Az első negyedévben látványosan visszaesett a televízió készülékek iránti kereslet, ugyanakkor az olcsó streaming eszközök esetében látványos bővülés volt – derül ki az ABI Research friss elemzéséből.
A kutatócég adatai szerint az idei első negyedévben a gyártók 18 százalékkal kevesebb tévét szállítottak le, mint egy évvel korábban. A jelentős visszaesés elsősorban a Covid-19 járványra vezethető vissza, a fogyasztók ugyanis a nem feltétlenül szükséges kiadásokat elhalasztották, vagy teljesen elnapolták. Idén a teljes évben várhatóan 222 millió lapostévét adnak majd el világszerte, ami 3 százalékos csökkenést jelentene a múlt évhez képest.
Jó hír ugyanakkor a tévégyártók számára, hogy az ABI Research előrejelzése alapján a következő években már növekedésre lehet számítani az értékesítésben. A kutatócég becslése szerint 2021 és 2025 között évente átlagosan 4,3 százalékkal bővül majd a forgalom és a vizsgált időszak utolsó évében, 2025-ben 275 millió lapostévét adnak el.
A járvány miatti kijárási korlátozások ugyanakkor hatalmas lökést adtak a streaming szolgáltatásoknak – amihez hozzájárult az is, hogy a múlt év végén indult a Disney és az Apple megoldása, idén pedig a WarnerMedia és az NBCUniversal is újított ezen a területen -, így az olcsó, streaming tartalmak lejátszását támogató eszközök iránt is megugrott a kereslet. A Roku vagy az Amazon első negyedéves számaiból is érződött ez a trend és az ABI Research adatai alapján a január-márciusi időszakban 4 millióval többet adtak el ezekből a készülékekből, mint 2019 első három hónapjában.