- Hirdetés -

Átalakuló blogpiac

|

- Hirdetés -

Jövőre háromszereplőssé válik a hazai blogszolgáltatók piaca, és valószínűleg tovább erősödik a Blog.hu dominanciája. Bár a csúcsán talán már túl van a blogolás mint műfaj, összességében még így is havonta több millió netezőt érnek el a blogszolgáltatók.

Váratlanul érte a Cafeblog bloggereit a Central Médiacsoport októberi bejelentése, ami szerint január elsejétől gyakorlatilag megszüntetik ezt a szolgáltatást. Magát a Cafeblog.hu domént nem törlik, de jövő év elejétől már nem lehet szerkeszteni a blogokat. A bloggereknek év végéig van idejük, hogy ha szeretnék, elköltöztessék a blogjukat.

A Cafeblogot még a sanomás időkben, 2012-ben indítottáka Nők Lapja Café blogrendszerének az átalakításával. A nagy dobásuk az volt, amikor 2013-ban bevezették a leglátogatottabb bloggereik díjazását, ami azt jelentette, hogy minden hónapban a húsz leglátogatottabb oldal gazdája között egymillió forintot osztottak szét.

A Cafeblog a piacvezető Blog.hu pozícióit soha nem veszélyeztette, de erős másodikká küzdötte fel magát. Azonban a látogatószámuk az idén már nem alakult túl jól. Az évet még közel kétmillió belföldi felhasználóval kezdték, szeptemberben és októberben viszont már csak 1,1-1,1 milliót értek el. Nem sok jót sejtetett az sem, hogy májustól a bloggerek javadalmazását is jelentősen megvágták, már csak havi 250 ezer forintot osztottak szét a top 10 blog között.

„Az elmúlt években jelentősen átalakult a nem professzionális tartalomgyártás műfaja. A klasszikus, elmélyülősebb blogírás felől elmozdult a rövidebb, egyre inkább mozgóképes formátumok felé. Ezzel párhuzamosan a csatornák is változtak, a korábban népszerű blogoldalak helyett a közösségi szájtok és alkalmazások lettek az elsődleges tartalomelőállítási platformok. Ezek a tendenciák arra késztettek bennünket, hogy a jövőben még inkább a piacvezető, hiteles, újságírók által előállított márkáinkra fókuszáljunk a felhasználók által létrehozott tartalmak helyett” – indokolta a Marketing&Media magazinnak a döntést Bognár Bálint, a Central Médiacsoport digitálisüzletág-vezetője.

Hárman maradnak

Ezzel a hazai blogszolgáltatók piacán három érdemi szereplő marad. Az Inda-Labs Zrt.-hez tartozó Blog.hu, amely októberben 2,86 millió belföldi felhasználót ért el. A New Wave Media-érdekeltségű – origós címoldali megjelenést biztosító – Reblog ugyanekkor 879 ezer felhasználót vonzott, az inkább közéleti témákra szakosodott Blogstar pedig 441 ezret.

A Blog.hu dominanciáját jól jellemzi, hogy amennyiben a Cafeblog, a Reblog és a Blogstar látogatószámát összeadjuk, akkor sem érik el a piacvezető szintjét. Az Inda-Labs Zrt.-nél megkeresésünkre azt válaszolták, hogy már több cafeblogos blogger érdeklődött náluk a blogja költöztetéséről. „Mi már felkészültünk support- és fejlesztői oldalról, hogy az átállás folyamatát megkönnyítsük. Mindenben segítjük a bloggereket, legyen szó új blogról, vagy régi tartalmak átmozgatásáról” – mondta Vándor Attila, az Inda-Labs Zrt. vezérigazgatója.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Ezért nem érdemes otthon őrizgetni a használt mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra...

Ismét díjat nyert a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom, amikor a Budapest Airport az utasok visszajelzése alapján kiérdemelte a...

Hétfőn indul az első közösségi talkshow

Készülj fel az inspiráló beszélgetésekre, hétfőn 21 órakor ugyanis érkezik hazánk első közösségi talkshowja, a Ki vele! A WMN és VIASAT3 közös műsorának két moderátora, Csepelyi Adrienn és Krajnyik Cintia nem félnek megragadni az...

Érdekes játékkal készül a Vivicittára a Szentkirályi

Egyedi módon hívja fel a futók és a látogatók figyelmét a folyadékpótlás fontosságára a Szentkirályi ásványvíz. A Telekom Vivicittá Félmaraton hivatalos hidratációs partnere az április 20-21-én zajló futóünnepen egy 50 négyzetméteres, interaktív hidratációs társasjátékkal...

Akcióban a Disney és a National Geographic

A The Walt Disney Company és a National Geographic egy új, több platformra kiterjedő globális kampányt indít a Föld napja alkalmából. Az Otthonunk nevet viselő kezdeményezés olyan programokat mutat be filmkészítők, történetmesélők közreműködésével, melyek...

Közel félmilliárd forintnyi támogatásról döntött az NFI

Televízió és stream szolgáltatásra készülő filmek gyártásának támogatásáról döntött a Nemzeti Filmintézet (NFI). Az összesen 456,49 millió forintnyi támogatásban részesülő alkotások között szerepel Csehov egyik legismertebb darabjának tévéfilm feldolgozása kiváló szereposztással, valamint a magyar...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új éttermet nyitott a Burger King

Második éttermét nyitja a Burger King Zala vármegyében, Zalaegerszeg mellett most már Nagykanizsán is élvezhetik a burger rajongók az eredeti WHOPPER élményt. A belvárosban található étterem fejlesztése tavaly júliusban indult, a közel 1 milliárd...

Így védhetjük a szemünket mobilozás közben

A jó idővel jön a napsütés is, amitől gyakran nehezebb látni a kijelzőnket. Ilyenkor hajlamosak vagyunk felhúzni a fényerőt, ami azonban hosszútávon káros lehet szemünknek. A HONOR összeszedett pár általános tippet arról, hogy –...

Új kreatív platformot kapott az Euronics

Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja. Április közepén debütál az a 11 reklámfilm is, amelyek alapja az őszinteség és az önreflexió. A filmek különböző, ismerős szituációkat mutatnak be mellébeszélés nélkül,...

Nagyon pörög a hazai lakáspiac

A múlt év végére megállt a magyar lakáspiac forgalmának hanyatlása – ezt mutatják az Eurostat legfrissebb, bár egyelőre még csak előzetes adatai. A nemzetközi összevetésből az is kitűnik, hogy bármily nehezek is voltak az...

A tévé előtt szurkolhatunk a női hoki válogatottnak

A férfi Divízió I/A-s jégkorong-világbajnokság előtt a női nemzeti csapatunk Ausztriában zajló Divízió I/A-s vb-je is képernyőre tűzi a Sport TV és az AMC Mikro Magyarországon. A magyar válogatott komolyan készül a viadalra, és...

Don't Miss

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...

Csobot Adél: Boldogan forgatnék egy jó napi sorozatban

Amit leginkább a szemem előtt tartok, hogy mindig önazonos legyek – vallja az influenszerkedés kapcsán Csobot Adél. Az mmonline.hu-nak adott interjúban a tavalyi évből a Sztárbox műsorvezetését és egy autentikus tangó-estben való közreműködését emelte...