A LEGO Csoport tovább bővítette a gyermekek digitális biztonságára és jóllétére irányuló kezdeményezését, amely segíti a családokat abban, hogy beszélgetéseket kezdeményezzenek a témában, illetve érdekes és jól használható útmutatót ad ahhoz, hogy hogyan kezelhetők az internetes zaklatások.
Az új „Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) útmutató aktivitásokkal segíti a szülőket és pedagógusokat az erre a nehéz témára irányuló beszélgetések kezdeményezésében, úgy, hogy közben néhány egyszerű dolgot építenek LEGO kockából a gyerekekkel. Ezzel együtt egy új, játékos LEGO Friends #BoostUp módot is bevezettek a LEGO Life applikációban, amit a Peppy Pals-szal, a szociális és érzelmi tanulásra kifejlesztett digitális felülettel közösen fejlesztettek ki. Ennek célja, hogy segítsen a gyerekeknek megérteni, milyen ereje van, ha kedvesek egymással az online térben, és fejlesszék az online boldoguláshoz szükséges készségeket.
A közösségi média és az online közösségek világszerte sok gyerek számára biztosítják a barátok közti összeköttetést, főleg azokban az időkben, amikor a járvány miatt sokan nem mehetnek iskolába. Míg a legtöbb gyerek a figyelmesség alapvető szabályait szem előtt tartva használja a közösségi médiát, mire elérik a tinédzser kort, többen megtapasztalják az internetes zaklatást. A LEGO Csoport új kezdeményezése arra is bátorítja a gyerekeket, hogy felismerjék és tegyenek az internetes zaklatás ellen, ha ilyet tapasztalnak, vagy látnak.
Az “Építs és beszélgess!” (Build & Talk) aktivitások sorozatát úgy találták ki, hogy a szülők játék közben, ismerős körülmények között beszélgethessenek a 6-10 éves gyermekükkel a biztonságos online jelenlétről és jóllétről.
A legújabb aktivitásokat arra fejlesztették ki, hogy a gyerekek megértsék, mi az az internetes zaklatás, és el merjék mondani a tapasztalataikat. Emellett cselekvésre bíztatják a gyerekeket és felnőtteket, ha bármilyen jelét látják vagy tapasztalják az internetes zaklatásnak.
A család egyszerűen letöltheti az aktivitásokat tartalmazó csomagot tabletre vagy mobiltelefonra, kell még hozzá pár LEGO kocka és már épülhet is közösen az egyszerű, színes karakter – Meanie – aki a játékon keresztül segít beszélgetést kezdeményezni és megtanítani a gyerekeknek, hogyan legyenek kedvesek és hogyan figyeljenek oda másokra az online térben.
Csakúgy, mint a többi “Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) aktivitás, ez a sorozat is az UNICEF útmutatásával és tanácsaival készült, azért, hogy új módon, játék közben segítsenek a szülőknek beszélgetést kezdeményezni a digitális biztonságról és jóllétről.
Az új, internetes zaklatásról szóló aktivitás sorozat – más “Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) aktivitások mellett – ingyenesen elérhető.
LEGO Friends és a Peppy Pals közösen egy sor szórakoztató élményt hozott létre a LEGO Life applikációban, amelyek a barátság jelentőségét hangsúlyozzák. A #BoostUp funkción keresztül a gyerekek a különböző kérdőíveket, a történetmesélős kvízeket és a virtuális építő aktivitásokat próbálhatnak ki, amelyek segítséget nyújtanak azoknak, akik megtapasztalták az internetes zaklatást. Emellett segítenek a gyerekeknek bátorságot gyűjteni ahhoz, hogy felszólaljanak az online látott bántások ellen, illetve bátorítják a támogató online viselkedést. Az aktivitások elérhetők a LEGO Life applikációban. Ez egy biztonságos közösségi platform gyerekek számára, amelyet 9 millió gyerek használ 78 országban.
“A #BoostUp kampánnyal biztonságos közeget szeretnénk teremteni a gyermekeknek, ahol elmondhatják, hogy számukra mit jelent kedvesnek lenni másokkal az online térben. Az online barátságok és csoportok világa izgalmas és szórakoztató, és közben egyben ijesztő és magányos is lehet a gyermekek számára. A különböző videókon, kvízeken, kérdőíveken és kihívásokon keresztül a gyerekek kifejezhetik az érzéseiket, és ezzel segíthetik egymást, hogy az online lét pozitív és negatív oldalát is megértsék.”
„A játékkal a tanulás is könnyebb a gyerekek számára. Ezért számos izgalmas – valós és az online térben megvalósítható – játékélményt fejlesztettünk ki, amelyek segítik a családok edukációját olyan nehezebb témákkal kapcsolatban is, mint például az internetes zaklatás” – mondta el Anna Rafferty, a LEGO Csoport digitális vásárlói aktivációért felelős alelnöke. „Azt reméljük, hogy a LEGO kockákkal – amelyek generációkon, nemeken és kultúrákon ívelnek át – segíthetünk mókás és természetes módon összehozni a családokat a világ minden pontján. Mindeközben a gyerekek is megtanulhatják, hogyan kommunikáljanak egymással az online térben, úgy hogy kedvesen, pozitívan állnak egymáshoz és saját magukhoz is.”