- Hirdetés -

Egyre jobban bízunk az online szolgáltatásokban

|

Minden harmadik magyar vásárolt minimum egyszer a világhálón az elmúlt bő fél évben, 85 százalékuk pedig havonta legalább egyszer költ a weben. A magyar netes vásárló átlagosan 39 éves, minimum érettségivel rendelkezik és városban lakik – derül ki a Fizetési Élmény Riportból. A netes szolgáltatások iránti bizalom jele, hogy kétharmaduknak van online előfizetése és több mint felük mentette már el kártyaadatát valamely online szolgáltatónál.

Az online vásárlás területén aktív 3,2 millió magyar több mint háromnegyede vásárol havonta átlagosan minimum egyszer a világhálón, azonban a koronavírus kitörése utáni időszakban ez a szám sokszorosára nőtt: közel háromnegyedük minimum kéthetente költött a neten az elmúlt hónapokban – derül ki a Fizetési Élmény Riportból. A magyar online vásárlók átlagéletkora 39 év, legtöbben a 30-35 év közötti korosztályból kerülnek ki (30%), de még az ötvenes korosztályban is 23 százalék az arányuk. A férfiak egy kicsit nagyobb arányban vásárolnak a weben, mint a nők (52-48%). A tipikus hazai online vásárló városlakó (74%), minimum érettségivel rendelkezik (84%), és alapvetően jómódú (60%), ugyanakkor közel harmaduk érzi úgy, hogy havi bevételeik éppenhogy fedezik alapszükségleteiket.

Dübörög a streaming

A hazai netes vásárlók kétharmadának, azaz nagyságrendileg 2,2 millió embernek van minimum egy online előfizetése. Ezek közül a biztosítási és videostreaming szolgáltatások a legnépszerűbbek (23-23%), amit a zenestreaming (11%) követ. A magyarok szeretnek bankkártyával fizetni a weben és az online vásárlók több mint fele (51%) el is mentette a kártyaadatait valamely szolgáltatónál. A legnagyobb bizalom a Simplepay felé irányul: azok között, akik éltek a kártya adatainak elmentésével, 35 százalék jelölte meg a legnagyobb hazai bank digitális szolgáltatását, A Simplepay-t szorosan a Paypal követi (34%), majd a Díjnet és a Barion következnek (17% és 15%).

Szintugrás előtt a webshopok?

Érdekesség, hogy a webshopok esetében, ahol szinte mindig a kiszolgáló bank tárolja a vásárló személyes információit, a magyarok mindössze 7 százaléka menti el kártyaadatait, tehát az online boltok előtt még bőven van növekedési lehetőség. Ezzel összefügghet, hogy bár sokan azt gondolják, hogy minden webshopban lehet kártyával fizetni, ez hazánkban nincs így, pedig a bankkártyás fizetésnek számos előnye van: egyrészt biztosítja, hogy nem megfelelő szolgáltatás esetén a vásárló visszakapja a pénzét, másrészt a mentett kártyás megoldás sokkal egyszerűbbé teszi a vásárlási folyamatot. Láthatóan ez utóbbira egyre nagyobb az igény: a BIG FISH Payment Gateway adatai szerint 2019 januárja és 2020 májusa között 160 százalékkal növekedett az így lebonyolított tranzakciók száma, miközben a havonta elmentett új kártyák száma megduplázódott ugyanezen időszak alatt.

Rengetegen a fizetésnél állnak el a vásárlástól

Az első ránézésre transzparens, megbízható fizetési rendszereknek óriási szerepük van az elektronikus kereskedelemben. Az online vásárlás legnagyobb bizalmat igénylő része a fizetés, hiszen amíg egy rossz kép a termékről csak keveseket riaszt el, a fizetés során fellépő legkisebb kétely miatt is könnyen elállnak a vevők vásárlástól. Ezt támasztja alá a frissen publikált Fizetési Élmény Riport is: 10-ből 9 magyar hagyott abba online vásárlást a célegyenesben, tehát úgy, hogy a kiválasztott termék már a kosarában volt, de végül mégis elállt a tranzakciótól. A tanulmány szerint fizetés előtti kosárelhagyás pedig leggyakrabban a bizalmatlansággal függ össze, 10-ből 6 eset erre vezethető vissza. A kutatás szerint bár az online boltok egyik legnagyobb előnye a kényelem, mégis a magyarok több mint fele (57%) frusztrált a webes vásárlás során, és ötödük kifejezetten a fizetésnél érzi magát kellemetlenül.

PSD2 – az erős ügyfélhitelesítés már a spájzban van

A vásárlók szemszögéből a helyzetet tovább bonyolítja, hogy az EU idén tervezi bevezetni a PSD2-t (Payment Service Directive 2), amely szerint a szereplőknek még szigorúbb ügyfélhitelesítési előírásoknak kell majd megfelelniük. Az egyik meghatározó iparági szereplő, a Mastercard szerint a hitelesítésre a legjobb megoldást a biometria (pl. telefonos ujjlenyomat- vagy arcfelismerés) jelenti, melynek használatával a felhasználói élmény is sokat javul, hiszen nem kell megjegyezni bonyolult jelszavakat, számsorokat. A Fizetési Élmény Riport adatai is ezt támasztják alá: a biometrikus azonosítást fizetéskor használók mindössze 3 százaléka érezte úgy, hogy nem biztonságos a fizetés, vagy érezte bizonytalannak a folyamatot.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...