- Hirdetés -

Az internetes zaklatások ellen küzd a LEGO

|

- Hirdetés -

A LEGO Csoport tovább bővítette a gyermekek digitális biztonságára és jóllétére irányuló kezdeményezését, amely segíti a családokat abban, hogy beszélgetéseket kezdeményezzenek a témában, illetve érdekes és jól használható útmutatót ad ahhoz, hogy hogyan kezelhetők az internetes zaklatások.

Az új „Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) útmutató aktivitásokkal segíti a szülőket és pedagógusokat az erre a nehéz témára irányuló beszélgetések kezdeményezésében, úgy, hogy közben néhány egyszerű dolgot építenek LEGO kockából a gyerekekkel. Ezzel együtt egy új, játékos LEGO Friends #BoostUp módot is bevezettek a LEGO Life applikációban, amit a Peppy Pals-szal, a szociális és érzelmi tanulásra kifejlesztett digitális felülettel közösen fejlesztettek ki. Ennek célja, hogy segítsen a gyerekeknek megérteni, milyen ereje van, ha kedvesek egymással az online térben, és fejlesszék az online boldoguláshoz szükséges készségeket.

A közösségi média és az online közösségek világszerte sok gyerek számára biztosítják a barátok közti összeköttetést, főleg azokban az időkben, amikor a járvány miatt sokan nem mehetnek iskolába. Míg a legtöbb gyerek a figyelmesség alapvető szabályait szem előtt tartva használja a közösségi médiát, mire elérik a tinédzser kort, többen megtapasztalják az internetes zaklatást. A LEGO Csoport új kezdeményezése arra is bátorítja a gyerekeket, hogy felismerjék és tegyenek az internetes zaklatás ellen, ha ilyet tapasztalnak, vagy látnak.

Az “Építs és beszélgess!” (Build & Talk) aktivitások sorozatát úgy találták ki, hogy a szülők játék közben, ismerős körülmények között beszélgethessenek a 6-10 éves gyermekükkel a biztonságos online jelenlétről és jóllétről.

A legújabb aktivitásokat arra fejlesztették ki, hogy a gyerekek megértsék, mi az az internetes zaklatás, és el merjék mondani a tapasztalataikat. Emellett cselekvésre bíztatják a gyerekeket és felnőtteket, ha bármilyen jelét látják vagy tapasztalják az internetes zaklatásnak.

A család egyszerűen letöltheti az aktivitásokat tartalmazó csomagot tabletre vagy mobiltelefonra, kell még hozzá pár LEGO kocka és már épülhet is közösen az egyszerű, színes karakter – Meanie – aki a játékon keresztül segít beszélgetést kezdeményezni és megtanítani a gyerekeknek, hogyan legyenek kedvesek és hogyan figyeljenek oda másokra az online térben.

Csakúgy, mint a többi “Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) aktivitás, ez a sorozat is az UNICEF útmutatásával és tanácsaival készült, azért, hogy új módon, játék közben segítsenek a szülőknek beszélgetést kezdeményezni a digitális biztonságról és jóllétről.

Az új, internetes zaklatásról szóló aktivitás sorozat – más “Építs és Beszélgess!” (Build & Talk) aktivitások mellett – ingyenesen elérhető.

LEGO Friends és a Peppy Pals közösen egy sor szórakoztató élményt hozott létre a LEGO Life applikációban, amelyek a barátság jelentőségét hangsúlyozzák. A #BoostUp funkción keresztül a gyerekek a különböző kérdőíveket, a történetmesélős kvízeket és a virtuális építő aktivitásokat próbálhatnak ki, amelyek segítséget nyújtanak azoknak, akik megtapasztalták az internetes zaklatást. Emellett segítenek a gyerekeknek bátorságot gyűjteni ahhoz, hogy felszólaljanak az online látott bántások ellen, illetve bátorítják a támogató online viselkedést. Az aktivitások elérhetők a LEGO Life applikációban. Ez egy biztonságos közösségi platform gyerekek számára, amelyet 9 millió gyerek használ 78 országban.

“A #BoostUp kampánnyal biztonságos közeget szeretnénk teremteni a gyermekeknek, ahol elmondhatják, hogy számukra mit jelent kedvesnek lenni másokkal az online térben. Az online barátságok és csoportok világa izgalmas és szórakoztató, és közben egyben ijesztő és magányos is lehet a gyermekek számára. A különböző videókon, kvízeken, kérdőíveken és kihívásokon keresztül a gyerekek kifejezhetik az érzéseiket, és ezzel segíthetik egymást, hogy az online lét pozitív és negatív oldalát is megértsék.”

