A TV2 vasárnap esti műsora volt a hét legnézettebbje a kereskedelmi célcsoportnál és a teljes lakosságnál is. Az RTL Klub nyerte a hetet, náluk az Apatigris kicsit magára talált és egy filmmel megszorongatták a Dancing with the Stars-t, viszont Friderikusz Sándor műsora tovább gyengült.
Kicsit nőtt a különbség az elmúlt héten a két vezető kereskedelmi csatorna között. A 18-49 éveseknél és főműsoridőben az RTL Klub 0,7 százalékponttal, 14,9 százalékra növelte a közönségarányát. A TV2 pedig 0,1 százalékpontos növekedés után 12 százalékkal zárta a hetet. Megmaradt a hétköznap-hétvége közötti különbség, azaz a hétfőtől péntekig terjedő időszakot az RTL Klub, a szombatot és a vasárnapot a TV2 nyerte. Az jelentett csak változást, hogy szombaton a korábbinál kisebb volt a TV2 előnye.
Mindez szám szerint azt jelentette, hogy a hétfőtől péntekig terjedő időszakban az RTL Klub 15,5 százalékos, a TV2 9,9 százalékos közönségarányt ért el. A szombat estét a TV2 14,4 százalékos közönségaránnyal nyerte és 13,8 százalékkal követte őket az RTL Klub. Vasárnap a TV2 19 százalékos share-t hozott össze, az RTL Klub erejéből pedig 13,8 százalékra futotta.
Csoportszinten az RTL Magyarország 28,1 százalékos, a TV2 Csoport pedig 25 százalékos közönségarányt produkált. A nemzetközi csatornaportfóliók versenyét a ViacomCBS nyerte 5,5 százalékkal, utánuk az AMC következett 4,6 százalékkal, majd a Sony 4,4 százalékkal.
45. hét / 44. hét / 43. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 14,9% / 14,2% / 13,3%
TV2 – 12% / 11,9% / 12,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (45. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 8,1% (8,6%)
Híradó – 18,5% (18,6%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 15,5% (16,4%)
Drága örökösök – 17,5% (17,3%)
Házasodna a gazda – 15,3% (16,1%)
Barátok közt ismétlés – 6,2% (6,1%)
TV2
A bosszú csapdájában – 9,6%
Tények – 14,6% (14,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,6% (11,5%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 12,3% (11,4%)
Bezár a bazár – 9,1% (8,9%)
Újratervezés – 7,1% (7,6%)
A hétköznapok különösebb érdekességet nem tartogattak. Az RTL Klubon a Drága örökösök továbbra is erős nézettséget szállított. Egész jól teljesített a Házasodna a gazda is, még úgy is, hogy a korábbi heti eredményükhöz képest egy kicsit rontottak. Viszont az RTL Moston ismét messze a legnézettebb tartalom volt a Házasodna a gazda. A TV2-n a Bezár a bazár és az Újratervezés nem nagyon kapott erőre, a Mintaapák viszont lassanként erősödik: a korábbi heti 171 ezer nézős átlagukat 190 ezerre növelték a 18-49 éveseknél.
Szombaton a TV2-n a Dancing with the Stars 250 ezer nézőt vonzott a kereskedelmi célcsoportból 15,8 százalékos közönségarány mellett. Ez egy kicsit rosszabb eredmény, mint a 44. héten (279 ezer néző és 18,9 százalékos közönségarány).
Az RTL Klubon az Apatigris ugyan nem nyerte a sávját, de némileg megcombosodott, ugyanis 194 ezres nézettség mellett 12 százalékos share-t produkált. Egy héttel korábban ez 133 ezer néző és 8,5 százalékos közönségarány volt. Ami érdekes, hogy az RTL Klubon futó Meg – Az őscápa című film egész pariban volt a TV2 táncos műsorával, a film ugyanis 227 ezres nézettséget és 14,9 százalékos közönségarányt ért el.
Vasárnap a Sztárban sztár nagyon szép nézőszámot produkált, a 18-49 évesek köréből 354 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. Egy héttel korábban ez 312 ezer volt. Az RTL Klubon az Álarcos énekes 342 ezres nézőszámot ért el (korábbi héten ez 361 ezer volt). Az Életünk története pedig 132 ezres nézettséggel futott, miközben az első adás még 170 ezer nézőt vonzott.
A műsorok közül a hetet a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is a Sztárban sztár évadzáró adása nyerte. Utóbbi célcsoportnál még a lélektani egymilliós nézőszámot is megugrották. Az RTL Klub legnézettebb tartalma az Álarcos énekes volt, szintén a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is, utóbbinál 859 ezres nézettséget hoztak össze.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.