- Hirdetés -

A Henkel is csatlakozik a klímavédelmi kezdeményezéshez

|

A Henkel megerősíti elkötelezettségét a klímavédelem iránt, és csatlakozik az Amazon és a Global Optimism által közösen alapított, különböző gazdasági ágazatok közötti nemzetközi klímavédelmi kezdeményezéshez. A Climate Pledge aláírásával a Henkel elkötelezte magát amellett, hogy az ENSZ Párizsi Megállapodásban foglalt 2050-es időpont előtt tíz évvel eléri az éves nulla nettó szén-dioxid-kibocsátást – ez a törekvés összhangban van a vállalat hosszú távú céljával, miszerint a Henkel 2040-re klímapozitív vállalattá válik.

„Az éghajlatváltozás globális kihívás, amelyhez együttes fellépés szükséges. A Henkel pozitívan kíván hozzájárulni a klímavédelemhez. Eddigi eredményeink alapján és az elkövetkező évek céljainak megfelelően nagy örömmel csatlakozunk és támogatjuk a kezdeményezést. Az Amazonnal, a Global Optimism-el és a többi aláíróval együtt teljes mértékben eltökéltek vagyunk mérhető haladást elérni, és közösen intézkedéseket hozni a globális felmelegedés korlátozása érdekében” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

A fenntarthatóság terén történő fejlődés érdekében a Henkel az értéklánc mentén szoros együttműködésre fókuszál. A Henkel és az Amazon egy ideje szorosan együttműködik a fenntartható innovációk terén – például, az új és fenntartható csomagolásokkal történő vásárlói élmény tovább javítása érdekében.

Szilárd elkötelezettség és együttműködés

A Climate Pledge 2019-ben indult, és célja, hogy a vezető globális vállalkozásokat a klímaváltozás iránt elkötelezett hosszútávú tervek mentén egyesítse. A Henkel a tizenkettedik vállalat, amely csatlakozott a kötelezettségvállaláshoz. A Climate Pledge aláírójaként a Henkel vállalja a következőket:

Az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának rendszeres mérése és jelentése

Dekarbonizációs stratégiák végrehajtása a Párizsi Megállapodással összhangban valódi üzleti változások és innovációk révén, beleértve az energiahatékonyság javítását, a megújuló energiák felhasználását, az anyagmegtakarításokat és a szén-dioxid-kibocsátás elkerülésére irányuló egyéb intézkedéseket.

A fennmaradó kibocsátások semlegesítése további, számszerűsíthető, valós, állandó és társadalmilag előnyös kompenzációkkal annak érdekében, hogy 2040-re elérje az éves nulla nettó szén-dioxid-kibocsátást.

„A tudósok szerint csak korlátozott időnk van arra, hogy jelentős előrelépéseket tegyünk korunk legnagyobb válságára, a klímaválság megoldására. A Climate Pledge lehetőséget kínál a vállalatok a kollektív fellépésre, hogy megóvjuk bolygónkat a klímaváltozással járó pusztító hatásoktól. Örülünk, hogy a Henkel csatlakozott kezdeményezésünkhöz, az éghajlatváltozás problémájával igyekszünk megbirkózni és szebb jövőt építünk mindannyiunk számára” – mondta Kara Hurst, az Amazon Világszintű Fenntarthatósági Egységének alelnöke.

„A Párizsi Megállapodás egységes ütemtervet fogalmaz meg minden ország, minden vállalat és minden ember számára, hogy olyan intézkedések meghozatalával kezelje a klímaválságot, amelyek biztosítják, hogy a globális felmelegedés nem haladja meg a 1,5°C-ot” – nyilatkozta Christiana Figueres, az ENSZ éghajlatváltozásért felelős korábbi vezetője, a Global Optimism alapító tagja. „A Climate Pledge-hez való csatlakozással ezek a vállalatok megmutatják mind a jövőre, mind a fellendülésre vonatkozó törekvéseiket. Intézkedéseik és beruházásaik munkahelyeket teremtenek, amelyekre égető szükség van, ösztönzik az innovációt, segítenek megóvni környezetünket és támogatják a fogyasztókat a fenntarthatóbb termékek vásárlásában. A Climate Pledge-hez csatlakozó, a tudományos állásponttal összhangban tevékenykedő vállalatok növekvő csoportja bizakodásra ad okot.”

A Henkel által elért haladás a klímapozitív vállalattá válás felé vezető úton

A Climate Pledge elkötelezettség összhangban van a Henkel azon hosszú távú céljával, miszerint 2040-re klímapozitívvá váljon. Közbenső lépésként a Henkel 2025-re 65%-kal, 2030-ra 75%-kal kívánja csökkenti termelésének szénlábnyomát a 2010-es bázisévhez képest. A vállalat ezt energiahatékonyságának folyamatos javításával és megújuló energiák felhasználásával kívánja elérni. 2030-ra a villamos energia 100 százalékának megújuló forrásokból kell származnia. 2040-re a cél az, hogy a termelés során felhasznált összes fosszilis tüzelőanyagot klímasemleges alternatívával helyettesítse a vállalat, és a többlet szénsemleges energiát átadja harmadik felek számára. Ezenkívül a Henkel márkáival és technológiáival támogatni kívánja az ügyfeleket, a fogyasztókat és a beszállítókat abban, hogy 2016 és 2025 között, tíz év alatt 100 millió tonna szén-dioxid megtakarítást érjenek el.

A Climate Pledge-hez való csatlakozás újabb lépés a Henkel környezeti lábnyomának csökkentésére irányuló elkötelezettségében. A társaság a közelmúltban nagyszabású virtuális áramvásárlási megállapodást (VPPA) írt alá egy új texasi szélerőműparkra vonatkozóan. A kölcsönösen elfogadott kapacitás megegyezik a Henkel egyesült államokbeli tevékenységének villamosenergia-igényével.

A Science Based Targets (SBTi) korábban megerősítette, hogy a Henkel tudományos alapú kibocsátás-csökkentési célkitűzései megfelelnek a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges követelményeknek. A CDP, az ENSZ Global Compact, a World Resources Institute és a World Wide Fund for Nature (WWF) szervezetek állnak a SBTi kezdeményezés mögött. Az SBTi meghatározza és elősegíti a tudományos alapú célokitűzések bevált gyakorlatát, és függetlenül értékeli a vállalatok céljait.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...