A hazai on demand audio médiapiac folyamatosan színesedő tartalomkínálata és a hirdetői költések egyre jelentősebb megjelenése miatt az IAB Hungaryn belül megalakult az Audio munkacsoport. Cél a piaci sztenderdek, a professzionális médiapiaci működés kereteinek megteremtése.
Az elmúlt néhány évben egyre erősödött a digitális audiotartalom-szolgáltatás, mind a zenei streaming, mind pedig a podcastek formájában. A legnagyobb audio streaming szolgáltatók évek óta kínálnak reklámfelületet a magyarországi hirdetőknek, az elmúlt két évben pedig több hazai médiatulajdonos is saját podcast műsorokat indított, valamint elindult egy kifejezetten podcast médiatartalom gyártásra és értékesítésre szakosodott cég is a magyar piacon.
Ahhoz, hogy a digitális audiotartalmak jelentős elérését monetizálni lehessen, és ezzel további bevételekhez jussanak a médiaipar audio megoldásait kínáló szereplők, meg kell teremteni a piac szakszerű működési körülményeit.
Az IAB Hungary újonnan alakuló AUDIO munkacsoportjának legfontosabb célja, hogy sztenderdizálja a digitális audio tartalomszolgáltatással összefüggésben megjelenő médiapiaci fogalmakat, megfogalmazza azokat a mérési ajánlásokat, amelyek segítségével ez a médiatípus is hitelesen mérhetővé válik. Ezen felül szakmai fórumot jelentsen mindazon piaci szereplőknek, akik audiotartalom-szolgáltatással, értékesítéssel, disztribúciós felületekkel foglalkoznak.
“Kevés izgalmasabb feladat van a médiában, mint egy teljesen új piaci terület felépítése, a működési keretek meghatározása és követni, ahogy a korábban néptelen területen új ökoszisztéma bontakozik ki” – fogalmazta meg személyes motivációját Román Balázs, a munkacsoport vezetője, a podcast műsorfejlesztéssel és értékesítéssel foglalkozó Betone Studio kreatív producere.
A munkacsoport hamarosan publikálja az első önálló produktumát, amiben összegyűjtötték a digitális audiotartalom-szolgáltatás és értékesítés alapfogalmait. Szintén a közeli jövőben várható egy podcast fogyasztási szokásokat feltáró alapkutatás elvégzése is.
“A munkacsoportnak jelenleg a legnagyobb médiacégek és médiaügynökségek már tagjai, de várjuk további érdeklődők csatlakozását is” – tette hozzá Fináczy Dóra, az IAB Hungary ügyvezetője.