Mostantól a YouTube egy újabb eszközt kínál a magyar hirdetők számára, hogy még hatékonyabban érjék el reklámjaikkal a platform nézőit. Az új módszer, a YouTube Select segítségével olyan videóknál és csatornákon helyezhetik el hirdetéseiket, amelyek relevánsak egy adott szolgáltatás vagy termék meghatározott közönsége számára. A hirdetők mostantól kilenc előre konfigurált tartalomcsomag közül választhatnak. Az úgynevezett Lineup-okat a YouTube csapata olyan kritériumok alapján állítja össze, mint az adott tartalom népszerűsége, nézettsége, minősége, márkabiztonsága és nem utolsósorban a videó vagy csatorna elérése. Ezzel a szolgáltatással a YouTube összeköti a több mint 6 millió magyarországi felnőtt nézőjét a platform által kínált legjobb minőségű tartalmakkal.
A YouTube az egyik legnagyobb videókínálattal rendelkezik a világon. Ez a hatalmas választék azonban meg is nehezítheti a hirdetők számára a márkájuknak leginkább megfelelő tartalmak kiválasztását. Ezért most a YouTube összekapcsolta a hirdetők igényeit a nézők érdekeivel, és létrehozott egy tartalomcsomag készletet Lineups néven.
„A Lineup-ok tematikus tartalomcsomagok, például szépség és divat, szórakozás, autók vagy gaming kategóriákban. Mindegyik Lineup-ot úgy tervezték, hogy megfeleljen az ügyfelek legszigorúbb követelményeinek mind a közönség összetétele, mind mérete tekintetében” – mondta Kovács Péter, a YouTube hazai felelőse.
A klasszikus témák mellett szezonális csomagok is készülnek. Ezek egyszerű megoldást kínálnak arra, hogy a hirdetési kampányok elérését kiterjesszék az aktuálisan legnépszerűbb videókra, csatornákra vagy toplistás számokra.
Szerte a világon az emberek egyre többet nézik a YouTube-ot a tévékészülékükön. Ezért a YouTube olyan összeállításokat is készített, amelyek nagy arányban tartalmaznak TV képernyőn nézett tartalmakat. Így a már széles körben elterjedt Smart TV-n megjelenő hirdetések a YouTube Select indulásával egy újabb lehetőséggel egészülnek ki.
Fontos újdonság továbbá, hogy elérhetővé váltak az úgynevezett Brand Lift mérések a televíziók képernyőjén is. Ezentúl a márkák képesek lesznek jobban mérni az olyan mutatókat, mint a „reklámfelidézés”, a „márkaismertség” vagy a „vásárlási szándék”.