A lineáris tévézés volt a legmeghatározóbb videós tartalomfogyasztási forma a múlt évben az Egyesült Államokban – derül ki az Omdia elemzéséből. A digitális platformok közül a videós tartalmak nézésére szánt idő a közösségi médiafelületeken nőtt leggyorsabban, amiben meghatározó szerepe volt a TikTok-nak.
A múlt évben a lineáris tévézés vitte el a tévénézésre szánt idő 63 százalékát az Egyesült Államokban az Omdia kutatása szerint. Ezzel továbbra is meghatározó ez a platform a videós tartalmak esetében, ugyanakkor részesedése 2018-hoz képest kis mértékben csökkent, akkor ugyanis még 67 százalékos volt.
Az elemzés több európai piacot is vizsgált az amerikai mellett és mindenhol hasonló trendek voltak megfigyelhetők. Ugyanakkor míg Olaszországban például csak 4 perccel csökkent a lineáris tévézésre szánt idő naponta átlagosan, addig az Egyesült Államokban 19 perccel. Érdekesség, hogy Hollandiában nem volt változás ebben a mutatóban.
A nem-lineáris videós tartalomfogyasztás esetében főként a hosszabb tartalmaknak köszönhető a növekedés, elsősorban az előfizetéses modellben működő streaming szolgáltatások, mint a Netflix vagy az Amazon Prime Video révén.
A leggyorsabban ugyanakkor a közösségi médiában nő a nem-lineáris videófogyasztásra szánt idő, ez átlagosan 10 perccel volt több tavaly, mint egy évvel korábban naponta, egy felhasználó esetében. Az Omdia elemzése szerint ebben meghatározó szerepe van a TikToknak, ami főként a fiatalok körében elképesztően népszerű világszerte. A TikTok a tanulmány szerint már a legnépszerűbb közösségi média felület Németországban, ha videó nézésről van szó, míg az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Hollandiában a második.