„A játékkal a tanulás is könnyebb a gyerekek számára. Ezért számos izgalmas – valós és az online térben megvalósítható – játékélményt fejlesztettünk ki, amelyek segítik a családok edukációját olyan nehezebb témákkal kapcsolatban is, mint például az internetes zaklatás” – mondta el Anna Rafferty, a LEGO Csoport digitális vásárlói aktivációért felelős alelnöke. „Azt reméljük, hogy a LEGO kockákkal – amelyek generációkon, nemeken és kultúrákon ívelnek át – segíthetünk mókás és természetes módon összehozni a családokat a világ minden pontján. Mindeközben a gyerekek is megtanulhatják, hogyan kommunikáljanak egymással az online térben, úgy hogy kedvesen, pozitívan állnak egymáshoz és saját magukhoz is.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Itt érdemes tankolni a hétvégén

A 25. születésnapját ünneplő hazai Auchan hatalmas kedvezményekkel és meglepetésekkel várta vásárlóit egész májusban. Ezt meghosszabbítva júniusban pedig három hétvégén kedvezményes áron lehet majd tankolni az Auchan benzinkutakon. A jubileum alkalmából az első júniusi...

Ezt kell tudni a kriptovaluták adózásáról

A kriptovaluták iránti fokozódó érdeklődés nyomán a Binance egy új, Binance Tax Watch elnevezésű blogsorozatban foglalja össze a digitális pénzügyi eszközök adózásával kapcsolatos tudnivalókat. Ennek első része az Európában és a Független Államok Szövetségében...

Így lehet feltörhetetlen jelszavad

Egy 2022-es jelentés szerint 24 milliárd felhasználónév és jelszó kombináció kering a kiberbűnözői piacon, ami 65 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. A felhasználók sajnos gyakran ugyanazokat a belépési adatokat adják meg kényelmi szempontok miatt,...

Baj lehet az államosításokból

Az utóbbi évek kormányzati költekezése kezdetben a COVID-19 járvány káros gazdasági hatásainak mérséklését szolgálta, majd kimondva is a növekedés erőltetett gyorsítása lett a cél. Ha a Bokros-csomagot (1995) követő időszakot nézzük látható, hogy a...

Ilyen évük volt a tévépiac főszereplőinek

Csökkenő árbevétel mellett is sikerült profittal zárnia a múlt évet a hazai televíziós piac két legnagyobb szereplőjének, az RTL Magyarországnak és a TV2 Csoportnak. Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2022-es pénzügyi évben...

Gyereknek lenni jó! (x)

A gyermeki fantázia világokat képes teremteni. De mi történik akkor, ha a valóság ugyanolyan csodálatos, mint a szárnyaló képzelet? Ha egyszer csak életnagyságú TRex hátára lehet pattanni, lehetőség nyílik ráját simogatni, cápát etetni, trambulinon...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Óriási húzás – Az RTL adja a Bajnokok Ligáját

Történelmi jelentőségű megállapodást kötött az RTL Magyarország és az UEFA. A 2024/25-ös szezontól a következő három szezonon át az RTL lesz a Bajnokok Ligája otthona. Nem is akármilyen taktikával sikerült nyélbe ütni az üzletet:...

Elképesztő gazdagság a hazai luxusotthonokban

Szívesen bepillantana egy-két luxusotthonba? Június első hétvégéjén ismét megteheti, vadonatúj részekkel jelentkezik ugyanis a Spektrum Home-on a Luxusra tervezve című sorozat, mely hazánk egyik legnépszerűbb saját gyártású belsőépítészeti műsora. Az 5. évad epizódjaiban Sütő...

Új főszerkesztővel folytatja a Telex

Német Tamás lett a Telex új főszerkesztője, Dull Szabolcs szakmai igazgatóként a Telex igazgatóságában dolgozik a jövőben is, illetve a Telex Akadémia szakmai vezetőjeként folytatja. (Fotó: Huszti István / Telex) Tamás a Telex egyik legismertebb arca,...

A gyors kiszállítást keresik az online vásárlók

A magyarországi online vásárlások közel 40 százaléka azért hiúsul meg, mert az adott webshop szállítási lehetőségei között a vásárló nem talál elég gyors kézbesítési lehetőséget. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai...

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Mitől lesz fenntartható egy csúcstévé?

Az LG Electronics 2023-as OLED evo tévéi a megkapták a Carbon Trust CO2 kibocsátás csökkentéséről és CO2 méréséről szóló tanúsítványát. A széria idén az egymást követő harmadik évben érdemelte ki a minősítést, valamint a...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....