újranyitásával kapcsolatos tapasztalatok – az új biztonsági előírásokkal és a szabályok megszigorításával – más régiókban is hasznosnak bizonyulnak.

Elektromos hajtásláncok

2019-ben a Ford jelentős mértékben felgyorsította az elektromos járművekkel kapcsolatos tervének végrehajtását. A márka bemutatta a Mustang Mach-E tisztán elektromos hajtású SUV-t; a már idén kapható autó egyetlen feltöltéssel1 300 mérföldet képes megtenni az USA Környezetvédelmi Ügynökségének adatai szerint, illetve 600 kilométert a WLTP-szabvány szerint elvégzett mérések alapján.

Körforgáson alapuló gazdasági modell

A Ford már több mint egy évtizede nagy hangsúlyt fektet a hulladékanyagokban rejlő értékek visszanyerésére, vagyis az újrahasznosításra. A körforgáson alapuló gazdasági modell támogatása volt a legfontosabb célja annak, hogy 2019-ben a Ford megállapodott a McDonald’s USA-vel a kávéhéj (a McDonald’s-nél lefőzött kávé hulladékanyaga) járműalkatrészekké alakításáról. A fenntartható innováció nemcsak mérsékli a kőolaj-alapú anyagok felhasználását az ilyen részegységek előállításában, hanem 20 százalékkal csökkenti az alkatrészek tömegét, és akár 25 százaléknyi energia is megtakarítható az öntési folyamat során.

A Ford kutatócsoportjai évek óta dolgoznak azon, hogy a hulladékokat bio-anyagokká alakítsák, amiből járműalkatrészek készülhetnek. 2007-től kezdve a Ford a kőolaj-alapú üléshab helyett szójahabot használ a Mustang üléseihez. Azóta a vállalat Észak-Amerikában minden modellcsaládjában – eddig több mint 25 millió járműben –, bevezette a szójahab alkalmazását, megelőzve ezzel, hogy több száz millió kilogrammnyi széndioxid szennyezze a légkört.

Sokszínűség és befogadás

A Ford elkötelezett a sokféleség és a befogadás iránt; ennek szellemében a vállalat 2020 februárjában csatlakozott a Nők Felemelkedésének Alapelvei nevű ENSZ-programhoz, ezzel immár a második egymást követő évben kerülve első helyre a Bloomberg nemek közötti egyenlőség indexében, 2019-ben pedig hibátlan, 100 pontos értékelést kapott a Fogyatékosság-Egyenlőségi Indexen.

A vállalat Fenntarthatósági Jelentése a társadalmi igazságtalanság kérdéseivel is foglalkozik; azzal a teherrel, ami aránytalanul megnehezíti az afroamerikai közösség életét, és amit a társadalom és a vállalatok nem hagyhatnak többé szó nélkül. A Ford megtapasztalhatta ezt az egyenlőtlenséget a COVID-19 által érintett dolgozók között, illetve a saját szülővárosában, Detroitban érezhető gazdasági különbségekben is. E régóta fennálló, rendszerszintű problémákra nem létezik egyszerű megoldás. A Ford azonban elkötelezetten törekszik arra, hogy meghallgassa és megértse a problémákat, és vezető szerepet vállaljon a vállalatot és a társadalmat egyaránt jobbá formáló megoldások közös létrehozásában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...