Új címlappal és arculattal folytatja mától a legolvasottabb hazai hírportál, a 24.hu. Pető Péter főszerkesztő szerint a 24.hu új formája alapvetően erősítheti meg az újságot, így a képességeiket arra, hogy a lehető legmagasabb színvonalon szolgálják ki olvasóikat.
Hosszú évek óta erősítik a tartalmi kínálatot, és már régen az az ambíciójuk, hogy megteremtsék hozzá azt az arculatot és formát, amely mindehhez jobban igazodva kínálja az oldalon megjelenő cikkeket, fotókat, videókat, podcastokat – fogalmaz a megújulás kapcsán írt cikkében Pető Péter. „Azt gondoljuk, az új forma és tartalom mutatja meg pontosan, mit és hogyan szeretnénk elmondani az országról és a világról olvasóinknak. Azt gondoljuk, ez alkalmas arra, hogy még többen kezdjék napjukat a címlapunkon, mert elsősorban innen akarják tudni, mit ír a 24.hu. Azt ugyanis legelsősorban a címlapról lehet tudni, ahol nem technológiai vállalatok algoritmusai, hanem az újság szerkesztői döntenek arról, mi kerül elénk” – olvasható a főszerkesztő írásában.
A megújulás keretében olyan új technológiai megoldásokat is bevezetnek, amelyek a szakmai és üzleti fejlődés zálogai lehetnek. Már most regisztrálhatnak az olvasók a 24.hu világába, ahol ezután választhatják például a sötét módot az olvasáshoz. Ezen kívül előfizetéses megoldást kínálnak azoknak, akiknek az olvasási élményét a hirdetések zavarják: ők havi díj ellenében hozzájuthatnak a hirdetésmentes verzióhoz.
Kiemelt célcsoportot alkotnak azok, akik blokkolják a reklámokat. Ezzel a megoldással ők jelenleg rontják az újság fennmaradási lehetőségeit, üzleti pozícióját, mivel miközben ingyenes a tartalom, az újságot megfosztják attól a lehetőségtől, hogy hirdetésekkel keressen pénzt. Ezért őket az újság érdekében arra kérik, kapcsolják ki a hirdetésblokkolót, vagy válasszák a hirdetésmentes megoldásukat – fogalmaz Pető Péter.
A főszerkesztő szerint a jelenlegi modellben a hirdetési költések fedezik a működésüket, azonban most gazdaságilag is sikeres újságot tudnak csinálni. Az is világos ugyanakkor, hogy ennek a bevételi lábnak megvannak a határai, ezért jelenik meg az oldalon a támogatási lehetőség is. „A 24.hu függetlensége gazdasági függetlenségén alapul. Azaz megtermeli a piacon azt a bevételt, ami a működéséhez szükséges. Ugyanakkor szeretnénk még több különleges, egyedi tartalmat kínálni olvasóinknak. A minőségi tartalom azonban a legdrágább újságírói műfaj. Amikor kollégánk Transparency-Soma-díjat nyer, ami a magyar tényfeltáró újságírók legnagyobb kitüntetése, amikor az Ady 100 című sorozat készül, amikor az emlékezetes nagyinterjúkat publikáljuk, akkor nagyon sok pénzt költünk tartalomra. Azért tesszük, mert ezt szakmai és üzleti küldetésünknek egyaránt gondoljuk: felelősségünk a minőségi újságírás legszebb hagyományait is szolgálni. Azért, hogy ezt még többször, még nagyobb számban tehessük, megteremtettük a támogatás lehetőségét” – írja Pető Péter.
A főszerkesztő cikkéből az is kiderült, hogy a mostani változás csak egy lépcső a munkájukban és tudják, hova szeretnének eljutni, el akarják érni, hogy a 24.hu a lehető legtöbb magyar olvasó megkerülhetetlen tájékozódási pontja, kedvenc újsága, legjobban kedvelt szerzői miatt digitális otthona legyen, amely egyszerre informál a leggyorsabban, szórakoztat a legjobban, beszél a legsokoldalúbban és életközelibben a magyar valóságról, miközben ellenőrzi a mindenkori hatalmat.